Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: P11S1 - 03.11.2024, 22:49:54
-
Millä tavoin tuo mk1 xc mallin ilmotettu 25mm korotus on tehty vs normaali v70?
Sen tiedän että R, T5, turbo ja tdi sekä muut mallit niin on keulan korkeus haettu erillaisilla jousilla. Iskaritolpan mitat on näissä yllä mainituissa keskenään samat.
Kiinnostaisi iskarirempan yhteydessä tehdä pieni korotus vakiosta tällä tavoin.
-
Iskunvaimennin on pidempi.
-
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Pitää katsella varaosanumeroa niille.
-
Selvittelin asiaa niin iskari, iskaritolppa ja yläpää on ihan samat kuin missä tahansa muussakin noissa on. Eli jousella se korotus vaan on tehty ilmeisesti.
-
https://store.voluparts.com/98-00-volvo-v70-xc-front-struts/ (https://store.voluparts.com/98-00-volvo-v70-xc-front-struts/)
(https://store.voluparts.com/product_images/uploaded_images/early-v70-xc70-strut-comparison.jpg)
-
No kappas, on se iskaritolppa näköjään pidempi ja jousilautanen ylempänä. Ei varaosaohjelmat näytä eroja. Ja moneen xc malliin on voitu ajansaatossa vaihtaa tavan mallin tolpat.
Ajattelin että näin sen on oltava kuten tuosta nyt selviää. O0
-
Joo lähes kaikki varaosamyyjät tarjoaa samaa iskuvamenninta kaikkiin vaikka tuossa xc mallissa kuuluisi oikeasti olla pidempi.
Xc mallissa on myös muistaakseni 10mm paksut prikat apurungon ja korin välissä jotta alatukivarret olisivat paremmassa asennossa.
-
Xc mallissa on myös muistaakseni 10mm paksut prikat apurungon ja korin välissä jotta alatukivarret olisivat paremmassa asennossa.
Välikappaleet on myös normaalissa nelikossa.
Ei ihme jos näihin ei meinaa löytyä oikeaa iskaria kun kakkoskoriseenkaan XC:hen moni ei osaa myydä sopivaa.
-
Tuo holkki hommakin oli itselle uutta. Onko noissa mk1 xc ollut myös rengastus profiililtaan korkeampi mitä tavan mallissa?