Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: A laine - 27.11.2024, 21:30:11

Otsikko: volvo v50 1.8 nykii
Kirjoitti: A laine - 27.11.2024, 21:30:11
Moikka kaikille!
Olisikohan täällä vinkkiä mistä etsisi vikaa, kun volvo nykii pintakaasulla.
Suurimmillaan n3000rpm , mutta myös muilla kikerroksilla.
Sen verran jo tossa tutkiskelin, että tulpat on kovin valkoiset, ilmeisesti seos on melko laihalla.
Lambdan mittasin ja lukema seilaa 0-0.6 välillä, joten tuntuisi toimivan.
vikakoodeja oli  0121   0221  0122  0223. Näitä ei aijemmin ollut. Moottori kävi kolmella palaneen venttiilin johdosta, joten tätä nykimistä en aikasemmin huomannut.
Tein moottoriin juuri koneremontin, kun tuli viallisena meille, ja vei runsaasti öljyä.
Muuten auto toimii hienosti, eikä vikavalokaan ole syttynyt.
Moottori on Ford Duratec HE 1.8   vuosimalli2007

kiitoksia jo etukäteen!!
Otsikko: Vs: volvo v50 1.8 nykii
Kirjoitti: Jorma - 06.12.2024, 17:38:22
Vetääkö ilmaa jostain väärästä välistä? Imusarjan tiiviste rutussa? Miten tyhjäkäynti - normaali vai vähän suurempi?
Minäkin tein samaan moottoriin rempan vuosia sitten. Mitä sinun remonttiin kuului?
Otsikko: Vs: volvo v50 1.8 nykii
Kirjoitti: Pekka H - 06.12.2024, 21:34:29
volvo nykii pintakaasulla, mutta myös muilla kikerroksilla.
Tein moottoriin juuri koneremontin, kun tuli viallisena meille, ja vei runsaasti öljyä.
Muuten auto toimii hienosti, eikä vikavalokaan ole syttynyt.
Moottori on Ford Duratec HE 1.8   vuosimalli2007
Näissä B4184S11 sekä flexifuel koneissa ilmenee ns. kelluvaa joutokäyntiä joka voi johtua:
1. likaisesta kaasuläppäkotelosta
2. väljistyneistä imusarjan läppien akseleista / irronneista tai kuluneista läpistä
3. jopa ecun ohjelmavirheistä


Oma kiesi prikulleen samalla moottorilla kuin kuin sinulla paitsi korimalli on sedan eli s40 ja siihen on vaihdettu kaikki männänrenkaat joten öljyä ei syö. Mitä remppaa teit omallesi?


Vaihdelaatikko korjattu koska edellinen omistaja ajeli ilman öljyjä  :-\


Lukuisia muita kohtia jouduttu uusimaan, etujarruista, etu ja takapaloista etuiskareihin ja etujousiin, etuvalot, takaluukun johdot korjasin. Termostaatti vaihdettu joten lämmöt nousevat nyt nopeasti.


Alkaa paapalla rahat loppua tuon auton kanssa. Kiesin osiin on mennyt n. 4k€ vajaassa 2ssa vuodessa.


Työt tein ammattilais autoasentajan eli poikani luona lämpimässä isossa tallissa jonne kilometrejä tullut varmaan tuhannenkunta.


Jos tarvitset kunnossa olevaa autoa niin saat sen ostaa. Hinta ei päätä huimaa.
Vakiovarusteena mm. navigaattori ja liikennekamera. Lämmitin moottoriin ja sisälle. Akunlaturi kiinteänä.


Ota yhteyttä jos kiinnostaa kun ensin tutustut allekirjoituksessani olevaan siniseen vulvaan.