Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jouscar - 07.12.2024, 19:06:51
-
Suunnitteln paluuta Volvokantaan ja tarjolla olisi XC 60 vm 2015 D5 Polestar, ajettu alle 120000km. Eikös tässä ole 5-pyttynen 2400 cc moottori? Onko tämä vielä Volvolle tyypillinen, luotettava pannu? AD-bluetahan noissa ei vielä ole. Kestääkö näissä muut osat esim. voimansiirto ja muut oheistuotteet.
Aiemmat Volvot on olleet sen verran vanhaa tekniikka että hieman vierastan liian hienoja autoja.
-
Kestää ja tuo polestar optimointi on kuitenkin aika laimea, enemmän on potkua omassakin mitä tuolle polelle luvataan.
-
Kannattaa tarkistaa teknisistä tiedoista moottorin litratilavuus.
Jos moottorina on 2,4 litrainen viisipyttyinen dieseli, niin kestää. Polestar on tosiaan kuitenkin aika laimea viritys, mutta neliveto-automaatissa sen säädöt eivät rajoitu pelkästään moottorin tehojen nostoon. Polestarissa säädetään mm. vaihteen vaihtonopeutta, nelivedon etu-taka -suhdetta, ynnä muuta.
-
Näin tapahtuu myös monilla muillakin ohjelmilla, vaihteiston käyttäytyminen muuttuu huomattavasti mukavampaan suuntaan.
-
Mulla oli XC60 D5 AWD, 2014 ja siinä Rican stage2 paikallaan (lupailivat noin 275hv tuolla). Hyvin kesti ilman ongelmia sen 250tkm ja auto sai välillä happea. Ero oli valtava stage1 tai vakioon verrattuna. Ihan eri herkkä peli ja laatikkokin pelasi paljon loogisemmin, ei miettinyt.
-
Toisin sanoen, enemmän optimointia kun tehon nostoa.
Kannattaa tarkistaa teknisistä tiedoista moottorin litratilavuus.
Jos moottorina on 2,4 litrainen viisipyttyinen dieseli, niin kestää. Polestar on tosiaan kuitenkin aika laimea viritys, mutta neliveto-automaatissa sen säädöt eivät rajoitu pelkästään moottorin tehojen nostoon. Polestarissa säädetään mm. vaihteen vaihtonopeutta, nelivedon etu-taka -suhdetta, ynnä muuta.