Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: V70 D5-07 - 12.10.2024, 20:25:06
-
Mistähän lähtis hakeen vikaa otsikon kulkineesta,kun alkuperäiset jarrut jytisti/jumputti ja nyt on vaihdettu eteen Brembon sarja ja taakse Zimmermanin sarja ja sama saakelin juputus on jarruttaessa?
Navat taatusti puhdistettu hyvin,ennen uusien levyjen asennusta.Samoin satulat putsattu hyvin ja kuparitahnat satuloihin.Jarrunesteet vaihdettu myös.
Jarruremppoja tullut tehtyä 35v ajan eri merkkeihin ja malleihin, mutta ei tollasta ole vielä vastaan tullut.
Autolla ajettu vajaa 70000km
-
Joku pyörä saanu osumaa ja napa vääntyny inasen? Koita kattoo levyjen heitto.
Oman heittokellon annoin joskus pojalle mutta oon kattonu joskus niin että lukkopihdit kannakkeeseen puristettuna leuan kärki hipoo levyä.
Jos ei kauttaaltaan laahaa niin ohuilla liuskamitoilla kokeillu mitä väliin sopii.
Tuo max sallittu heittohan on edessä yleensä luokkaa 0.04mm ja takana 0.08mm.
Mallikohtaisia eroja tietysti on mutta ei montaa sadasosaa sais olla.
Mulle tuli joskus uutena kierot levyt ja ihmettelin kun hakkas niin saa*anasti. Oli kymmenkertainen heitto sallittuun n. 0.4mm. :facepalm:
-
Täytyypä nyt,kun renkaiden vaihto aika on niin mitata kellon kanssa noi heitot kellon kanssa.
Päinii vaan niin pirusti,kun mitään hyötyä ei ollut hommasta, vaikka uudet osat on laitettu
-
Veikkaisin myös, että toinen etunapa on huono. Kilometrit ovat vielä niin pienet, että jarruissa tai laakereissa ei kyllä tarvitsisi olla pienintäkään ongelmaa.
-
Nyt vois sanoa, että mysteeriseksi menee.
On mitattu kellon kanssa heitot kaikista neljästä eri navasta/levystä ja heitto oli Max 3 satkua.Sitten oli katsastus vuorossa ja kaikissa jarruissa oli heitto 0%.Seurasin katsastusta silmä kovana jarrujen osalta ja ei mitään poikkeavaa
-
Kaikki ripustuksen puslat kunnossa ? Erikoista ois jo noin vähän ajetussa olisi puslat morjens.
-
Kaikki ripustuksen puslat kunnossa ? Erikoista ois jo noin vähän ajetussa olisi puslat morjens.
Ei näissä nyt niin huonoja ripustuksia, mutta moottorin tukikumeissa on joillakin ollut sanomista. Jos moottori pääsee heilumaan kovasti ja ottamaan kiinni runkoon, niin sehän vois aiheuttaa tärinää jarrutuksessa. Tuntuuko tärinää, jos peruuttaa jyrkkään ylämäkeen?
-
Minulla oli harrasteautossa samanlainen vika jarrutettaessa ja jumputus ei kadonnut levyjen vaihdolla. Katsoin heittokellolla uusien levyjen pinnasta arvot ja pelkääjän puolen etulevyssä oli heittoa. Mutta: heitto oli eri joka kierroksella. Merkkasin tussilla levyyn ns nollakohdan ja kirjasin jokaisen kierroksen maksimiarvon. Tästä huomasin, että joka seitsemäs kierros oli identtinen kirjattuihin arvoihin verrattuna. Laakeriin oli tullut jotain vikaa ja laakerin vaihto ratkaisi asian.
-
Vanne mennyt kieroksi? Juttelin joskus marmoritiskillä napojen kieroudesta, sanoi sen olevan max. 2 satkua.
-
Vanne mennyt kieroksi? Juttelin joskus marmoritiskillä napojen kieroudesta, sanoi sen olevan max. 2 satkua.
Sekä kesä, että talvi kiekoilla samat vibat
-
Minulla oli harrasteautossa samanlainen vika jarrutettaessa ja jumputus ei kadonnut levyjen vaihdolla. Katsoin heittokellolla uusien levyjen pinnasta arvot ja pelkääjän puolen etulevyssä oli heittoa. Mutta: heitto oli eri joka kierroksella. Merkkasin tussilla levyyn ns nollakohdan ja kirjasin jokaisen kierroksen maksimiarvon. Tästä huomasin, että joka seitsemäs kierros oli identtinen kirjattuihin arvoihin verrattuna. Laakeriin oli tullut jotain vikaa ja laakerin vaihto ratkaisi asian.
Täytyy jatkaa tutkimista ja vian hakua