Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Volvorules - 20.01.2025, 17:37:44
-
Lataushybridien ongelmat? Onko ne ongelmia vai onko ne Kokkolan pojan päässä??
Niin, mitä mieltä olette? Nyt ei siis oteta kantaa vain Volvoihin vaan yleensäkin lataushybrideihin. Jääkö ne kalliisti ostaneiden käsiin? Itse maksoin vain alle 50 tonnia, mutta entäs ne, jotka maksoi niistä oikeasti paljon. Nyt kannattaa osallistua keskusteluun. Vain me omistajat voidaan vaikuttaa siihen, mitä niistä jatkossa maksetaan vai maksetaanko niistä kohta mitään.
Itse en tiedä mitä tän Kokkolan kaverin päässä liikkuu, vai liikkuuko siellä yhtään mitään, ainakin hänestä ollaan luomassa kuvaa Jumalasta seuraava.
-
Kyllä ne yhtä sysipaskaa on myös Tampereen äijän mielestä
-
Kyllä ne yhtä sysipaskaa on myös Tampereen äijän mielestä
-
Itsellä tai noin kymmenen tuttavan lähipiirillä ei ole kenelläkään tullut hybrideissä vastaan moottori-, akku- tai erad-ongelmia. Myönnän, että otanta on toki pieni, mutta toisaalta minulla on epäilys, että näissä hybridejä mollaavissa myös päinvastaisesti otanta on hyvin pieni ongelmien esiintuomisen osalta.
Itse olen alusta asti ajatellut, että ladattavaa hybridiä pitää nimenomaa käyttää sekä bensalla että sähköllä. Jos vaan toista käyttövoimaa pyrkii maksimoida, niin voihan niitä ongelmia tulla.
Sitä tässä itse miettinyt tämän Kokkolan kaverin osalta, että mikä on hänen motiivinsa tuoda asiaa esille. Onko se puhdas halu varoittaa vai onko tässä kuitenkin ripaus mainosta mukana...
-
Sitä tässä itse miettinyt tämän Kokkolan kaverin osalta, että mikä on hänen motiivinsa tuoda asiaa esille. Onko se puhdas halu varoittaa vai onko tässä kuitenkin ripaus mainosta mukana...
Itse olen seurannut Kokkolan Jessen videoita, eikä videoista ole jäänyt sellainen kuva, että hän koittaisi mollata jotenkin hybridejä erityisen paljon.
Hänellä käy paljon akku vikaisia autoja, ja eiköhän hänellä ole vähän suurempi otanta hybridien viosta. Videoilla kertoo akustojen hinnoista ja ei voi kun rapsutella päänahkaa, että miten ihmisillä on varaa laittaa tyyliin 15t€ akustoon kalliin auton päälle.
Jesselle hybridit tuo rahaa akustojen hankinnasta ja työstä melkoisen paljon, niin miksi koittaa teurastaa lypsävää lehmää? Rehellisen mielipiteen esille tuominen taitaa vielä olla aika tuoretta kun mies mikä sanoo asiat niinkun ne on, aletaan epäilemään syytä miksi hän tuo asiaa niin paljon esille. Jos hybridit olisi hyviä niin miksi mollata niitä kun ne tuo kuitenkin leivän pöytään.
-
Media tässä nyt lyö rumpua eniten. Jesse on varoitellut hybrideistä parilla videolla, mutta nyt kaikki autojournalit Tekniikan maailmasta Iltasanomiin repii juttua samasta asiasta vuoron perään.
Ei kait tässä asiassa rakettitiedettä tarvita: mitä enemmän autossa on tekniikkaa, niin sitä todennäköisemmin se vikaantuu. Hybridissä on kahden auton tekniikat. Koska autot ovat uudehkoja, tarvikevaraosia ei ole saatavilla. Merkkiliikkeillä on siis oiva tilaisuus rahastukseen.
-
Tuubi on videoita pullollaan autojen ongelmista. Oma keltainen lehdistö ja sen myötä myös muu lehdistö eli Sanoma Media Finland :) on jostain syystä nostanut kokkolalaisen esille ja kansan tietoisuuteen.
Ongelmiahan näissä plug in- hybrideissä tuntuu riittävän. Monimutkaista tekniikkaa kiireellä markkinoille, kun poliitikkojen jättisakot ovat kaatamassa koko teollisuuden.
Suomi täyttyy verokohtelun vuoksi käytetyistä hybrideistä, mikä heijastuu väistämättä myös markkinoihin.
Jotain voi päätellä siitä, kun merkkiliike myy XC60 mallia maininnalla ”Takaveto kardaanilla!” oikein huutomerkin kera ja dieselin pyynti reilusti yli vastaavan T8:n.
-
Hyvä keskustelunavaus tämä kyllä ja todella mielenkiintoinen sekä aika ärsyttäväkin aihe... Paljon herättää puhetta ja tunteita :-\ Minulle on tullut näistä uutisoinneista myös sellainen kuva, että miksi ihmeessä autoalan ammattilainen kuten tämä keskustelun kaveri suunnilleen haukkuu kaikki muut nykyautojen voimalinjat ja käyttövoimat paitsi sähköautot? Ainakin niissä Böööööö-ukon JH KAH vierailuvideoissa tuo tulee hyvinkin selvästi esiin. Tuntuisi kuitenkin omaan nilkkaansa ampumiselta tuollainen liiallinen ulostulo näiden huoltoasioiden suhteen. Ite olen sitä mieltä, että periaatteessa kaikenlaisiin autoihin voi tulla aina vikoja, oli ne sitten autot mitä teknologiaa vaan. Lähinnä tästä keskustelusta puuttuu melko lailla kokonaan sähköautojen todelliset ongelmat ja kyllähän niitäkin siis riittää. Tesloissa ja muissakin merkeissä on ihan varmasti ongelmia sekä akuissa että myös sähkömoottoreissakin. Mainittakoon nyt ne Teslojen akkujen pahat tiiviste- ja kosteusongelmat, ei kai niidenkään korjaaminen mitenkään halpaa ole? Tässä hypetyksessä ja ihmisten pelottelussakin tahtoo unohtua vain se, että sähköautojahan ei olla myyty Suomessa vielä kovinkaan kauaa ns. isolla volyymilla ja pikku hiljaa niidenkin todelliset sekä pahatkin ongelmat vasta alkavat nousta pintaan. Eihän ne isojen akkujenkaan hinnat mitään halpoja ole ja korjaukset aina maksavat. Olen ite varautunut akkuongelmiin ja moduuleita pitänee jossain välissä ehkä vaihtaa. 2 asiantuntijaa on omassa merkkihuollossa minulle sanoneet, että joitain moduuleja on Volvoihin pitänyt vaihtaa, mutta jos on vaihdettu, niin ei ole tarvinnut tehdä toista kertaa eli toimiva huoltoratkaisu kyllä tuntuu Volvolle olevan tuo moduulinkin uusiminen. Tuossa vasta viime lauantaina kävin ihan mielenkiinnosta vaan kattomassa erästä alkupään 2015/2016 XC90 T8:a, jolla oli ajeltu jo 292tkm. Voisihan se olla riski tuollaista hankkia (ja huoltokirjasta kävikin ilmi, että öljynvaihtovälillä oli ajeltu reilusti yli jopa 40-45tkm useita kertoja...) eli ite olisin jättänyt liikkeeseen, mutta tuo kertoo siitä, että kyllä ne silti saattavat plugari-Volvot ihan oikeasti kestää 9-10kin vuotta aika huoletta ja T8 moottoripaketti tuntuu kyllä varsin luotettavalta (jos muistaa öljyt vain ajallaan vaihdattaa...). Vähän on vellovaa keskustelu, mutta jokainen ajelkoon omalla voimalinjallaan ja jos tulee jotain, niin korjataan pois ja ajellaan seuraavaan auringonlaskuun :2funny:
-
Tottakai tuplatekniikassa on on enemmän rikkoontumisen paikkoja, toisaalta omassa käytössä pätkäajot kauppaan jne. mennään sähköllä ja matka bensalla = juuri niin kuin nämä oli tarkoitettu. "Väärin" käytettynä moottoriöljyt voi olla maitokahvia - olen kyllä nähnyt sellaiset pätkäajossa olleessa "tavallisessa" bensautossa... Tuskin patterilla ajaminen ihan hirvesti - omassa käytössä - polttomoottoria ainakaan kuluttaa.
Akuista pulistaan paljon - eiköhän niiden ympärille tule toimiva korjaus/upgreidaus toiminta.
Muistetaan, että esim. 850 oli aikanaan "ihme" ja kuviteltiin, että nyt on liikaa elektroniikkaa, niin ettei kukaan normaali kuolevainen ymmärrä - nyt ajatukset on sen ja monen jälkeenpäin kehitetyn suhteen vähän erilaiset :)
Ja kyllä regulaattori loi markkinan. Ainakaan mulla ei ole vielä ikävä dieseliä... Ainoa mitä plugarissa toivoo on isompi akku - itse asiassa silloin ostaessa sanoin ääneen, että kun akku aikanaan kajahtaa siihen saanee varmaan joltain pajalta paljon tehokkaamman.. Ei vielä ole kävellyt vastaan.
Onneksi nämä ei ole mitään tuomionpäivän laitteita - itsellä täyssähkö ei oe vielä toimivin vaihtoehto, vaikka alunperin sellainen piti tulla jo 15v sitten. (autohallissa ei ole ja ei ole tulossa latausta ja en "viitsi" mennä mihinkään erikseen lataamaan.
-
Kokkolan monimerkkikorjaamon kannattaa aivan ensiksi tutustua Volvon hynäbriditekniikkaa, ettö miten se toimii. Kaveri nimittäin kertoo Volvon olevan etuvetoinen ja kun sutimista havaitaan niin peräpää tulee mukaan ja isketään ”kytkin” kiinni ja hampaat lentää ja sen vuoksi vaihteisto hajoaa. Väärin, Volvo on aina takapää mukana ja sutimista kun havaitaan niin etupään vaihteiston sisällä oleva sähkömoottori käynnistää polttomoottorin ja näin etupää tulee mukaan. Eradin kytkintä ei avata oikeastaan koskaan Suomen nopeuksilla ja siksi se näyttääkin heikolta toteutukselta, koska ei sitä koskaan oikeastaan tarvitse avata ja jos näin tehdään niin nopeus synkronoidaan rattaiden kannalta oikeaksi. Eradin vaihteisto ei siis hajoa kytkimen käytöstä johtuvista hampaiden irtoamisista vaan isomman rataspakan sokan irtoamisesta ja sokka kun on karkaistua terästä ja se kun joutuu hampaiden väliin niin tuho on juuri täsmälleen tuollaista mitä videossakin on esitetty.
Meidän XC90 T8 on nyt 245tkm ja alkuperäinen vaihteisto ja Erad sekä akku eli ei se nyt kauhean huono toteutus kuitenkaan ole. Voimaa kuitenkin on 470hv ja 750Nm ja niitä käytetään.
Ja jos se sähkötekniikka on noin huonoa niin uskaltaako sitä täyssähköä sitten alkuunkaan ostaa…
-
OT: onneksi siellä "hyväksyttyyn" teslaan on jo itse kehitetty korjauspalikka- menikö moottorin liemet väärään paikkaan vai mikä niissä oli :) Aika näyttää, nyt 285-300tkm ajettuja T8 malleja on nettiautossa 5 ja yhdessä oli maininta poikkeuksellisesta korjauksesta "erad" uusittu. Bensakoneen vaihteistoja ei ole juurikaan T8:ssa mennyt? Aika rääkkiä ne ainakin teoriassa saa... Oma xc90 166tkm ja oliko se 6.1 sekkaa sataseen ei ole mitenkään ystävällinen lukema sähkölle, eikä bensalle.
-
No, itse ainakin olen vetänyt sellaisen johtopäätöksen, että ei ikinä hybridiä. Mahdollisesti joskus täyssähköauto, mikäli niiden luotettavuus paranee merkittävästi Suomen olosuhteitakin kestäväksi. On hyvä asia, että korjaamot Suomessa ja ulkomailla tuovat reilusti todelliset korjauskustannukset esiin, niin ostajat ainakin tietävät mihin on syytä varautua ellei takuut ole enää voimassa.
Jossakin vaiheessa kun hybridin takuu on ummessa myös isojen korjauskustannusten realisoituminen näkyy väistämättä hyvityshinnoissa - kysyntä vanhoille hybrideille voi olla hyvin vähäistä, koska kuka käytetyn auton ostava pystyy oikeasti varautumaan jopa kymppitonnien akkuremontteihin. Pahimmillaan edellinen omistaja on yrittänyt kitkutella pelkällä sähköllä ja lataussyklimäärät ovat jo tapissa, muista erad yms. ongelmista tietysti puhumattakaan. Toki latausyklimäärät tulee täyteen täyssähköautoillakin, mutta niissä on yleensä hieman enemmän armonaikaa akun isommasta kapasiteetista / harvemmasta latausvälistä johtuen (nämä max lataussyklit johtuu ihan akkukemiasta, eikä niille valitettavasti mitään tämän hetken teknologialla voi).
Toisaalta käytettyjen hybridien ja sähköautojenkin akkujen korjaukset etsimällä vanhoja sopivia akkumoduleja, joille sitten saa ehkö vuoden takuun maksettuaan kuitenkin tonneja remontista ei kuullosta ainakaan minusta kovin houkuttelevata vaihtoehdolta. Sama homma voi olla hetken päästä edessä uudestaan, jonkun toisen akkumodulin kilahtaessa.
-
Tähän nyt vaan lyhyesti että aina niistä viosta ja kalliista korjauksista puhutaan, harvemmin kukaan huutelee kuinka hyvin mikäkin toimii ja suurin osa kuitenkin toimii. Ihmismieli vaan on sellainen..
-
Vuoden päivät ajeltu V60 T6 vm 2021 hybridillä. Omamekanikko Volvolla oli ostanut samanlaisen. Asiaa ihmettelin niin hän sanoi että jos nämä huonoja olis niin en olis ostanut.
Urea diesel ei ollut vaihtoehto ja 4-veto ja bensa oli tärkeimmät kriteerit.
-
Äänekkäimpia ovat tietysti ne, joiden auto on hajonnut eikä Jessekään keskimäärin ehjiä autoja näe töissään. Suomessakin on lataushybridivolvoja TM:n mukaan yli 36 tuhatta. 2. eniten rekisteröitynä on BMW:tä, yli 11 tuhatta kpl vähemmän. Eli jos Volvoista (ja muistakin) vaikka muutama prosentti hajoaa, on netissä nopeasti jo satoja vihaisia kirjoittelijoita.
Mutta, onhan lataushybrideissä polttomoottoriauton ja sähköauton osat, sekä autosta riippuen mahdollisesti myös jotain lisätekniikkaa joka yhdistää nämä tekniikat, eli yli kahden auton tekniikka yhdessä autossa. Kyllähän se vikaantumisriskiä kasvattaa.
Paljon puhutaan akun syklikestosta ja monella videolla on tartuttu lukuun 3000. Harvassa on kuitenkaan autot joilla tällainen syklimäärä olisi jo ajettu, koska tuo on yli 8 vuotta sykli päivässä tahdilla. Montako T8-volvoa suomessa rekisteröitiin 2017? Veikkaan että suuremmat ongelmat ovat keskimäärin vasta edessä. Akun kannalta ongelmallista on myös plugareiden suuri purkuteho akun kokoon nähden, mikä ei tee hyvää akulle.
Käytettyä plugaria ostaessa mietityttäisi kuitenkin sähköjä enemmän polttomoottori jolla voi olla takanaan aika paljon haaleita käyntijaksoja ja lyhyttä pätkäjoa ilman, että öljyjä on ajettu edes silloin tällöin kunnolla lämpimäksi.
Itse en uskaltaisi ostaa plugaria ilman kunnon takuuta. Mutta onhan viat korjattavissa, ja samalla saa tehokkaan ja vähäkulutuksisen auton. Säästyneitä bensarahojakin voi ajatella korjausbudjettiin.
Tässä TM:n juttua akuista tietävältä, mutta kaveri on esiintynyt Jesse Haapalan kanssa samoilla videoilla, joten ei tuota propagandaa kannata tietenkään lukea:
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridin-akusto-ei-kesta-laheskaan-yhta-pitkaan-kuin-sahkoauton-siihen-vaikuttaa-moni-asia/
-
Kukaan ei huutele positiivisista asioista. Sähköpaketti on aika varma laitos ja kuluu huomattavasti vähemmän kuin bensakone... Ehkä nämä ovatkin voittajia loppujen lopuksi.
Ei noi vitoskoneetkaan uutena olleet mistään kotoisin - joillekin vinokone on edelleen se ainoa oikea :)
Oma johtopäätös on, toistaiseksi näyttää hyvältä - katsotaan 5-10v päästä. Priukset ei taida ola ihan hirveässä maineessa. Vielä pienempi akku ja syklejä tulee takuulla tiuhempaan - joo, eri tekniikka ;)
-
Kun nyt tuon Priuksen mainitsit niin ihmettelen miten tuon akut voi kestää jos lataussyklit ratkaisee.
Ajoin tänäänkin kauppareissulla Priuksen 1kwh Li-ion akun neljästi täydestä tyhjäksi. Tai no näyttää pyörivän 30-80% välillä mutta silti syklejä tulee järkyttävä määrä.
Ehkä johtuu maltillisesta tehosta mitä tuosta saa ulos? Ei pelkällä sähköllä kehtaa kenenkään edessä kiihdyttää :D.
-
Kävin tosiaan kattomassa vaan ihan mielenkiinnosta (lähinnä just huoltojen jne osalta) viime lauantaina yhtä XC90 T8, kun alkoi tuo tekniikan kestävyys kiinnostamaan... Oli joku saksan/hollannintuonti ja sieltä sitten Suomeen ajoon. Tämä nyt ei siis varsinaisesti liity tuohon aloitusaiheeseen, mutta laitetaan nyt ikään kuin kokemuksena. Tämä yksilö myynnissä siis n. 292tkm ajettuna ja hintapyynti vähän alle 29t€...
Oli aika rapsakat n. 85tkm ajeltu vajaa pari vuotta eikä öljynvaihtoa välissä tai ei ainakaan huoltokirjassa :P Elikhäs kyllä nuo T8t kuitenkin kestää ja tuskin tuotakaan kauheana latailtu.
Jos bensalla ajelee, niin eihän se sähköinen voimalinja siitä kauheana kai kulu? Ei noita kilsoja muuten voi selittää. Mulla tuo auto olis kyllä jääny ostamatta, mutta on sitä kaikenlaisia noita plugari-Volvojakin näköjään myynnissä.
(https://i.ibb.co/YhVM5Dg/20250118-135834-kopio.jpg) (https://ibb.co/YhVM5Dg)
(https://i.ibb.co/PDgh1js/20250118-135925.jpg) (https://ibb.co/PDgh1js)
Nuo vikailmoitukset saattoivat johtua siitä, että aluksi ei autoon päässyt, avaimista patterit tms lopussa ja löivät boosterilla tms käyntiin. 12V akku ollu vissiin ihan kaputt, kun seissy pihassa pitkään tjsp.
-
Kävin tosiaan kattomassa vaan ihan mielenkiinnosta (lähinnä just huoltojen jne osalta) viime lauantaina yhtä XC90 T8, kun alkoi tuo tekniikan kestävyys kiinnostamaan... Oli joku saksantuonti ja sieltä mennyt Ruoåttiin sekä siitä Suomeen ajoon. Tämä nyt ei siis varsinaisesti liity tuohon aloitusaiheeseen, mutta laitetaan nyt ikään kuin kokemuksena. Tämä yksilö myynnissä siis n. 292tkm ajettuna ja hintapyynti vähän alle 29t€...
Oli aika rapsakat n. 85tkm ajeltu vajaa pari vuotta eikä öljynvaihtoa välissä tai ei ainakaan huoltokirjassa :P Elikhäs kyllä nuo T8t kuitenkin kestää ja tuskin tuotakaan kauheana latailtu.
Jos bensalla ajelee, niin eihän se sähköinen voimalinja siitä kauheana kai kulu? Ei noita kilsoja muuten voi selittää. Mulla tuo auto olis kyllä jääny ostamatta, mutta on sitä kaikenlaisia noita plugari-Volvojakin näköjään myynnissä.
(https://i.ibb.co/YhVM5Dg/20250118-135834-kopio.jpg) (https://ibb.co/YhVM5Dg)
Ja huoltokirja hollanniksi? Melkoinen kiertopalkinto
-
Ja huoltokirja hollanniksi? Melkoinen kiertopalkinto
Joo hollantiahan tuo huoltokirjan alkupääkin oli sekä nuo huoltomerkintälaatikot eli ei olekaan Saksasta alunperinkään. Melko mielenkiintoinen tapaus kyllä.
Mutta kestää kestää ja kovaan ajoon :2funny:
-
Ja huoltokirja hollanniksi? Melkoinen kiertopalkinto
Taitaa tuo 172 tuhannen huolto olla jo supisuomalainen: Ö + S :)
No, Suomi on Euroopan ”Kongo”, jos tällainen ilmaisu sallitaan. Tänne rahdataan muiden hylkäämät ajokit, eikä kaikkien historia todellakaan ole kunniakas ELK.
Vastikkeeksi suomalainen vauraus valuu yritys kerrallaan ulkomaille, eikä täällä todellakaan tulevaisuus näytä ruusuiselta. Ei kuulu uuden /uudehkon auton osto enää omiinkaan suunnitelmiin.
-
Taitaa tuo 172 tuhannen huolto olla jo supisuomalainen: Ö + S :)
No, Suomi on Euroopan ”Kongo”, jos tällainen ilmaisu sallitaan. Tänne rahdataan muiden hylkäämät ajokit, eikä kaikkien historia todellakaan ole kunniakas ELK.
Vastikkeeksi suomalainen vauraus valuu yritys kerrallaan ulkomaille, eikä täällä todellakaan tulevaisuus näytä ruusuiselta. Ei kuulu uuden /uudehkon auton osto enää omiinkaan suunnitelmiin.
Juu näytti näin just olevan, että Ö+S oli eka Suomessa, sitä ennen oli ollut Hollannissa 22149km, 44747km, 98565km! (siis 50tkm väli!), 133833km ja 169164km huollot ennen Suomeen tuloa.
En minä tiedä pitääkö olla huolissaan suomalaisten elintasosta suhteessa uudehkojen tai varsinkin uusien autojen oston suhteen, ens osaa kyllä tulkita, mutta onhan tuossakin jotain ns. huolloissa väärin tehty
auton Suomeen tultua. Tai liekö kattonut tuota 98-133 väliä, että antaa mennä vaan... Joka tapauksessa pidän toisaalta hyvänä tuota ruoåttintuontien kasvamista, Kruunu on halpa Euroon nähden, mutta
onhan meillä tuo autokauppa jotenkin vääristynyt uudet vs. käytetyt? Elikä toisaalta hyvä, että Ruoåttista kärräävät kohtuu vähän ajeltuja leasing-autoja Suomeen (Ruoåttisahan myyään Volovojakin periaattessa
enemmän mitä meillä kaikkia uusia autoja yhteensä?) joten täällä käytettyjen autojen markkinat jyllää jne. Sitten on taas eri asia se, että käytetyissä alkaa vikoja esiintyä. Onhan sekin tietyllä lailla huoltoliikkeille
hyvä asia ja töitä riittää sekä säilyy. Ja ymmärtääkseni luonnolle sekä kuluttamiselle on hyväksi, että vaihdetaan käytetty käytettyyn kuin että aina ostettaisiin käytetyn jälkeen aina uusi auto? Eihän siinäkään mitään
järkeä periaattessa ole. Itellä on ollut omien autojen historian aikana ainoastaan 1 uusi auto eli sen suhteen on tullut tehtyä aika montakin ekotekoa. Näin ainakin ite ajattelen. Ja autojen sekä akkujen kierrätyksen pitää
oleellisesti parantua, että voidaan puhua todellisesta ympäristöystävällisestä kuluttamisesta autojen suhteen. On kai tuo Suomessa kohtuu hyvällä tolalla sekin eli osataan kierrättää niitä raaka-aineita mitä romutukseen jne
päätyy ja kyllähän meillä sitä akkujenkin kierrätystä vissiin koetetaan tosissaan kehittää?
Samoilla linjolla olen Scraab sinun kanssa siitä, että firmoista/pääomasta suuri osa valuu jo muualle ja ollaan sitten ylpeitä täällä siitä, että "yritystoiminta pelastettu ja matka jatkuu" vaikka suurin osa menee sitten omistajien pussiin...
Valtionohjauksessa ja omistajarakenteissa on tehty jo ajat sitten jotain väärin tai sitten vs. Ruoåtti heillä on vain "kapiteeliä" rustailla noita omia kuvioitaan ja pärjätä Nårjasta nyt puhumattakaan... Valtavat öljyvarannot. Meillä ei ole vaan nallekarkkien jaossa käynyt niin yhtä hyvä tuuri :-[
-
Otanpa itsekin ensimmäistä kertaa osaa tämän foorumin keskusteluun, kun aihe puhuttaa, tervehdys vaan kaikille.
Oma anti keskusteluun on ehkä se, että suurin ongelma hybridien kestävyydestä puhuttaessa tuntuu olevan niillä, kenellä sellaista ei ole. Olen omistanut V90 T8:n nyt vuoden päivät ja ainoa rasittava piirre on ollut kun yksi jos toinen tulee höpöttämään, miten on huono tällainen Volvo on kestämään. Olen ehtinyt 24 vuoden autoiluhistorian aikana ajella monenlaisilla autoilla. Volvojakin ollut monta. Edellisen V70 awd:n ominaisuuksista kukaan ei tullut tarinoimaan, vaikka erilaisia heikkouksia siihenkin liittyi. Minusta käyttövoimakeskustelu kuten koko some on ylikuumentunut ja influensereilla on hirmuisesti vaikutusvaltaa. Tämän hetken keskustelussa korostuu vastakkainasettelu, jossa on vain oikea ja väärä. Itse olen koittanut tätä somea vähentää, kun ei sitä meinaa jaksaa. :idiot2:Minulle riittää, että saan itse valita autoni jatkossakin.
Minulle T8 on ollut tosi kiva laite D4:n jälkeen ja V90 kyyti on herraskaista inscription varusteiden kyllästämänä. Helposti paras autoni tähän mennessä. Koen myös, että vähän ajetun hybridi-volvon hinta-laatusuhde on tällä hetkellä hyvin kohdallaa. Voimalinjan toteutus puskee esiin liukkaalla joissain tilanteissa, mutta sen kanssa pystyn elämään. Kaikkia koneita pitää huoltaa, niin hybridejäkin. Mieluummin enemmän kuin vähemmän. Jos menee rikki, niin korjataan.
-
suurin ongelma hybridien kestävyydestä puhuttaessa tuntuu olevan niillä, kenellä sellaista ei ole.
Sama tuntuu pätevän adblue-laitteilla varustettuihin dieseleihin. Aika usein saa kuulla miten sellaista ei voi ikinä ostaa kun siihen voi tulla jotain vikaa.
-
Otanpa itsekin ensimmäistä kertaa osaa tämän foorumin keskusteluun, kun aihe puhuttaa, tervehdys vaan kaikille.
Oma anti keskusteluun on ehkä se, että suurin ongelma hybridien kestävyydestä puhuttaessa tuntuu olevan niillä, kenellä sellaista ei ole. Olen omistanut V90 T8:n nyt vuoden päivät ja ainoa rasittava piirre on ollut kun yksi jos toinen tulee höpöttämään, miten on huono tällainen Volvo on kestämään. Olen ehtinyt 24 vuoden autoiluhistorian aikana ajella monenlaisilla autoilla. Volvojakin ollut monta. Edellisen V70 awd:n ominaisuuksista kukaan ei tullut tarinoimaan, vaikka erilaisia heikkouksia siihenkin liittyi. Minusta käyttövoimakeskustelu kuten koko some on ylikuumentunut ja influensereilla on hirmuisesti vaikutusvaltaa. Tämän hetken keskustelussa korostuu vastakkainasettelu, jossa on vain oikea ja väärä. Itse olen koittanut tätä somea vähentää, kun ei sitä meinaa jaksaa. :idiot2:Minulle riittää, että saan itse valita autoni jatkossakin.
Minulle T8 on ollut tosi kiva laite D4:n jälkeen ja V90 kyyti on herraskaista inscription varusteiden kyllästämänä. Helposti paras autoni tähän mennessä. Koen myös, että vähän ajetun hybridi-volvon hinta-laatusuhde on tällä hetkellä hyvin kohdallaa. Voimalinjan toteutus puskee esiin liukkaalla joissain tilanteissa, mutta sen kanssa pystyn elämään. Kaikkia koneita pitää huoltaa, niin hybridejäkin. Mieluummin enemmän kuin vähemmän. Jos menee rikki, niin korjataan.
Ok. Eli ne on Kokkolan kaverin päässä, hyvä tietää ja nyt ei muuta ku kovaa ajoa.
-
Sama tuntuu pätevän adblue-laitteilla varustettuihin dieseleihin. Aika usein saa kuulla miten sellaista ei voi ikinä ostaa kun siihen voi tulla jotain vikaa.
Valitettavasti sekin aina välillä iskee jonkin nilkkaan. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=147375.0
-
Vedän sellaisen johtopäätöksen, että otsikko on huolellisesti mietitty, ja aihetta kuvaava....
Ja esson baarissa kaikki viat autossa kuin autossa, käyttövoimasta riippumatta, johtavat tuhansien remontteihin.
-
Otsikkohan on erittäin mainosmiesmäinen. Herättää mielenkiinnon että mitähän tuolla ajetaan takaa.
No, ei kai se ihan nyt ohjeiden mukainen ole mutta eipä täällä moni muukaan asia ole niinkuin esim tämä kirjoitukseni mutta kun otsikko on tuo niin sehän menee kategoriaan. :)
-
Otsikkohan on erittäin mainosmiesmäinen. Herättää mielenkiinnon että mitähän tuolla ajetaan takaa.
No, ei kai se ihan nyt ohjeiden mukainen ole mutta eipä täällä moni muukaan asia ole niinkuin esim tämä kirjoitukseni mutta kun otsikko on tuo niin sehän menee kategoriaan. :)
Mainosmies en ainakaan ole. Aloituksessa ajetaan ihan sitä takaa mitä siinä kirjoitetaan. Ei ole mitään salaliitto teoriaa. En nyt oikein ymmärrä, että ei ole ohjeidenmukainen, oletkohan sä oikein lukenut tuota aloitusta.
-
Lukenut olen mutta ohjeiden mukaan otsikosta pitäis käydä ilmi edes ketjun aihe.
Siis mitä siinä käsitellään. Nyt se pitää lukea aloitus postauksesta. Aiheita kun selaa niin nyt tuo ei kerro yhtään mitään.
Ei se multa pois ole jos otsikoit noin mutta selvyyttä tois tuo otsikon muuttaminen sopivammaksi.
Tähän vois joku valvoja ilmaista mielipiteensä kun muutenkin kyttäävät kirjoituksiani ja pyyhkivät ne helvetin kuuseen elleivät pysy tiukasti aiheessa.
Minä kun kirjoittelen vaan kaikkee turhaa. :)
-
Minä kun kirjoittelen vaan kaikkee turhaa. :)
Älä nyt ole tollainen, monen monta asiallista(kin) tekstiä on tullut sinun näppäimistöltä :)
-
Lukenut olen mutta ohjeiden mukaan otsikosta pitäis käydä ilmi edes ketjun aihe.
Siis mitä siinä käsitellään. Nyt se pitää lukea aloitus postauksesta. Aiheita kun selaa niin nyt tuo ei kerro yhtään mitään.
Ei se multa pois ole jos otsikoit noin mutta selvyyttä tois tuo otsikon muuttaminen sopivammaksi.
Tähän vois joku valvoja ilmaista mielipiteensä kun muutenkin kyttäävät kirjoituksiani ja pyyhkivät ne helvetin kuuseen elleivät pysy tiukasti aiheessa.
Minä kun kirjoittelen vaan kaikkee turhaa. :)
No joo. eipä näitä kirjoituksia niin vakavasti pidä ottaa, kunhan höpötellään keskenään.