Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Lareee - 06.01.2025, 15:34:58

Otsikko: B19A huono käynti.
Kirjoitti: Lareee - 06.01.2025, 15:34:58
Morjesta, kysellään täällä neuvoa. Tosiaan autona 240 b19a, johon vaihdettu ilmeisesti isompi Pierburg 175 cd. Lähtee vaivoin käyntiin jonka jälkeen rupee paukuttamaan. Putkessa paukkuu oli kierokset missä ja kaasariin ampuu ku painaa vähänkin kaasua. Uusittu nyt tulpat, johdot, sytytys kärjet. Tarkistettu virranjakaja ja kansi, sekä putsattu kaasari. Myös käytetty venttiilikoppa irti ja tarkistettu venttiili välykset, nämä ok. Aluksi ei käyntiin saanut ollenkaan nyt lähtee huonosti. Kierroksia ylhäällä pitäessä toimii jotenkin paitsi ampuu putkeen. Ei käy oikeastaan ollenkaan tyhjäkäyntiä.
Otsikko: Vs: B19A huono käynti.
Kirjoitti: Lankku - 06.01.2025, 15:48:54
Käykö paremmin ryyppy päällä? Viittaisi laihaan seokseen jos ennakko on kohdallaan.
Otsikko: Vs: B19A huono käynti.
Kirjoitti: temle - 06.01.2025, 22:33:13
Onko se kalvo ehjä siinä kannen ja kaasarin välissä ja öljyäkin keskellä.
Otsikko: Vs: B19A huono käynti.
Kirjoitti: laatikkovika - 06.01.2025, 22:47:14
Jees, sitä seosta vois koittaa pohjaruuvista säätää.
Sytkä kohillaan, tulpanjohdot oikein?
Otsikko: Vs: B19A huono käynti.
Kirjoitti: Vauxi - 13.06.2025, 19:31:37
175 ssä ei ollut enää pohjaruuvia vaan se säätyy sieltä kalvon luota sillä erikoiskalulla ? Muistaakseni pohjasäädöt loppu vanhoihin 150 iin ?
Otsikko: Vs: B19A huono käynti.
Kirjoitti: laatikkovika - 13.06.2025, 20:03:25
Näin muuten taitaa olla. 175:sta kun joskus omasta säädin niin tein siihen työkalun putkenpätkästä ja polkupyörän ohjaustangon siitä pitkästä pystypultista. :D Sillä yletty sinne neulaan siinä putken pohjalla ja sai estettyä sen putken pyörimisen mukana.

Vähän rautasahaa ja halkioo sun muuta. Hyvin toimi. Taitaa vieläkin olla vanhassa pakissa minkä ammattikoulussa tein. ELK