Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Harmaalaatikko - 12.01.2025, 13:06:51
-
Noniin, nyt on syvältä tämä homma. :'(
Kaikkihan alkoi kun autossa haisi satunnaisesti käry. Ilmeisesti käry tullut kuskin puoleisesta suuttimesta kun alkoi supsuttamaan.
Kyseessä on aivan oikean puoleinen pultti. Pulttia kiristäessä tuntui kiristyvän loputtomiin ja sitten naps. Kiristin todella lyhyellä vääntövarrella.
Otin videon ennen suuttimen irroitusta: https://www.youtube.com/shorts/4woQ844xcJQ
Onko mitään tehtävissä?
-
Noniin, nyt on syvältä tämä homma. :'(
Kaikkihan alkoi kun autossa haisi satunnaisesti käry. Ilmeisesti käry tullut kuskin puoleisesta suuttimesta kun alkoi supsuttamaan.
Kyseessä on aivan oikean puoleinen pultti. Pulttia kiristäessä tuntui kiristyvän loputtomiin ja sitten naps. Kiristin todella lyhyellä vääntövarrella.
Otin videon ennen suuttimen irroitusta: https://www.youtube.com/shorts/4woQ844xcJQ
Onko mitään tehtävissä?
Ainakin näyttäisi että suutin kun on poissa niin tilaa työskentelyyn ainakin olisi. Katkesiko pultti kannasta vaiko syvemmältä? Itse koittaisin porata siihen katkenneeseen pulttiin reiän mihin löisin torx kärjen ja koittaisin sillä saada aukenemaan. Jos pultti katkennut kannasta niin loppuosa kannessa voi olla löysä pyöritellä auki.
-
Suutin pois ja koittaa porata reikä siihen pulttiin ja sitten ulosveto tapilla pyörittää vanha pois. Tämän takia ne pultit ja se kiinnitin rata pitäs vaihtaa uusiin aina kun irrottaa suuttimen.
-
Suuttimen otin heti irti. Tässä olis kuva jossa myös pultin katkennut yläpuoli.
(https://i.ibb.co/GQzh9f6/Katkennut-suuttimen-pultti.jpg) (https://ibb.co/GQzh9f6)
-
Onko tietoa venttiilikopan paksuudesta? On aika huonoja kokemuksia katkenneiden pulttien poraamisesta. Pultti on tosi ohut.
-
Omatoimiseen irrottamiseen kannattaa ottaa vähän laadukkaammat työkalut, joilla saa ohjauksen poraukseen. Minulla on Bahco 1418S, jolla ruuvin saa joskus irti, toisinaan ei. Porauksessa kannattaa olla huolellinen ja käyttää leikkuuöljyä, ettei reikä väljene liikaa. Toleranssi on aika pieni.
Tavallinen vastakierretappi voi olla haasteellinen tuossa paikassa, jos tilanteen oikein hahmotin.
-
Omatoimiseen irrottamiseen kannattaa ottaa vähän laadukkaammat työkalut, joilla saa ohjauksen poraukseen. Minulla on Bahco 1418S, jolla ruuvin saa joskus irti, toisinaan ei. Porauksessa kannattaa olla huolellinen ja käyttää leikkuuöljyä, ettei reikä väljene liikaa. Toleranssi on aika pieni.
Tavallinen vastakierretappi voi olla haasteellinen tuossa paikassa, jos tilanteen oikein hahmotin.
On haastavassa paikassa. Pultti on suunnilleen puolivälistä poikki eikä ole järkeviä työkaluja hommaan. Jotain halpiksia vaan..
Liekkö auto hinattava jonnekkin moottorikoneistamoon.
-
Poranterän ympärille sopiva holkki niin saat porattua tuohon keskelle pulttia, mahdollisimman pieni pora, sen jälkeen torx reikään ja nysä pois, näin saatu monet katkenneet jämät ulos poteroistaan.
-
Jos on vasenkätinen poranterä, saattaa pultinjämä nousta ylös jo poratessa.
-
Poranterän ympärille sopiva holkki niin saat porattua tuohon keskelle pulttia, mahdollisimman pieni pora, sen jälkeen torx reikään ja nysä pois, näin saatu monet katkenneet jämät ulos poteroistaan.
Eikun holkkia etsimään miljoonalaatikoista.. Tiedä vaikka onnistuisi. Terän ohjaus on tärkeässä roolissa.
-
Jos on vasenkätinen poranterä, saattaa pultinjämä nousta ylös jo poratessa.
Tämä myös jos sattuu valmiina olemaan.
-
Vähänkin jos epäilyttää, niin tässä vaiheessa kannattaa koneistamoa miettiä. Nyt jos poraa pieleen se on kansi otettava irti...
Ne suuttimen kiinnitysraudat oli älyttömän kalliit, kun kyselin viime kesänä. Vanhoilla kasasin. Uudet pultit ja alusrikat tietysti aina.
-
Vähänkin jos epäilyttää, niin tässä vaiheessa kannattaa koneistamoa miettiä. Nyt jos poraa pieleen se on kansi otettava irti...
Ne suuttimen kiinnitysraudat oli älyttömän kalliit, kun kyselin viime kesänä. Vanhoilla kasasin. Uudet pultit ja alusrikat tietysti aina.
Kyllä epäilyttää vahvasti. Hoituisko tämä normi nyrkkipajan kotikäynnillä? Luultavasti kieltäytyvät tekemästä kun livenä näkevät tilanteen hankaluuden.
Kierrettä on vielä paljon kannessa:
(https://i.ibb.co/WyXvT91/Pultti.jpg) (https://ibb.co/WyXvT91)
paste picture on picture online (https://imgbb.com/)
-
No ei nyt kauheen kallis ole pultit ja pidike ja pohjaprikka.
(https://i.ibb.co/6B0878S/IMG-9175.png) (https://ibb.co/6B0878S)
-
Venttiilikopan kansi irti, niin saa enemmän työtilaa ja tulee pultin pää lähemmäksi. Koppa paikoillaan ky yrittää tehä, nii pahimmillaan vielä sekin halkeaa.
-
Venttiilikopan kansi irti, niin saa enemmän työtilaa ja tulee pultin pää lähemmäksi. Koppa paikoillaan ky yrittää tehä, nii pahimmillaan vielä sekin halkeaa.
Juuri näin, tästä lähden etenemään. Ehkä tämän jälkeen ammattilainen paikalle.. Tuo jämä saattaa olla tiukassa..
Luultavasti pultti pohjasi öljyröhkän takia. Olis pitänyt puhdistaa paremmin.
-
Kuvasta katsottuna näyttäisi katkenneen kannen tasalle. Koppa ku on irti, nii varmaati pääsee reijän poraamaan vastakierteelle tai sit löytyy tilaa hitsata mutteri päälle.
-
Luultavasti pultti pohjasi öljyröhkän takia. Olis pitänyt puhdistaa paremmin.
Tuohon auttaa yleensä terävä isku sopivan tuurnan ja pajavasaran suosiollisella avulla. Onko ”tosi ohut”ruuvi 5 vai 6 millinen?
Tuo aikaisemmin vinkkaamani sarja sisältää holkin, poran, irroitustapin ja vääntiön, joilla tuohon pääsisi käsiksi. Oletan, että ruuvi on niin syvällä reiässään, ettei siihen hevillä mutteria hitsata..
-
Tuohon auttaa yleensä terävä isku sopivan tuurnan ja pajavasaran suosiollisella avulla. Onko ”tosi ohut”ruuvi 5 vai 6 millinen?
Tuo aikaisemmin vinkkaamani sarja sisältää holkin, poran, irroitustapin ja vääntiön, joilla tuohon pääsisi käsiksi. Oletan, että ruuvi on niin syvällä reiässään, ettei siihen hevillä mutteria hitsata..
Olisko arviolta jotain 3mm.
Venttiilinkoppaa olen irroittamassa ja lisää tilaa luvassa. Jämä on kuvan perusteella kannen tasalla mut voi olla syvemmälläkin.
https://www.motonet.fi/tuote/ruuvi-ruiskutussuutinpidike-26-00221?product=26-00221&fromsparepartssearch=true
-
Olisko arviolta jotain 3mm.
Venttiilinkoppaa olen irroittamassa ja lisää tilaa luvassa. Jämä on kuvan perusteella kannen tasalla mut voi olla syvemmälläkin.
https://www.motonet.fi/tuote/ruuvi-ruiskutussuutinpidike-26-00221?product=26-00221&fromsparepartssearch=true
OK, rakenne on minulle vieras. Eli kuvassa näkyvät messinki(?)holkit ovat venttiilikopassa ja ruuvi suunnilleen kannen tasolla, ymmärsinkö oikein? Nyt kannattaisi (oma mielipide) porata alku ruuviin, kun tuosta venttiilikopasta saa hyvän ohjauksen ennen sen poistamista.
Ruuvin halkaisija on tapana ilmoittaa (ja mitata) kierteen päältä :).
-
OK, rakenne on minulle vieras. Eli kuvassa näkyvät messinki(?)holkit ovat venttiilikopassa ja ruuvi suunnilleen kannen tasolla, ymmärsinkö oikein? Nyt kannattaisi (oma mielipide) porata alku ruuviin, kun tuosta venttiilikopasta saa hyvän ohjauksen ennen sen poistamista.
Ruuvin halkaisija on tapana ilmoittaa (ja mitata) kierteen päältä :).
Kyllä, messinkirinkulat kuuluvat koppaan. Heti kopan alla on kansi. Päivä on mennyt kiinni juuttuneen suuttimen parissa. :)
-
Saisko siihen pultin jämän päälle hitsattua migillä tai puikolla tavaraa, ja sitten lopulta mutteri siihen päähän. Antaa jäähtyä ja kääntää auki. Tällä tavalla oon poistanut katkenneita pakosarjan pultteja.
-
Saisko siihen pultin jämän päälle hitsattua migillä tai puikolla tavaraa, ja sitten lopulta mutteri siihen päähän. Antaa jäähtyä ja kääntää auki. Tällä tavalla oon poistanut katkenneita pakosarjan pultteja.
Venttiilikoppa paikallaan saattaisi muovi lämmetä liikaa vaikka messinkirinkulat.
-
Saisko siihen pultin jämän päälle hitsattua migillä tai puikolla tavaraa,
Jos hitsauksen tielle lähtee niin itse todennut parhaaksi hepata ensin korilaatta pultin päähän ja paistaa siihen reilun kokoinen mutteri kunnon virralla. Ja tärkeintä on antaa koko paketin jäähtyä kunnolla ennen ensimmäistäkään irrotusyritystä!
Vasenkätinen poranteräsarja on kyllä myös kurko peli varsinkin tällaisten pienempien pulttien kanssa.
-
Erinomaisia vinkkejä tullut!
Viimeinkin jumissa oleva ruiskutussuutin irti. Hyvänen aika miten tiukassa pystyy olemaan.
Venttiilikopan alla pultin jämä olikin vajaa pari milliä esillä ja aukesi helposti Knipexeillä!
Suuttimen irroitus oli iso homma verrattuna pultin jämään.
-
Nyt varmaan kannattaa laittaa uudet pultit kaikkiin suuttimiin niin ei mene poikki enempää.
-
Nyt varmaan kannattaa laittaa uudet pultit kaikkiin suuttimiin niin ei mene poikki enempää.
Ja suuttimien pidikkeet.
-
Olisko suuttimen pesän reunatkin hyvä puhdistaa pohjan lisäksi? Onko tähän valmista työkalua saatavilla?
Imusarjan pesu ei houkuttele mut mikä olis helpoin tapa? Joskus vuosia sitten puhdistin pulloharjalla ja myrkyillä mut oli ukkokin sen näköinen että tallissa on ollut.
Mr musclea jotkut suosittelevat, toiset diesel-kylpyä.. Kiinnostaisi se helpoin/puhtain tapa. :)
-
Olisko suuttimen pesän reunatkin hyvä puhdistaa pohjan lisäksi? Onko tähän valmista työkalua saatavilla?
Imusarjan pesu ei houkuttele mut mikä olis helpoin tapa? Joskus vuosia sitten puhdistin pulloharjalla ja myrkyillä mut oli ukkokin sen näköinen että tallissa on ollut.
Mr musclea jotkut suosittelevat, toiset diesel-kylpyä.. Kiinnostaisi se helpoin/puhtain tapa. :)
Tarkoitatko pesän reunoilla sitä putkea jota pitkin suutin menee sinne reikään? Jos sitä, niin tuskin sen kiillottamisesta mitään erityistä hyötyä on, mutta kannattaahan koko paikka ainakin imuroida, ettei mihinkään väliin jää roskaa joka ei sinne kuulu. Se suuttimen tiivistepinnan vastakappale onkin sitten moninverroin tärkeämpi - jos vuotaa, tulee ongelmia.
Miten jos ostat jonkun vanhan astianpesukoneen Torista ja peset imusarjan sillä? Ilman nesteen lämmitystä ulkona ja kunnon liuottimet aineeksi. Voihan Mr. Musclea käyttää liuotukseen. Toinen idea - ostin joskus painepesurin ja siinä tuli muutaman metrin pituinen viemärinavausletku jossa oma suutin - tuollaisella voisi jonkun turvallisen matkan päästä ampua paineella imusarjaan kuumaa vettä huuhteluun. Siinä on yksi suutin suoraan eteenpäin ja säteittäin takaviistoon suuttimet jotka auttavat "etenemiseen" moskassa.
-
Ainiin, oli autokorjaaja irroittamassa suutinta. Siinä tohinassa purki suuttimen yläpään. Sieltä suuttimesta lensi pieni jousi joka meinasi tippua sylinteriin.. Onko siellä muitakin pieniä osia jotka voivat lähteä lentämällä?
Pitäis kasata suutin ja tietää osien määrä ja asento.
-
Suutin kasattu ja putsattu päättelemällä, jospa tuo toimis.
Löytyneet osat:
(https://i.ibb.co/5RG7HpQ/D5-Suutin.jpg) (https://ibb.co/5RG7HpQ)
upload pics (https://imgbb.com/)
-
Tarkoitatko pesän reunoilla sitä putkea jota pitkin suutin menee sinne reikään? Jos sitä, niin tuskin sen kiillottamisesta mitään erityistä hyötyä on, mutta kannattaahan koko paikka ainakin imuroida, ettei mihinkään väliin jää roskaa joka ei sinne kuulu. Se suuttimen tiivistepinnan vastakappale onkin sitten moninverroin tärkeämpi - jos vuotaa, tulee ongelmia.
Aika pahasti on vuotanut pohjatiivisteet. Paljon nokea reunoilla ja pohjassa.
Itse suuttimet näyttävät nokisilta ja öljyisiltä. Pääseekö öljy tuonne vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä?
-
Suutin kasattu ja putsattu päättelemällä, jospa tuo toimis.
Löytyneet osat:
(https://i.ibb.co/5RG7HpQ/D5-Suutin.jpg) (https://ibb.co/5RG7HpQ)
upload pics (https://imgbb.com/)
Tuolleen jouduin minäkin kaksi suutinta purkamaan että sai ylös. Kasasin kyllä oikein, mutta eipä ne enää toimineet.
Vaihtoehto olisi ollut viedä suutinpajalle, mutta hain hajottamolta kaksi ehjää. Toimivat hyvin ja menee pienellä kulutuksella. Vdashilla toki piti koodata uudet suuttimet. En tiiä onko pakko, mutta teinpähän.
-
Koitin just ekaa kertaa startata. Ei lähtenyt käyntiin.
Onko nämä ilmattava jotenkin vai startilla vaan pyörittää tarpeeksi kauan?
-
Koitin just ekaa kertaa startata. Ei lähtenyt käyntiin.
Onko nämä ilmattava jotenkin vai startilla vaan pyörittää tarpeeksi kauan?
Virtoja voi käyttää muutamaan kertaan päällä ensin, mutta ilmaantuu starttaamalla. Ei sitä ihan mahdottomia kuitenkaan tarvitse pyöritellä. Usein yksi pidempi starttaus riittää joskus kaksi.
-
Ei ole vieläkään lähtenyt vaikka oon koittanut tuota monta kertaa. Akku latauksessa ja lohkolämppärikin lämmittää.
Olisiko voinut vetäistä paljon ilmaa putkiin?
Tuli hetki sitten ilmoitus:
Hiukk.suod.täysi Katso ohjekirja.
Ohjekirja:
Käynnistäkää suodattimen regenerointi
ajamalla autolla, mieluiten maantiellä tai
moottoritiellä, kunnes moottori saavuttaa
normaalin toimintalämpötilansa. Autolla
tulee sitten ajaa vielä n. 20 minuuttia.
– Kun regenerointi on valmis, hävitetään
varoitusteksti katkaisemalla virta, poistamalla avain, odottamalla vähintään kolme
minuuttia ja kytkemällä virta uudelleen.
-
Hankala ajaa kun ei käynnisty. Tähän looppiinko tämän taru loppui?
Mitä kannattaisi tehdä..
Motonetin lukijalla löytyi vikakoodi ECM-2BAA.
-
Mikäli suuttimen kasaus ei ole onnistunut, se saattaa vuotaa polttoaineen suoraan paluupuolelle, eikä silloin käynnisty. Katsoisin testerillä mikä railipaine on startatessa. Ilman testeriä joka suuttimeen PVC letku(muistaakseni 10mm) painamalla paluulinjan nipan päälle ja katsoo vuotaako.
Hiukkassuodatinilmoitus ei vaikuta käynnistymiseen.
-
Ei toi hiukkassuodatin vaikuta käyntiin lähtöön mitenkään. Siellä on joko ilmaa putkissa tai suutin kasattu väärin. Aukasee pikkusen putkee suuttimesta ja starttaa niin näkee tuleeko ilmaa putkesta näin jokaiselle suuttimelle mitkä on ollu irti.
-
Ei toi hiukkassuodatin vaikuta käyntiin lähtöön mitenkään. Siellä on joko ilmaa putkissa tai suutin kasattu väärin. Aukasee pikkusen putkee suuttimesta ja starttaa niin näkee tuleeko ilmaa putkesta näin jokaiselle suuttimelle mitkä on ollu irti.
Joistakin putkista tulee kummallisen vähän löpöä. Ilmeisesti ilmaa paljon putkistossa..
-
Joistakin putkista tulee kummallisen vähän löpöä. Ilmeisesti ilmaa paljon putkistossa..
Brutaali tapa mitä itse olen käyttänyt dieseleitten käynnistämiseen on ottaa paluuputki suuhun ja imee niin kauan että on suullinen naftaa sylkästäväksi. Toiminut tähän mennessä aina.
-
Lidlin öljyimurilla voisi kokeilla jos sellainen sattuis olemaan.
-
Tämän ikäisessä pitäisi tankkipumppu pyöriä viimeistään startatessa jollei pyöri kun virrat kääntää päälle. Ilmaantuu muutamalla pitkällä startilla vaikka linjasto olisi täysin tyhjä.
-
Ei lähde sitten millään..
Tämän ohjeen mukaan koittanut tehdä:
Jokainen suutinputki raolleen, testerillä pumppu tankista käyntiin ja kunnon ilmaus.
Korkeapainepumppua lähimmältä suuttimelta alat sulkea putkia yksitellen, jahka kaikki kiinni niin turautat käyntiin.
Tosin ei ole testeriä niin virtoja pitämällä päällä tankin pumppu päällä jonkin aikaa.
Tässä tulos vaikka välillä myös startattu startti savuten:
https://www.youtube.com/shorts/QoyOW22sy10
-
Kerkesin jo vastaamaan lukematta kunnolla edellistä viestiä.
Paljon näyttäisi videolla ilmaa pukkaavaan suuttimen polttoaineputken mutterin välistä. ???
-
Ei lähde sitten millään..
Tämän ohjeen mukaan koittanut tehdä:
Jokainen suutinputki raolleen, testerillä pumppu tankista käyntiin ja kunnon ilmaus.
Korkeapainepumppua lähimmältä suuttimelta alat sulkea putkia yksitellen, jahka kaikki kiinni niin turautat käyntiin.
Tosin ei ole testeriä niin virtoja pitämällä päällä tankin pumppu päällä jonkin aikaa.
Tässä tulos vaikka välillä myös startattu startti savuten:
https://www.youtube.com/shorts/QoyOW22sy10
Vaahtoahan tuolta näyttää tulevan eli ilmaa siellä on. Sen verran pitkään täytyisi saada pumppua pyörimään suutinputket auki että noista putkista oikeasti tulee kunnolla naftaa ilman vaahtoa. Sitten suutinputket kiinni ja startilla käyntiin.
-
Vaahtoahan tuolta näyttää tulevan eli ilmaa siellä on. Sen verran pitkään täytyisi saada pumppua pyörimään suutinputket auki että noista putkista oikeasti tulee kunnolla naftaa ilman vaahtoa. Sitten suutinputket kiinni ja startilla käyntiin.
Jep, vaahtoa tulee kaikista viidestä suutinputkesta.
Pitäis saada pumppu päälle jotenkin mut miten.. Syöttämällä suoraan 12v?
-
Tässä mahdollisesti ratkaisu: https://www.youtube.com/watch?v=pcWGTAAF1vY
Mitä raati on mieltä?
-
Tässä mahdollisesti ratkaisu: https://www.youtube.com/watch?v=pcWGTAAF1vY
Mitä raati on mieltä?
Ei vaikutusta.
-
Kokeilin vielä kertaalleen niin startti kuulostaa kuin tulpaton mopo. Joku sylinteri taitaa olla pelissä?
-
Kokeilin vielä kertaalleen niin startti kuulostaa kuin tulpaton mopo. Joku sylinteri taitaa olla pelissä?
Lue vikakoodit mitä siellä sanotaan. Poista koodit ja yöksi akku latautumaan. Aamulla koitat startilla käyntiin.
Tollasen ohjeen tähän väliin voisi antaa.
-
Tulpaton mopo...ei siis puristuksia?
Onko starttaillessa nafta pessyt sylintereistä öljyt pois?
Tässähän vaan mysteeri syvenee ja jännitys tiivistyy lähes käsin kosketeltavaksi! :pomo:
-
Tulpaton mopo...ei siis puristuksia?
Onko starttaillessa nafta pessyt sylintereistä öljyt pois?
Tässähän vaan mysteeri syvenee ja jännitys tiivistyy lähes käsin kosketeltavaksi! :pomo:
Joo, on kontenttia. Jos siellä joku pytty pyörii niin sehän kuulostaa kuin pot pot pot pot pot potkut sain.
https://www.youtube.com/watch?v=bKu3kKlSSpY
-
Lue vikakoodit mitä siellä sanotaan. Poista koodit ja yöksi akku latautumaan. Aamulla koitat startilla käyntiin.
Tollasen ohjeen tähän väliin voisi antaa.
Ei ole moottoriin liittyviä vikakoodeja paitsi ECM-2BAA. Tulee takaisin poiston jälkeen.
Aamulla uusi yritys.
-
Noniin, on koitettu ja tauluun tuli: KÄYNN.ESTO KATSO OHJEKIRJA.
Mitäs nyt.. Voe v..
-
Suutin kasattu ja putsattu päättelemällä, jospa tuo toimis.
Löytyneet osat:
(https://i.ibb.co/5RG7HpQ/D5-Suutin.jpg) (https://ibb.co/5RG7HpQ)
upload pics (https://imgbb.com/)
Volvoista mitään ymmärtämätön kommentoi:
Suutin lienee ulkonäön perusteella Bosch? Sinne kuuluisi semmonen hyvin hyvin pieni keraaminen kuula, joka häviää lähes 100% varmasti, jos suuttimen avaa. Mersu lähti sankan savupilven ja kalkatuksen kanssa käyntiin ilman tuota kuulaa(sai ainakin huomata, että jokin on pielessä) ja räjäytyskuvia tutkimalla puuttuva osa selvisi.
Osa on kuvassa numero 6, ja se on aivan älyttömän pieni kuula. Paikallisesta suutinhuollosta löytyi uusi kuula.
http://dieselcatalog.online/en/bosch/04451/0445110698.html
-
Volvoista mitään ymmärtämätön kommentoi:
Suutin lienee ulkonäön perusteella Bosch?
Osa on kuvassa numero 6, ja se on aivan älyttömän pieni kuula. Paikallisesta suutinhuollosta löytyi uusi kuula.
http://dieselcatalog.online/en/bosch/04451/0445110698.html
Boschin järjestelmä. Kuulan lisäksi puuttuu kuvassa numero 25.
-
Pitänee soittaa diesel-pajalle.
Jos jollakulla olis ylimääräisiä suuttimia niin ostan pois. Iisalmi.
Kuva:
(https://i.ibb.co/khMCNPZ/D5-Suutin-Numerot.jpg) (https://ibb.co/khMCNPZ)
-
Kuopion Auto-diesel Oy, jos ei Iisalmesta osia löydy.
-
Kiitos kaikille vastanneille! Suuttimen vaihdon jälkeen lähti kuin palmun alta. ELK
Tässä tarpeellista tietoa ajotietokoneen näytön ilmoituksista. Sinisellä kerrottiin ilmoituksien tulevan jos starttauksia on paljon. Lähtevät itsestään pois.
Käynn.esto Katso ohjekirja
Hiukk.suod.täysi Katso ohjekirja.
-
Kiitos kaikille vastanneille! Suuttimen vaihdon jälkeen lähti kuin palmun alta. ELK
Tässä tarpeellista tietoa ajotietokoneen näytön ilmoituksista. Sinisellä kerrottiin ilmoituksien tulevan jos starttauksia on paljon. Lähtevät itsestään pois.
Käynn.esto Katso ohjekirja
Hiukk.suod.täysi Katso ohjekirja.
Jep tästä jo aikaisemmin kirjoitinkin, että kun jouduin sen yläosan avaamaan, ei sillä suuttimella enää käyntiin saanut.
Uusiksi meni suutin minullakin
-
Reikä pultin keskelle, piste lyötävä sinne, että tulee keskelle pulttia. Vasenkätiset porat motonetistä. Lähtee aika siististi....yleensä.
-
Juu se on käyty läpi jo tässä aiemmin.