Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Sato| - 17.01.2012, 12:45:12

Otsikko: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Sato| - 17.01.2012, 12:45:12
Isäukko osti tollasen volvon ja homman nimi on se että löpön kulutus on melko suuri. Normaalissa työmatka-ajossa(maantie) kulutus huitelee ~10l/100km. Oma S80 samalla koneella kulutus 6-7l välillä enkä usko että mulla on ainakaan kevyempi kaasujalka. Ja kulutukset on laskettu tankkauksen yhteydessä. Mitään ideaa mistä voisi johtua?
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: noviisivolvoilija - 17.01.2012, 13:14:23
Isäukko osti tollasen volvon ja homman nimi on se että löpön kulutus on melko suuri. Normaalissa työmatka-ajossa(maantie) kulutus huitelee ~10l/100km. Oma S80 samalla koneella kulutus 6-7l välillä enkä usko että mulla on ainakaan kevyempi kaasujalka. Ja kulutukset on laskettu tankkauksen yhteydessä. Mitään ideaa mistä voisi johtua?
Mikä on kilometrimäärä per suunta, ja ajoaika kun hän ajaa työmatkan? Meinaan että ehtiikö kone edes lämmetä vaikka maantiellä ajaakin?
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Nercs - 17.01.2012, 13:50:01
Niin moni asia vaikuttaa siihen kulutukseen.
Koneen lämpötila lämmin kone vie vähemmän polttoainetta,tarkista termari
Kone on huolettu niitä tukkoisia ilmaputsareita ei harrasteta ja moottori on säädöissä.
Suuttimet kunnossa kun jos ne antaa tavaraa enemän mitä tarvitsee sen näkee sitten siinä polttoainekulutuksessa.
Jokos tässä mallissa on se hiukkastenpoltto juttu.
Jarrut ei laahaa ja hyvällä huoltohistorilaa oleva auto, kilometrit hyvä laittaa esiin kun se antaa suuntaviivaa että mikä osa kaipaa huoltoa

Onko aina kuluttanut paljon eli 10/100km ja onko kyseista asiaa missään oikeasti tutkittu ja mittaristoa ei pala mikään vikavalo.Tai isäsi on rattimies kun nuo mittaukset jos autolla ajetaan 180km/h niin tuollainen turbo dieseli vie siinä 12L dieselia/100km
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Grimmy - 17.01.2012, 14:33:27
Joopa joo.

Normi reippaassa ajossa mulla kulutus D5 5.5l / 100km joten kyllähän tossa nyt on ihan liikaa ja siten jotain vialla.

[Muituilua]

Normaalistihan tuon ylenpalttisen kulutuksen huomaisi siitä että vehkeet savuttaa, mutta on tietty mahdollista että katti polttaa isoimmat noet pois.

Vikakohteina voisi olla vaikka suuttimet, tosin tuntuu epätodennäköiseltä että kaikki suuttimes olisi soirona, ja yksi suutin saa valuttaa kyllä aika hyvin että tulee tollanen +5l kulutukseen.
Toinen mikä tulee mieleen on ilmamassa mittari joka valehtelee että ilmaa menee paljon enempi sisään.
Myös vuoto imu/ahto puolella kannattaa tarkastaa...
Saa olla kyllä aika tukossa ilmansuodatin että kulutus nousee noin paljon, koneen lämpötilan näkee mittarista ja sitä kautta termostaatin toiminnan. Monesti koneelle on ihan oma anturi josta se päättelee lämpötilan (en tiedä onko näissä) ja jos se luulee että mylly on kylmä niin sitten tietysti heitetään extra soppaa luulisin.

[/mutuilua]
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Sato| - 17.01.2012, 15:09:08
Työmatka noin 20km suunta. Lämmöt nousee ihan normaalisti. Ajettu 270tkm. Kulutus ollut kokoajan lähellä tuota 10litraa. Auto kävi juuri sinisellä huollossa jossa vaihdettiin suodattimet, ajettiin uudet softat (volvo service 2.0) yms. Ja tosiaan itsellä työmatka sen 25km suunta ja ei ikipäivänä vie s80 noin paljon.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: svart - 17.01.2012, 15:20:48
Mulla s60 163hv dieselillä ja automaatilla suht vastaavalla työmatkalla 8l on toistaseks suurin kulutus mitä oon saanu laskemalla, eli siinä on myös lisälämppärin kulutukset mukana
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: heikinheimo - 17.01.2012, 16:06:15
Aikamoinen kulutus kyllä, kokeilin meinaa D5 AWD kanuunaa ja vaikka ajotyyli oli lämätiskissä ja S asento laatikossa ei saanut sekaajoa yli 8,5l/100km.

Veikkaisin suutinta täälläkin päässä kun tuntuu olevan suht yleistä, ym filtterit nyt kannattaa katsoa.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: katemake - 17.01.2012, 17:18:09
Melkein voisin ehdottaa tuota hiukkassuodatinta syylliseksi. Jos suodatin alkaa olemaan tarpeeksi täyteläinen niin niillä poltoilla ei sitä enään tyhjennetä, ei välttämättä sinisentiskin pakkopoltollakaa. Hyväksi todetuksi vaihtoehdoksi jää hiukkassuodattimen poiston(myös sisustan) ohjelmalla niin kulutuskin pysynee kurissa, itselläni tippui kulutus samantien sen 1,5 - 2l/100km ja tehojakin tuli kummasti lisää. Kone kiertää huomattavasti herkemmin, jopa katsastaja oli ihmeissään kun kone oli niin kierrosherkkä, eli neuvoksi suodattimen poistoon.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: kaksi70 - 17.01.2012, 20:20:41
Katemaken kanssa samaa mieltä. 2,4D Geartronic 20 tkm ajettu hiukkassuodattimen tyhjäyksen ja moottorinohjauksen uudelleenohjelmoinnin jälkeen, mittarissa nyt 289 tkm.  Kulutus tippui n. 0,5 l / 100 km, nykyisellään talvirenkailla maantievoittoisessa ajossa 5,7 - 6,0 / 100 km. Samoin kierrosherkkyyttä, tehoa ja vääntöä on nykyisellään mukavasti.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Grimmy - 17.01.2012, 20:27:18
Joo tuo olikin noin uusi.. Nopeasti lukien ajattelin että on vanha 2.4D. Hiukkassuodatin tosiaan voi olla tukkeessa.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: D5GT - 17.01.2012, 21:13:21
Työmatka noin 20km suunta. Lämmöt nousee ihan normaalisti. Ajettu 270tkm. Kulutus ollut kokoajan lähellä tuota 10litraa. Auto kävi juuri sinisellä huollossa jossa vaihdettiin suodattimet, ajettiin uudet softat (volvo service 2.0) yms. Ja tosiaan itsellä työmatka sen 25km suunta ja ei ikipäivänä vie s80 noin paljon.

Jos ajo tapahtuu kehä I:n sisäpuolella ruuhkassa niin ei liene pahimmasta päästä.. Täällä voi vain unelmoida jostain 5,5l/100km utopialuvuista.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Nercs - 18.01.2012, 09:25:16
Työmatka noin 20km suunta. Lämmöt nousee ihan normaalisti. Ajettu 270tkm. Kulutus ollut kokoajan lähellä tuota 10litraa. Auto kävi juuri sinisellä huollossa jossa vaihdettiin suodattimet, ajettiin uudet softat (volvo service 2.0) yms. Ja tosiaan itsellä työmatka sen 25km suunta ja ei ikipäivänä vie s80 noin paljon.

Automaatti onko ja siellä huollossa eivät pystyneet sanomaan miksi sitä dieseliä kuluu se 10 litraa/100km .Isäsi ajaa myös pitempää matkaa jolloin puhdistuu ne paikat siellä että voi ajella kierroksilla jolloin se hiukkassuodatin puhdistuu kunnollaa. Ohjekirjan mukaan pitäsi sitä soppaa mennä ainoastaa 6-7 litran verran.Suositteken viemään jonnekin dieselin korjausfirmaan näytille auto kun kerran apua tuosta merkkihuollossa ollut.Tai vaihtakaa autoja voitte tehdä sitten polttoainevertailuja keskenänne vaikuttaako ajotyyli siihen kulutukseen.Mutta se ripeä ajo kierroksilla(jos manuaali)100-200km jonka voit vaikka tehdä isällesi ennakona isänpäivästä jos vanhempi herrasmies ne ei käytä noita kierroksia siellä punarajalla.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: kjamppa - 18.01.2012, 10:00:48
Omassa kärryssä oli EGR:n asentoa säätelevä osa siinä moottorin etupuolella viallinen. Piti EGR-venttiiliä koko ajan auki. Kulutus nousi huomattavasti. Myös ilmanputsariin ahtautuva lumi kasvattaa kulutusta. Näissä uudemmissa ei kuulemma pitäisi lunta enää mennä putsarille asti mutta niin vaan menee, ainakin sopivalla kelillä.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Nercs - 18.01.2012, 10:55:03
Oliko tälläinen osa jonka vaihdettiin,solenoidi.
(http://www.fpukfindapart.co.uk/fuelcatupload/EGR145@.jpg)
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: kjamppa - 18.01.2012, 13:23:06
Jos Nercs kysyit multa, niin osa joka vaihdettiin ei ollut solenoidi. -06-vuosimallista eteenpäin EGR:ää avataan portaattomasti sähkömoottorilla ja kyseinen rikkoitunut osa mittaa EGR-venttiilin asentoa ja ohjaa sähköjä sen mukaisesti sähkömoottorille. Eli toimii takaisinkytkentänä. EGR voi jumittua myös mekaanisesti auki. Aseöljyä vaan mekanismiin. Ja kenties imuputki auki ja koko venttiilihässäkän putsaus. 

Mutta tämä on vain yksi vikamahdollisuus. DPF ahistaa myös, sen huomaa yleensä pienenä kulutuksen nousuna kun regeneroinnista on kulunut aikaa.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Nercs - 25.01.2012, 12:04:58
Jokos kulutus Volvossa on se tehtaan ilmoittama,vai vielläkö mennään bensakoneen lukemilla?
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Jorma - 25.01.2012, 12:36:25
Miten jos lastuttaisi ja tyhjäisi hiukkassuodattimen + laippaisi EGR:n.
Saisi ainakin kaks kärpästä yhdellä iskulla. Oma on sen verran vanhempi, ettei ole tuota hiukkassuodatinta, mutta on lastu ja tukittu EGR. Kulutus tankkauksen yhteydessä laskettuna kesällä 5,65 L/100km ja talvella kun käytän Ardicia aika paljon, niin 6.2 L/100km. Vanhempi S60 -02 painaa (1616kg) lähes yhtä paljon kuin -06 V70 (1625kg) (edit ei ollutkaan D5 vaan 2.4D) .
Itse en ole huomannut mitään haittaa EGR tukkimisesta, sehän voisi esim. hidastaa koneen lämpiämistä. Toisaalta ennen tukkimista putki venttiilin jälkeen imusarjan suuntaan oli niin täynnä kuraa, ettei voi olla hyväksi koneelle.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: kytkijä - 06.09.2015, 19:51:29
Itselläni samoja oireita, laskettu kulutus 58kmh keskinopeudella 500km ajalta on noin 8.5l/100km. Maksimissaan ollut 20km siivuja viimeisen 1000km aikana, joten dpf poltto on voinut jäädä tekemättä.

Mitä aseeksi? Postissa on vida dice tulossa, jolla suoritan ensimmäisenä dpf pakkopolton ja seuraan paine-eroa. Motonetistä CRC maf cleanetia ja ilmamassamittari puhtaaksi.

Millä imu- ja ahtoputkien vuodot voi todentaa?

Miten egr toiminnan voi todentaa jos ei ole vikakoodeja? Tyhjäkäynnillä oltava kiinni... Muuta?

Ajo tietokone näyttää 6.9l keskaria, eli n. 1.5L liian vähän. Eli tietokoneen heitto on suht linjassa muiden vastaavien kanssa. Voisiko tästä päätellä, että vika ei olisi suuttimissa, kun ajotietokone kin on suht kartalla syötetystäpolttoaineesta?
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: mulugren - 06.09.2015, 23:36:20
Itselläni samoja oireita, laskettu kulutus 58kmh keskinopeudella 500km ajalta on noin 8.5l/100km. Maksimissaan ollut 20km siivuja viimeisen 1000km aikana, joten dpf poltto on voinut jäädä tekemättä.

Mitä aseeksi? Postissa on vida dice tulossa, jolla suoritan ensimmäisenä dpf pakkopolton ja seuraan paine-eroa. Motonetistä CRC maf cleanetia ja ilmamassamittari puhtaaksi.

Millä imu- ja ahtoputkien vuodot voi todentaa?

Miten egr toiminnan voi todentaa jos ei ole vikakoodeja? Tyhjäkäynnillä oltava kiinni... Muuta?

Ajo tietokone näyttää 6.9l keskaria, eli n. 1.5L liian vähän. Eli tietokoneen heitto on suht linjassa muiden vastaavien kanssa. Voisiko tästä päätellä, että vika ei olisi suuttimissa, kun ajotietokone kin on suht kartalla syötetystäpolttoaineesta?

58km/h keskinopeus tarkoittaa tässä tapauksessa taajamapainotteista ajoa, eikö niin? Meillä on tuollaista ajoa päivät pitkät ja keskinopeus 55km/h. Pisin yhtämittainen pätkä tyypillisesti noin 25km ja siinäkin matkalla seisahduksia ainakin jokunen. Noin 6.3 taitaa tietsikka yleensä (parhaimmillaan)  sanoa ja talvella milloin mitäkin. Sanoisin että sun autossa mitään isompaa vikaa, perfectly normal se on. Itse olen rapsutellut ja tutkinut ja softauttanutkin mutta yksi asia pysyy: naftaa palaa. Ja paljon 8). Tuolla kulutus palstalla on milloin mitäkin lukuja mutta jos ajat taajamaa niin ne luvut voi unohtaa. Valmistajakin ilmoittaa näille yli kympin kaupunkikulutuksia
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Duke - 07.09.2015, 08:31:16
Sit ei voi kulutuksia verrata s80 ja v70. S80:pissä on toi parempi moottori ilman dpf:ää ja saman ikäisessä v70 on jo toi harmaa kantinen. Omat vienny noin 6-7 litraa ja harmaa kantiseen saa lisätä sen 2-3 litraa lisää. Dpf pois ja ohjelmointi ni alkaa kulutus laskea.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: mulugren - 07.09.2015, 08:45:40
Käynyt mielessä että tuoko ne nostajaongelmatkin oman lisänsä harmaakoppaisten kulutukseen. Tuskin ainakaan laskee kulutusta
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: _WiLLe_ - 13.12.2019, 08:22:37
Lainaan nyt tätä vanhaa topikkia kun ei aina viitsi uutta aloittaa.
Eli loppukesästä tuli ostettua -06 d5 awd autom v70. Käsittämättömän mukava peli mutta rupeaa tuo kulutus nyt mietityttämään kun on melko nousujohdanteista koko ajan. Nyt on n.10tkm matkalla kulutus noussut jo 9.6l.
Oli se aluksikin mielestäni korkea ( 8.5 ) mutta laitoin lyhyen mittauksen piikkiin. Ei tuo 10tkm pitkä mittaus väli ole mutta kun lineaarisesti nousee ja on koko ajan yli 9 niin ihmetyttää.
Työmatka on 20km, ensin 4km 80 aluetta sisältäen kaksi risteystä, sitten 1km taajamaa, lapset jää siine, sitten taas 1km takas maantielle ja n.14km 80 aluetta töihin sisältäen 3 risteystä. Jos näiden ajojen lisäksi on tullut jotain muuta niin se on ollut käytännössä pelkkää matkaa ja vähintään 100km sivu.
Articci aamusin päällä, lämmöt hyvät, uudet renkaat, jarrut hyvät, ainoa auto pitkään aikaan jossa kaikki kaikki toimii mutta raastaa tuo kulutus.
Verrokkina otettakkon vanha 6.2d jenkki paku jolla vedettiin samaa reittiä 12l kulutuksilla.

Jos esim. Egr temppuilee niin miten totean sen?
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: kjamppa - 13.12.2019, 10:37:00
Jos EGR on aina auki ei tule mitään ilmoitusta koska silloin maailma pelastuu. Ilmoitus tulee vain, jos EGR on hiemankin liian vähän auki (kokeiltu). Eli VIDA:lla livedataa niin selviää. EGR voi olla mekaanisesti jumissa tai ohjainlaite rikki.

Kulutusta voi muuten nostaa myös pikkuhiljaa enemmän ja enemmän jumittuva jarrusatula. Tai edellä ajavan autoletkan nostama vesisumu on kyllästänyt ilmansuodattimen aivan tukkoon.

Nuo on kaikki itse koettu. Kun harmaakoppainen on kunnossa niin pitäisi mennä etuvetona alle 6,5. Nelivetona sitten vähän enemmän. Ardic pitää myös laskea pois, kulutus noin 0,5 l/h.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: tuomaril - 13.12.2019, 10:40:42
Jarruista lähtisin ensimmäiseksi liikkeelle.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: _WiLLe_ - 13.12.2019, 13:01:06
Putsarit ja muut huollot juuri tehty, ja täällä päin suomea ei noita letkoja pääse muodostumaan  :D

Jarrut käytin auki ja rasvasin kun auton ostin ja ainoa mikä jäi mieleen oli että eteen pitää levyt ja palat uusia seuraavaksi.
Eipä tuo iso homma olisi tehdä vaikka heti ja käyttää vielä takaakin jarrut auki samalla niin ompahan yksi mahdollisuus sitten vähemmän

Tuo livedata pitää kyllä katsoa kun saan hommaan vehkeet

Ps. Tämä on mustakoppanen
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: mulugren - 13.12.2019, 19:09:46
Jarruista lähtisin ensimmäiseksi liikkeelle.

Jos jarrut niin paljon laahaa että litran tai pari nousee kulutus niin sitä käryä ja naksumista ei voi olla huomaamatta
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Mustalaatikko - 13.12.2019, 19:19:53
Jos jarrut niin paljon laahaa että litran tai pari nousee kulutus niin sitä käryä ja naksumista ei voi olla huomaamatta

Joo niiden pitäisi käteen tuntuvalla kuumuudella erottua, normaaleja jarruja koskettelee paljain käsin ilman kipua.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: vemppu - 13.12.2019, 21:39:12
Jarruille täältäkin ääni... Ite pidän tuota hetkellistä kulutusta näytössä ATK:lta ja vaikkei se absoluuttista totta näytäkään ni ainakin mahdolliset muutokset.

Voimaahan tuossa perusmallissakin on senverran ettei laahausta huomaa. Ajon jälkeen kun vannetta kokeilee ni pitää olla ihan kylmä, mikäli jarrut kunnossa...
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: mulugren - 13.12.2019, 23:53:39
Jos jarrut niin paljon laahaa että litran tai pari nousee kulutus niin sitä käryä ja naksumista ei voi olla huomaamatta

Tarkoitin tällä sitä että noin kovan laahauksen olisi huomannut jo ennen kuin kulutus alkoi askarruttamaan. Toisin sanoen en usko että jarrut syypää
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: _WiLLe_ - 14.12.2019, 09:59:32
No juu en minäkään usko, että jarrut ovat koko totuus koska luulisi huomaavan ajossa muutenkin jos reilusti laahaavat.
Mutta osasyynä voivat hyvinkin olla
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: mulugren - 14.12.2019, 11:35:52
No juu en minäkään usko, että jarrut ovat koko totuus koska luulisi huomaavan ajossa muutenkin jos reilusti laahaavat.
Mutta osasyynä voivat hyvinkin olla

Levyjarrut laahaa aina. Se on niiden ominaisuus
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: _WiLLe_ - 16.12.2019, 08:49:57
Pieni laahaus ja naheus kuuluu juu asiaan, mutta lämpöä ne ei mielestäni saa tuottaa yhtään.
Vaihdoin joutessani eteen katkenneen abs kehän ja samalla rasvailin liuut, herkästi liikkui kyllä ennenkin rasvausta, itseasiassa luulen että jos nyt heitän uudet hilppeet jarruihin niin ovat naheammat kuin nämä eli mahdollinen vaikutus kulutukseen olisi jopa päinvastainen...

Rupesin aamusella miettimään tuota Articcia. Se kun on ajastettu näin arkisin aina samaan aikaan, ja tänään heräsin aikaisemmin ja kuulin ulkoa kohinaa jo 40min ennen ajastettua lähtöä  ???  . Tarkoitan nyt sitä, että kun se kellonaika mikä sinne laitetaan, pitäisi olla oletettu matkaanlähtöaika ja auto sitten suuressa viisaudessaan päättää kauanko autoa lämmittää, niin onko tämä lämmitysaika aina vakio vai meneekö ulkolämpötilan mukaan?
Jos menee lämpötilan mukaan niin kuinka helv.kauan se meinaa huutaa kun on oikeasti pakkasta kun nyt +2 kelillä käy ainakin sen 45min??
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Mustalaatikko - 16.12.2019, 09:03:39
Menee ulkolämpötilan mukaan ja itsellä se vetää pari minuuttia lähtöajasta pitkäksi. Pisin lämmitysaika lienee jotain 50-40 minuutin välillä, plussakeleillä ajastin ei lämmitä niin kauaa. En ole oikein ajastinta enää käyttänyt, kun omat lähdöt on niin epäsäännöllisiä, starttaan aamupuurolta ardicin kaukosäätimellä nykyään kun autossa on CFE asennettuna. Vaikka itsellä on paloputkea lyhennetty niin lämmitän yleensä vain 20-30 minuuttia, se on riittänyt. Ardic kuluttaa semmoisen 0.6l tunnissa.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: mulugren - 16.12.2019, 16:54:52
Paljonko autolla olikaan ajettu? Jos paljon ajettu ja EGR toiminnassa niin siellä voi olla enää pikkusormen mentävä reikä siellä imupuolella ::)
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: _WiLLe_ - 18.12.2019, 23:20:14
365tkm on mittarissa ja EGR:lle ei ole tehty tietääkseni mitään joten pitää ottaa lähempään tutkailuun.
Otsikko: Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
Kirjoitti: Volovo40 - 19.12.2019, 00:15:23
Oisko suuttimissa jo hämminkiä, tommonen mahtaa olla jo sähkösuuttimilla.