Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: volvov5007 - 27.10.2024, 14:35:22

Otsikko: Volvo V50 2008 varashälyttimen sijainti
Kirjoitti: volvov5007 - 27.10.2024, 14:35:22
Hei,

Volvo hälyttelee miten sattuu. Luin, että tuon hälyttimen akku voi olla tien päässä. Onko kenelläkään käsitystä, missä se sijaitsee? On etsitty etuvalojen takaa, etulokasuojien takaa sekä tuulilasin alta. Ei löydy mistään. Auto siis V50 2,4 bensa ja vuosimallia 2008.
Otsikko: Vs: Volvo V50 2008 varashälyttimen sijainti
Kirjoitti: laatikkovika - 27.10.2024, 16:19:55
Ei siis ole siellä muovin alla kun ottaa sen peitekannen pyyhkijöiden etupuolelta pois?
Siellä se yleensä on luurannut. T5 mallissakin meillä oli siellä. :o
Otsikko: Vs: Volvo V50 2008 varashälyttimen sijainti
Kirjoitti: volvov5007 - 27.10.2024, 16:36:30
Ei ollut siellä. Poistettiin peitekansi ja tutkittiin molemmat puolet.
Otsikko: Vs: Volvo V50 2008 varashälyttimen sijainti
Kirjoitti: Huikkoster - 27.10.2024, 17:29:40
Jokohan se on otettu pois? Siellä sen pitäis olla tuulilasin alla. V70:stä poistin ja senkin jälkeen hälytin toimi mutta auto käytti omia torvia.

Missä tilanteessa hälytin huutaa?
Otsikko: Vs: Volvo V50 2008 varashälyttimen sijainti
Kirjoitti: volvov5007 - 27.10.2024, 17:49:14
Hälytin menee satunnaisesti päälle yleensä noin 20 sekuntia ovien lukitsemisen jälkeen. Eikä sammu, jos ei laita avainta virtalukkoon.
Otsikko: Vs: Volvo V50 2008 varashälyttimen sijainti
Kirjoitti: Xanthe_ - 27.10.2024, 18:20:02
Alarm eli hälytin on integroituna pääasiassa CEM boxiin P2 ja P1 autoissa. Autossa on vaan erillis yksiköitä tekemässä omia hommiaan.
Se mistä nyt puhutaan täälläkin useasti hälytin yksikkönä vähän ohi.. se et akku menee tästä yksiköstä on siis erillinen sireeni moduuli SCM joka huutaa muunmuassa jos CEM yksikköön ei saa yhteyttä eli vain vara moduuli hälytin järjestelmässä joka tapahtuu kun sen akku menossa esim. tai jos on varustettu kallistus anturilla se voi reagoida siihenkin.

CEM yksiköstä voi muunmuassa useasti tarkistaa viimeisimmät hälyttimen aiheuttajat ja sen voi tehdä ELM palikallakin nykyään.


V50 tämä SCM yksikkö on apukuskin puolella.

(https://cimg4.ibsrv.net/gimg/volvoforums.com-vbulletin/650x552/06_scm_a4d1942fa8efa25b80afaaa585b1b51862a1674d.jpg)