Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volle40 - 17.01.2012, 19:57:20

Otsikko: 740 kipinä hukassa
Kirjoitti: volle40 - 17.01.2012, 19:57:20
Juu eli semmonen vika et kipinä ei tule kun kolmos pytylle!
vaihdettu jakajan kansi ja pyöriä ,ykk anturi putsattu (ei mitattu kun ei tiedä arvoja) tulppien ja johtojen paikkaa vaihdettu keskenään ja aina vaan kolmoselle kipuna.
Mitenkähän tuo sytytyksen pääteaste pimeneekö ne yleensä kerralla vai voisko tehä tuollasia temppuja?
Kone B234F
Oisko kellään ideoita missä vika?
Otsikko: Vs: 740 kipinä hukassa
Kirjoitti: 244 V8 - 17.01.2012, 22:07:43
joo kyllä toi vahvasti viittais pääteasteeseen
Otsikko: Vs: 740 kipinä hukassa
Kirjoitti: pikatraktori - 18.01.2012, 09:04:49
Tämä saattaa olla hieman monimutkaisempikin vika. Itse jouduin vaihtamaan tuon  pääteasteen, sytytyksenohjausyksikön, ECU-yksikön, suutinreleen, pn-pumpun releen ja YKK-anturin. Lisäksi viilasin YKK-anturin pään suoraksi ja putsarin vauhtipyörän anturikehän harjantapaisella omatekoisella laitteella. Kun kone sitten 11 vuorokauden asennusharjoitusten jälkeen kävi, tarkastin kaikki laitteet autoon asentamalla. Ainoa "vika" oli uudessa YKK-anturissa (Motonet), jolla ei kokeilussa käynnistynyt. Lopputulos oli kai tuon anturin viilaus ja vauhtipyorän kehän puhdistus joka auttoi  :-\. Tuossa B234:ssä ovat ECU ja sytytyksenohjausyksikö sitten eri numeroilla kuin 8-venttiilisessä koneessa. Aloita vaikka siitä pääteasteesta. Se on halpa Biltemasta ostettuna ja toimi oikein hyvin. Jätä se kalliimpi elektroniikka sinne viimeiseksi kokeilluksi. Ehkä tuo YKK-anturi kannattaa ottaa irti, katsoa pää ja mitata heti alussa. Sen vastusarvo on luokkaa 160 - 230 ohmia. Yksi sen kolmesta johtimesta on ns suojajohdin, eikä ole kiinni "verkossa" kuin toisesta päästä.