Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ässäarpa - 16.01.2012, 23:57:49
-
Elikkäs ostin tuommoisen seiskaneliskantin joka oli päässyt jäätymään ensi pakkasella.. kansipahvi ja kansi meni vaihtoon.. sitten tuli mieleen että miten mahdan saada tuolla pakkasessa nesteet kiertämään lämppärinkennossa, kun ovat vedet jäässä sielläkin.. autoa ei ole mahdollista saada mihinkään lämpöiseen talliin.. sitten toinen kysymys olisi tälläinen että mistä saisi informaatiota näitten takavetoiste automaattilaatikoista? :hello:
-
Sisätilan lämmitin sisälle hyrräileen. Suuntaa sen vielä sinne kennoon päin.
-
onko jotain muita keinoja ellei tuo toimi?
-
klykoolia raakana niin ajan kanssa sulaa, ei ny kesään asti tartte ootella mut päivän verran.
mitäs automaattilootasta? takaveto faq on jotai aw lootista vaihteet on PRND21
Jos on ZF vaihteet on PRND321
-
Katso osoitteesta hellsteno.se, on ainakin hoito-ohjeita.
-
Autossa pelkät vedet jäähdytysjärjetelmässä niin helposti se kennokin on entinen kun jäätyessa se tilavuus kasvaa aina.
-
Tää nyt on luokassaan vähän niinkuin liian myöhäistä rypistää kun on jo housuissa...
Mittaa aina pakkaskestävyys.
No, ellet saa lämpimään niin sitä sähköpuhallinta kehiin ja toivomaan leudompaa säätä. Jos lähtee kiertämään, raakaa nestettä tilalle...
-
klykoolia raakana niin ajan kanssa sulaa, ei ny kesään asti tartte ootella mut päivän verran.
mitäs automaattilootasta? takaveto faq on jotai aw lootista vaihteet on PRND21
Jos on ZF vaihteet on PRND321
sitten se on aw loota.. mietin vaan mitä nuo kestää...
kiitos vastanneille, pistetää aineet hautumaan ja puhaltimet puhaltamaan. :hello:
-
Kyllä se yleensä kiertämään lähtee kun tosiaan nesteet on tarpeeksi jytyä kamaa ja käyttelee riittävän kauan. Jos kansi ja muut jutut on kerran kunnossa ja syylärissä kiertää nesteet niin voi jättää pihaan käymään riittävän pitkäksi. Vielä jos nakkaa jonkun pressun yli niin että lämppäri imee kennon läpi lämminta ilmaa konehuoneesta niin varmasti sulaa.
-
sitten se on aw loota.. mietin vaan mitä nuo kestää...
Todistetusti 403hv/573Nm (AW71L)
-
Jos koneen saa käyntiin, niin tuo pressumenetelmä on ihan jees.
Tai sitten auton sisätilalämppäri tms. yli 1000W sähköpuhallin ilmaoton päälle puhaltamaan ilmanottoon ja lämppärin puhallin pyörimään ykköselle. Niin aukeaa aikanaan ja jos kone käy ja glykolia nesteissä, niin heti kun joku kohta sulaa sen verran, että neste menee kennon läpi jostakin kohtaa, niin sähkölämmityksen voi lopettaa ja kenno sulaa itsestään.
Tosin tätä vaihetta kannattaa valvoa, koska jos kenno on rikki, lirauttaa se nesteet ohjaamoon ja parhaimmillaan särkeeä jälleen kannen jos kone käy nesteettömänä.
-
sitten se on aw loota.. mietin vaan mitä nuo kestää...
kiitos vastanneille, pistetää aineet hautumaan ja puhaltimet puhaltamaan. :hello:
paras loota mitä volvossa on tomaattina. kunhan on edes joskus huollettu.
-
Tosin tätä vaihetta kannattaa valvoa, koska jos kenno on rikki, lirauttaa se nesteet ohjaamoon ja parhaimmillaan särkeeä jälleen kannen jos kone käy nesteettömänä.
Ai joo, tää oli hyvä pointti. En hoksannutkaan tuota ettei tosiaan kannata jättää valvomatta pihaan käymään, jos se kenno sattuukin vaikka olla halki.