Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: pupponen - 20.01.2012, 09:53:51
-
Tuli mamman autosta tuommoinen koodi, kun tarkastin moottoriohjauksen valon alettu palamaan. Mitä mahtaa meinata? Onko vaarallista? Samoin antoi ABS: sta takapyörien nopeudentunnistin koodit ja toisesta etupyörästä, mutta jarrut kyllä toimii aivan hyvin ja normaalisti? Sitten vielä tämä: appiukonajaessa autolla oli konetilasta ruvennut tulemaan savua, siitä keskelta eli pakoputken kohdalta ja sen eristeen(huovan) yläosasta, olivat sammuttaneet ja ihmettelivät mistä moinen. Puhelimessa veikkasin ensin lämppärin moottoria, mutta se ei voi olla kun toimii ihan normaalisti. rupesin kattelemaan tarkemmin ja pakarin vasemmalta puolelta siitä eristeestä olikin lähtenyt pois puolen nyrkin kokoinen pala (palanut?) ja reunat siitä kohdasta oli aivan pehmeää mustaa mössöä. Onko kellään käynyt samaa tai olisiko arvauksia?
Kiitos jo etukäteen!
-
tunnistin vaihtoon, ABS vika voi olla boksin juotoksissa.. muuhun en ota kantaa kun en tiedä enkä viitti arvailla ettei mee ketuiks..
-
ABS-vika voi hyvällä säkällä olla likaa tunnistimessa.
-
Siinä vaiheessa ku toi nokka-akselin asentotunnistin kuolee lopullisesti nii auto ei enää lähde käyntii. Tai näin ainaki mulla teki, pyöritti kyllä mutta virtaa ei tullu bensapumpulle. Lähti laakista ku uuden laitoin paikallee. Mulla oli ainakin menny toi tunnistin sen takia ku nokka akselin stefasta oli hikoillu vähän öljyä sine koloo ja anturi ihan öljypaskassa. Mä järkeilin jotenki että kun tuo anturi menee pimeeks nii ei anna kipinää ja täten ei anneta bensaakaa. Mutta mitä mä autoista ja niitten vioista tietäsin.