Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: XC90R666 - 06.11.2024, 16:04:13
-
Tervehdys,
Elikkä pulkka Volvo XC90, 2004, T6
Nyt kävi silleen, että liukkaat tuli ja huomasin 4-raapiminen olikin etu raapiminen.
Kulmavaihde edessä ja haldex-pumpun öljyt / suodatin jo vaihdettu.
Korjaamolla vanhat / uudet vikakoodit nollattu. DTC näytti uudet vikakoodit 0006 ja 0007.
Viittaisivatko mihin, kun en löytänyt? Olisin kiitollinen jos löytyis tietoa tästä.
-
Haldex-pumppu sökö luultavasti.
-
Tervehdys,
Elikkä pulkka Volvo XC90, 2004, T6
Nyt kävi silleen, että liukkaat tuli ja huomasin 4-raapiminen olikin etu raapiminen.
Kulmavaihde edessä ja haldex-pumpun öljyt / suodatin jo vaihdettu.
Korjaamolla vanhat / uudet vikakoodit nollattu. DTC näytti uudet vikakoodit 0006 ja 0007.
Viittaisivatko mihin, kun en löytänyt? Olisin kiitollinen jos löytyis tietoa tästä.
Nuo taitaa olla jotain yleismallin vikakoodinlukijan koodeja. Ois kova, jos sais volvon omat vikakoodit esille. Ensimmäinen asia mitä voi katsoa itse, niin tarkista nelivedon sulake. Jos se on palanut, uusi se ja katso sitten mitä sanoo. Silti noi koodit ois kova sana, sulakkeen voi polttaa haldexpumppu ainaskin, ja haldexin ohjainlaite. Mutta pumppujahan näistä on vissiin yleensä tupannut hajoamaan. En tiedä, saako motonetistä enää reiluun 50-80 euroon volvoon tarkoitettua koodinlukijaa, millä saa volvon kielellä vikakoodit, ja niiden poisto myös onnistuu. Semmonen on itsellä, nyt jäänyt turhaksi kun icarsoft on melkeen parempi, se kertoo vian yksityiskohtaisesti, kun tuo motonetin lukija ilmoittaa pelkän vikakoodin.
E: nopeella haulla löytyisi dem 0006 ja dem 0007 koodeja pukkaavan, ja yleensä ollut haldexpumppu vikana.
-
Ei välttämättä pumppu itsessään ole sen kummemmin hajonnut, hiilet vaan kulunu loppuun. Haldex huoltosarjoja on saatavilla missä tulee kaikki kuluvat osat uutta - O renkaat, tiivisteet, hiilet, laakerit... ja kaikki nämä alle 50€ hintaan
-
Kannattas tutkia myös että onko kulmavaihteen booriholkki menny sileeksi niin ei mee vetoja takapyörille.
-
Kannattas tutkia myös että onko kulmavaihteen booriholkki menny sileeksi niin ei mee vetoja takapyörille.
Onhan se hyvä tarkastaa, vaikka silloin ei tule vikakoodia pumpusta.
-
Jos mahdollista, niin auto nosturille, tyhjäkäynnille pikkuvaihteella pyörät pyöriin ja kopautus haldex pumppuun. Monta kertaa heränny kesän jäljiltä ihan vaan lekallakin. ;D
-
Kiitos eri vinkeistä tähän brobleemiin... Katsoin nyt vielä itsekin vanhoja keskusteluita
foorumissa samasta aiheesta. Ja kyllä vikakoodit löytyi sen mukaan 0006 viittaa pumppuun ja 0007 viittaa paineanturiin. Pumppu no: 30783079 (Gen 2 ja 3). Paineanturi No: 30651694. Eli vika jommassa kummassa. Tiistaina auto nosturille ja pääsee katsomaan
nämät, eli numerot ja nämä hyvät neuvot testaamiseen Stefa74, Lankku, Hespa jne..
Tämä kulmavaihde siis katsottu aiemmin. Tänä aamuna eka veto startista kytki 4-vedon
hetkeksi perästä pientä pauketta säestyksenä ja sitten muuttu taas 2-vetoiseksi.
Mutta nuo yo. vinkit varmaan katotaan ensin. Missäs nuita huoltosarjoja yleensä kaupitellaan Stefa74?
-
Pitääpä katella se nettipulju joka noita myy.
-
Tuolta oon ostanut : klifex.com
-
Kiitti Stefa74...Tuli niin ookeen, ku puhutaan..
Mie katon tuon.. ;D
-
Joo, löyty...Vielä osat tarvittaessa, josko tarvii...
Tarttis kuitenki tiistain jälkeen saada osat hommattua. :buck2: