Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juupeli - 25.12.2024, 20:42:41

Otsikko: S80 vm.01 Sähkö ongelma
Kirjoitti: Juupeli - 25.12.2024, 20:42:41
Eli onkohan se surullisen kuuluisa CEM ongelma löytänyt minutkin, eli sattui käymään niin että sähköt pätkäs tai joku pätkäs ihan pirun nopeasti ja autossa tuntui nykäys. Sen kerkesin huomata että kaikki varotus valot räpsähti mutta kierros ja nopeus mittari ei EHKÄ kerinny reagoimaan mitenkään ja matka jatkui niinku ei mitään. Ei mitään vikakoodeja löytynyt.

Voisko olla CEM vai päärele ?
Otsikko: Vs: S80 vm.01 Sähkö ongelma
Kirjoitti: Mustalaatikko - 25.12.2024, 21:36:41
Voi olla vaikea löytää. Itsellä oli kai joskus vuosia sitten tommoinen, mut se meni pois kun putsasin sen pääsähkökaapelin liitännän joka tulee plussana moottoritilan sulakerasian taakse ja lokasuojan maadoituspisteen.
Otsikko: Vs: S80 vm.01 Sähkö ongelma
Kirjoitti: Juupeli - 25.12.2024, 22:01:40
Voi olla vaikea löytää. Itsellä oli kai joskus vuosia sitten tommoinen, mut se meni pois kun putsasin sen pääsähkökaapelin liitännän joka tulee plussana moottoritilan sulakerasian taakse ja lokasuojan maadoituspisteen.

Pitää alkaa ropeloimaan maadoituksia.
Otsikko: Vs: S80 vm.01 Sähkö ongelma
Kirjoitti: tuomaril - 25.12.2024, 22:19:44
Väljä virtalukon pohja voi myös oireilla noin.
Otsikko: Vs: S80 vm.01 Sähkö ongelma
Kirjoitti: laatikkovika - 26.12.2024, 10:24:47
Onko eculla käyty? ECM huonosti lukittu niin tekee myös tuon.
Näissä tosin lukitus on varmempi kuin 850 ja P1 joissa salpa vain käännetään kiinni tai auki.

850 T-5 mallissa mulla teki just tuon kun sopiva täräys oli tiessä, kansi pois kotelosta niin näki että lukitus oli auennut. :o Sen jälkeen varmistin gorillateipillä sen kahvan niin pysyi varmasti.
Mutta joo, yksi mahdollisuus.
Otsikko: Vs: S80 vm.01 Sähkö ongelma
Kirjoitti: Juupeli - 26.12.2024, 14:51:51
Onko eculla käyty? ECM huonosti lukittu niin tekee myös tuon.
Näissä tosin lukitus on varmempi kuin 850 ja P1 joissa salpa vain käännetään kiinni tai auki.

850 T-5 mallissa mulla teki just tuon kun sopiva täräys oli tiessä, kansi pois kotelosta niin näki että lukitus oli auennut. :o Sen jälkeen varmistin gorillateipillä sen kahvan niin pysyi varmasti.
Mutta joo, yksi mahdollisuus.

Ei ole minun aikana käyty. Mystinen oli rykäys ja tosiaan nyt pelaa ku ei mitään. Auto on seisonut hetken ja nyt oli pitempi lenkki jonka ajoin n.200km ja tämä aasin potku ilmeni.