Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Unnah - 11.10.2024, 17:38:32
-
Olisi kenelläkään Oulussa VIDA vikakoodinlukua?
Potilas olisi Volvo S80 1999.
Vika on sellainen että välillä kun yrittää käyntiin niin mittarivalot välkkyy ja releet naksuu.Kun pitää virta-avainta käännettynä tarpeeksi kauan niin auto lähtee yhtäkkiä käyntiin. Kokeiltu eri akuilla.Startti,virtalukon pohja,jokin muu rikki?
-
Vähän veikkaan, että VIDA ei tässä tapauksessa auta hirveästi kun vika on noin mekaaninen. Katso mitä akunjännite sanoo startin aikana, kuulostaa siltä että jännite kyykkää siellä. Startti, sen johdot ja maadoitukset varmaan ekana kannattaa katsoa, jos ei ole vielä.
-
Vähän veikkaan, että VIDA ei tässä tapauksessa auta hirveästi kun vika on noin mekaaninen. Katso mitä akunjännite sanoo startin aikana, kuulostaa siltä että jännite kyykkää siellä. Startti, sen johdot ja maadoitukset varmaan ekana kannattaa katsoa, jos ei ole vielä.
Tutkimpa huomenna O0
Kiitos.
-
Raktorihommista on tullut opittua startista, että se kohta missä sähkö kulkee huonoimmin, johtoliitos on tulikuuma.
-
Vois olla myös bendiksistä kosketuspinnat kuluneet ja palaneet? :o
-
Solenoidista ne kärjet palaa ja bendix sitten jumitta tai porsii muuten, uudella startilla korjaantuu helpoiten. Voi olla akkukin oikkarissa, monesti käyttäytyy noin tai maatto vikaa. Vol-fcr on oikea lukija tuohon malliin.
-
Tuolla bendixilläni tarkotin just tuon solenoidin niitä kosketuskärkiä. Meni senat sakasin. *tumppuun->
-
Juu. Laitoin vaan jos aloittaja tuota ihmettelee. :)
-
Juunii, my bad. ELK senat sakasin tai siis vempeleet. Miten vaan.:D
-
Ei ole vika akussa,eikä startissa.lukeeko nuo kunnon vikakoodinlukiat esim.CEM yksikön ja muut yksiköt,että jos niissä on vika
-
Jaahas, no jos niin sanot. Entäs maadoitus moottorista runkoon kunnossa?
Voi kokeilla vaikka ylimääräisellä maajohdolla jostain kannesta koriin vaikkapa.
Kyllä lukijat lukee eri yksiköt.
-
Miten se startin viattomuus on todettu?
-
Miten se startin viattomuus on todettu?
[/quote
Vuotomittauksella katsottu että purkaa lepotilassa yli 5 amppeeria.Vuotomittsuksella testattu ettei startti kuluta auton lepotilassa.Purkaa noiden 28 ja 32 sulakkeiden kautta. Jos autossa pitää akunkenkiä akussa paikallaan ja kun illalla olisi ajanut autolla niin akussa aamulla on vain noin 9 volttia jäljellä( kokeiltu useammalla akulla).
Pitää jatkaa tutkimista kun aika riittäisi.Pitää koittaa irrottaa vaikka tänää taustapeili johto jossa on kaukosäätimen yksikkö kun auto on mennyt lepotilaan.