Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: weecee - 18.12.2024, 15:41:13
-
Nonii, tässä sitä askaretta taas riittää l. 2008 V70 MK3 tai mikälie P3 l. parkit pimeni, isommat.
Eli tässähän on tuplaparkit(?) molemmissa umpioissa l. W5W lasikantapoltin pitkien ja puolikkaiden välissä. Sitten löytyy, olkoon nyt sitten vaikka äärivalo(?) kirkas vilkun vierestä, peltikannalla tässä mallissa. Siis ei lasikanta. Oireet; vain apukuskin puoleinen äärivalo toimi. Hain Motonetistä suht samannäköisen mikä sopi hyvin kantaan. Vaihdoin uuden tilalle, ja edelleen apukuskin puoleinen lamppu toimi ja kuskin puoleinen uudella ääripolttimolla ei. No joltain engl. volvopalstalta löytyi ohje, että CEMin saa herätettyä syöttämään virtaa mykälle lampulle kun akun kaapelit on jonkunaikaa irti. Kaapelit yön yli irti, ja aamulla piuhat kiinni, niin niinhän se pimeni tuo toinenkin lamppu. Eli mitäs nyt? Olisko pitänyt vaihtaa molemmat samaan aikaan, nythän noissa voi olla joku pikkunen wattiero? Tietysti Vidakin on jo lahjoitettu eteenpäin kun jo ajattelin että loppumetrit menee jo ilman. kiinalaisobd- lukija ymmärtää vain parkit, ja ilmoittaa että ok. Eihän siinä muuten mittää, mutta aamulla 10:ltä katsastus.
(https://i.ibb.co/g4nkfhz/Peltikanta-Screenshot-2024-12-18-152613.png) (https://ibb.co/g4nkfhz)
(https://i.ibb.co/k6GZjG3/Aarivalo-olikonain-Screenshot-2024-12-18-152859.png) (https://ibb.co/k6GZjG3)
-
ei noihe keltasten sivuparkkien takia jää leima saamatta, jos molemmat kerta pimeänä. ei tule ees mainintaa.
-
Auto kävi katsastamossa, ja korjauskehoitusta tuli. Tietysti eilen illalla aattelin, että tulee puhdas paperi, niin vaihdoin toiselle puolellekin tuoreen ääripolttimon. No siitä sitten auto teki jotakin ja juuri vaihdettu rupesi palamaan, ja kuskinpuoleinen jäi edelleen pimeäksi. Ei auttanut contact cleanerit eli taas tuskainen homma kaivella kaavioita, ja etsiä mikä CEM-nasta, rele tms. syöttää/maadoittaa ao. lampun tai mistä piuha poikki. Antaapa olla näillä keleillä, kun toinen työläämpi homma olis sitten iskareitten vaihto eteen.