Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: vo3314 - 11.11.2024, 19:56:22
-
B18 koneessa on Bosch VJU 4 BL 33 R virranjakaja ja siinä seuraavanlaiset kärjet
(https://i.ibb.co/BCFybzK/karjet.jpg) (https://ibb.co/BCFybzK)
Toissapäivänä kone sammui äkillisesti ja ei lähtenyt käyntiin. Rupesi toimimaan kun säädin katkojan kärkiväliä.
No eilen kone sammui taas äkillisesti ja ei lähtenyt käyntiin. Eli kärkiväli ei ollutkaan ongelmana, vaan se että puola ei saanut maita.
Syyllinen oli poikki oleva katkojan kärkien johto. Joka siis toimi satunnaisesti kun alipaine muutti ajoitusta.
Syy siihen että johto meni poikki on aivan liian jäykkä johto, jossa ei edes ole varsinaista joustokohtaa. Kiinni oleva johto yltää juuri kiinni kun ajoitus on pisimmillään. Kun ajoitus lyhenee niin jäykkä johto taipuu kiinnityskohdasta.
Tinasin siis tilalle paljon pidemmän johdon jossa taipuminen tapahtuu nyt pidemmällä matkalla keskellä johtoa, ei tule enää yhtä lyhyttä kohtaa kiinnityspisteeseen joka rasittuisi.