Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: M-M - 27.01.2025, 21:13:43
-
Eli apuja kaivataan..v50 D5204T-koneella hävitti osan tehoista. Ei vikavaloja, käynnistyy ja käy normaalisti ja pintakaasulla toimii, mutta tuntuu kun ahdin olisi pois pelistä. Boschin testeri antoi vikakoodin P025100, "ruiskutuksen alkuhetken säätö pumppu A". Ei anna poistaa koodia ja toisaalta paineensäätimen liittimen irrotus koneen käydessä ei tuo uusia koodeja, eikä vaikuta käyntiin. En tiedä, miten ton pitäis toimia ton säätimen, eli muuttuuko esim vastus arvo paineen mukaan, mutta flukella mitattu vastus pinnien välillä n.3ohmia ja syöttävän liittimen päästä jännite toisessa pinnissä 12v ja toisessa pinnissä n.3.2v..yhtä kaikki, yritänkö vaan suoraan hommata uuden säätimen, vai voiko näillä taustatiedoilla vika löytyä muualta, kyselee yks tyhmä vaan..
-
P0251 ECM-2E00 Fuel pressure control valve Signal missing polttoaineen paine venttiili , P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
-
Sen vuoksi ei vikakoodeja voi poistaa kun viat ovat päällä jatkuvasti, ei ajoittain/satunnaisesti tai vika käynyt päällä.
Autossa on turbo-ongelmia joten ahdin on pois pelistä. Ruiskutuspumpussa / sen säädössä on myös vikaa.
Tehot palautuu kun korjautat/korjaat nämä viat. Vikakoodeja on tulossa lisää jos et korjaa näitä.
'Joka kysyy kysymyksen on tyhmä minuutin ajan, mutta se joka ei kysy koskaan mitään on tyhmä koko loppuelämänsä' ;)
-
Uusi säädin tilattu ja tulossa, mutta jatkokysymyksenä; kun toi p251 on nyt aktiivisena, niin meneekö auto johonkin tehonrajoitustilaan? launchilla livedataa seuratessa railipaineet on nominaalien mukaiset, ahtopaineet seuraa nominaaliarvoja, mutta kaasupolkimen asentotunnistin antaa lappu lattiassa max 67prosentin arvon. Eli jos joku tehonrajoitus päällä, niin onko nominaaliarvotkin silloin tehonrajoitustilan mukaiset? Sama 67prosenttia tulee riippumatta onko ajotilanne vai vaan virrat päällä paikallaan testatessa.
-
oisko joku limb home mode päällä
-
Ehkäpä..antaa rotiskon olla sen aikaa, että säädin tulee. Alkaa muuten mennä käyttövehkeen kanssa vähän liikaa harrastamisen puolelle :D
-
Säädin vaihdettu, koodi edelleen aktiivinen ja vedot edelleen kateissa. Taas lisää tutkimista ja mittailua. Viimein löytyi vika konehuoneen johtosarjasta. Signaalijohto (ruskee) poikki ( osa kuoresta piti kasassa) konehuoneesta puolestavälistä johtosarjaa. Uus pätkä johtoa väliin ja nyt vetää taas kivasti ja koodin sai pois. Tosin yks kysymys jäi: ei polttanut vikavaloa, kaasupolkimen asento on edelleen maksimissaan n.70prosenttia ja ahtaa n. 1.8bar launchin livedatan mukaan. Ettei vaan olis ohjelmoitu..eli paljonko toi mylly ahtaa normaalisti? 1.8 tuntuu paljolta.
-
Onko tuosta 1.8 Barista vähennetty ilmanpaine? Vakioon aivan liikaa, joten autossa on joko viri softa tai ahtopaineen säätö ei toimi oikein. Muistaakseni luokkaa 1.25-1.3 Bar on max vakiopaineet.
-
On vähennetty. 2800hPa ahtoja ja siitä pois se 1000hPa, niin jossen ihan mettään kattonu muuntimella niin se olis se 1.8bar.. ei se kyllä ehkä normi 177 hepalla vetäiskään ihan noin hyvin.
-
Pitää näköjään pestä lasit, koska sekoitin tämän D5204T koneen lussumpeihin D3 malleihin kuten T7:aan. Tämän mallin vakio ahtopaineita en tarkalleen ottaen tiedä, mutta yleisesti 1.8 Bar kuulostaa melko maksimilta Garretin GTC1446VZ luokan ahtimelle. D5224 viisimukisen kaksoisahdetuissakin olisi tietojeni perusteella piikit 1.8-1.9 Bar luokkaa.
Mappi anturi lienee ehjä mikäli näyttää ilmanpaineen oikein.