Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: twin - 16.01.2012, 18:43:36

Otsikko: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: twin - 16.01.2012, 18:43:36
Mikäs on todennäköisin vika ja onko paha fiksata kun alkaa ärsyttään??
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: Kaziganth - 16.01.2012, 18:57:32
Osta uus  ;)
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: twin - 16.01.2012, 20:01:13
Auto vai?
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: hukka - 16.01.2012, 20:02:50
Mun veikkaus: vilkkujenkahva on rikki.  Ei maksa paljoa käytettynä.
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: HembalanD - 16.01.2012, 20:17:40
Auto vai?
Taisi vilkun viistä tarkoittaa, uutta vain vaikka tuolta myynti osiosta ettiskelemään.
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: hukka - 16.01.2012, 20:20:46
Onko sama kuin 945 -91? Mulla saattaa löytyä ylimääräinen.
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: estate - 16.01.2012, 20:30:14
Ratista vilkun palautuksen ohut tappi poikki/irti. Uuden saa tehtyä vaikka putkisokasta, paksusta rautalangasta tai rautanaulasta.
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: twin - 16.01.2012, 20:50:35
Ok... tars kai purkaa ja kahtoa mut mites toi airbag, ei kai tarvi mitään erikois työkaluja?
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: Dartteri - 18.01.2012, 10:42:46
Rattia ei tarvi irroittaa viiksien irroitukseen: Päältä muovista kaks ruuvia auki, päällinen pois. Alempi puolikas on ainakin vanhemmassa (ilman ratin korkeussäätöä) pelkästään klipsuilla kiinni, levität vähän ja vedät alas. Viiksi on kiinni kahdella ruuvilla, jotka saa auki nivelvarren tai lyhyen meisselin kanssa.

Vaikka mie voin myydä 740/940 mallisen kruisettoman vilkunviiksen halavalla, oisko kymppi? Jos tuo on uudempi (ratti korkeussäädöllä), viiksi on erilainen.
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: TVS - 18.01.2012, 16:50:04
Rattia ei tarvi irroittaa viiksien irroitukseen: Päältä muovista kaks ruuvia auki, päällinen pois. Alempi puolikas on ainakin vanhemmassa (ilman ratin korkeussäätöä) pelkästään klipsuilla kiinni, levität vähän ja vedät alas. Viiksi on kiinni kahdella ruuvilla, jotka saa auki nivelvarren tai lyhyen meisselin kanssa.

Vaikka mie voin myydä 740/940 mallisen kruisettoman vilkunviiksen halavalla, oisko kymppi? Jos tuo on uudempi (ratti korkeussäädöllä), viiksi on erilainen.
Tää on 760, ei oikeen natsaa tuo 740/940 ohje suorilta tähän versioon. On ainakin jonkunverran eroa kun virtalukko eri paikassa ja tiltit sun muut...
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: twin - 18.01.2012, 17:17:11
Joo tossahan on cruise ja tiltti... missäs muissa sit on virtalukko kun tossa se on mun mielestä just siinä missä sen kuuluukin olla?   :o
Otsikko: Vs: 760 vilkut ei palauta?
Kirjoitti: TVS - 18.01.2012, 17:31:15
Joo tossahan on cruise ja tiltti... missäs muissa sit on virtalukko kun tossa se on mun mielestä just siinä missä sen kuuluukin olla?   :o
Tuossa on vääräoppisesti  ;), muissa se on 10cm edempänä avaimenperä kohti kuskia.

Jos näyttää ratin purkamisoperaatiolta, ainakin 940-mallisessa ratissa ratin takana siinä paksussa keskipahkassa on kaksi hemmetin syvää reikää, joiden pohjalla torxiruuvit joilla tyyny on ratissa kiinni, muistaakseni T30, ne irti niin tyynyn saa irti ja muistaa sitten lukita sen rengassysteemin siitä bägin liittimestä ennenkun ratin tempasee irti, siellä on teipattu tappi mikä tungetaan sopivasti siihen tyynyn liittimen systeemissä oelvaan reikään, ja täten lukitaan ettei se systeemi pyörähdä karkuun kun ratin irrottaa.