Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: OttLap - 08.11.2024, 14:55:33
-
tosiaan viime vklp tuli lunta ja vähä siinä luisutellessa huomasin että kauheeta valkosta pilveä tekee. hetken siinä ajeltuani huomasin myös että nesteet hävinny ja paisarin korkin kun avasi niin tuli aikamoisella paineella loput nesteet ylös. onkohan tässä nyt kyseessä palanut kansipahvi vai joku muu? koneena b200e
-
No ei taida paljoo vaihtoehtoja olla?
Vedetty jatkuvasti kaikki 120 hepoa tiukille niin kyllä se sulake jossain vaiheessa palaa. :o
-
Samaa mieltä, merkit siihen vahvasti viittaa. Onneksi yksi helpoimpia autoja tehdä kansiremontti.
Nesteet saattoi olla vähissä luisutellessa jonka takia hajosi niin tarkistaisin vesiletkut ennen kasausta.
-
nyt päivitystä asiaan liittyen.
nyt on kansi otettu irti mutta pahvissa ei näkynyt mitään josta olisi voinut vuotaa. voiko silti olla pahvi mennyt vaikka ei päälle päin näyttäisi?
-
nyt päivitystä asiaan liittyen.
nyt on kansi otettu irti mutta pahvissa ei näkynyt mitään josta olisi voinut vuotaa. voiko silti olla pahvi mennyt vaikka ei päälle päin näyttäisi?
Kuvia kannen tasopinnasta, tiivisteestä ja lohkon tasopinnasta. *W->
-
Syynääs nyt vielä liekkirenkaat huolella. Kannessa murtuma mutta olis kyllä harvinaista.
Ei hapettumarokkoa kannessa liekkirenkaan paikkeilla?
Kyllähän tuo nyt siitä on vuotanut jos nesteet katos ja vaaleeta pilvee persiissä.
-
Ei se tuon kummempaa tarvi, kun alkaa neste ja paine menemään väärään paikkaan. Kuvan kansipahvi -98 B230FT.
(https://i.ibb.co/BjWZyy2/20150318-192015.jpg) (https://ibb.co/BjWZyy2)
-
No tuo nyt on jo ihan valmis tapaus, liekkirengaskin poikki.
Aika suosittu kohta myös. ;)
Mulla meni yhdessä turbossa tuosta niin että rengas taipui ja teki kaaren palotilan puolelle. O0
Tuo pahvi menee tuosta ihan muhjuksi ajan mittaan.
-
Unohtunu nyt päivitellä tänne mutta siis sain auton kasaan ja toimi ihan hyvin mutta vesipumpun tiivisteet alko vuotaa nii vaihdoin nekin ja nyt toimii hyvin. Nestettä ei tunnu hävittävän enään mutta olenkohan jotenkin epäonnistunut tässä remontissa kun kannentiivisteen välistä näyttäisi jonkin verran hikoilevan öljyä? Auto siis toimii hyvin mutta mietin vaan kun hikoilua näkyy ja venttiilikopan tiivistekin alkoi hikoilemaan heti.
-
Tokihan täysin ehjän koneen ei kuuluisi vuotaa mitään, mutta hikoileehan nämä avaamattominakin vähän, eikä se vaarallista ole.
Venttiilikopan kanssa oleellisinta lienee tasainen ja järjellinen kiristys ja tippa tiivisteliimaa nokkapukkien teräviin taitteisiin, toki voihan se koppakin olla ennestään vedetty kieroksi.
-
Venttiilikoppa laitettu ilman liimaa niin näyttää öljy vuodolta kannentiivisteestä.
-
No jaa, kuivaa paikat niin kyllä sen näkee tuleeko vuoto ylhäältä vai kansipahvista.