Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Suosukeltaja - 28.11.2024, 08:47:09
-
Kaikessa viisaudessani annoin apuvirtaa 2014 v60 D6 12V akulle väärin päin.
Nyt on kaikki pimeänä kun navat on oikein.
Olisiko joku kokeillut samaa aiemmin tai osaisi muuten sanoa mitä kaikkea sain rikki?
Kannattaako laittaa romuttamolle vai alkaa korjaamaan…
Saa vinkata myös jos on tiedossa osaava vian arvioija. Auto Hyvinkäällä.
-
Eiköhän noissa ole pääsulake siinä + navassa missä kaapeli alkaa tai ainakin hyvin lähellä sitä.
Siinä on varmaan semmonen litteä osa jossa kuorien alla se sulake on.
Ehkä ton tapanen, en tunne juuri tuota automallia. Voi olla että höpisen turhaan. :idiot2:
Kannattaa nyt katsoa kulkeeko virta sen läpi.
(https://i.ibb.co/nfyJBHY/IMG-7076.jpg) (https://ibb.co/nfyJBHY)
(https://i.ibb.co/d4Zh1Dr/81-M9w-A8-IYGL-AC-SX300-SY300-QL70-ML2.jpg) (https://ibb.co/d4Zh1Dr)
(https://i.ibb.co/s9QMJBK/1681315085-max.jpg) (https://ibb.co/s9QMJBK)
-
Kiitos, pitää ainakin tuo pääsulake koittaa paikallistaa ja mitata. Jos vaikka tyhmällä ois vähän tuuriakin mukana...
-
Mikäli pääsulakkeen vaihto ei auta niin soita Hubon autoon Tuusulassa
-
Laturin suunnalla palaneen hajuja?
-
Tässä taisi käydä tuuri.
Tutkin vähän tarkemmin ja sulakkeet olivat kaikki ehjiä.
Miinuskaapelin kiinnityskohta (tuulilasin alareunassa konehuoneen keskellä) oli lopettanut yhteytensä auton runkoon. En tiedä onko siellä joku sulake/varomekanismi vai kävikö vain tuuri.
Starttasin auton suoraan akusta (molemmat + ja -), auto lähti käyntiin ja kaikki toimii.
Erikoinen mutta ihan hyvä lopputulema sihen nähden mitä pelkäsin.
-
Ei kannata lähteä lottoa tekemään ;D