Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: vellu_volvo - 30.01.2025, 22:21:19
-
Onkos kukaan kokeillut laittaa tollasta sähköhydraulista tehostimenpumppua takaveto volvoon? Tarkotus ois saada mekaaninen pumppu pois moottorin kyljestä 240:n konehuoneessa ja heräs ajatus opel astran pumpun hyödyntämiseen tässä projektissa. Kokonaan sähköistä tehostinta ei ole ajatus laittaa.
-
Toimii hienosti. Meillä ratakilpuri 240 ollut useamman vuoden, joku opelista lähtöisin oleva. Liukureissahan aivan järkiään käyttävät sähköisiä pumppuja, ei hammastanko tiedä millä sinne painetta tehdään.
Juupituupi pullollaan videoita ja kytkentäohjeita erimerkkisten autojen pumppujen asennukseen, opelit olleet helppoja kun taisi olla + ja - ja yhteen karvaan heräte johdotuksen tarve.
Eka setti oli corsan sähköisellä, se ei ollut meidän setupissa yhteistyöhaluinen nopean tehostamattoman hammastangon kanssa. Hetki jumpattiin sen kanssa ja vaihdeltiin osia mutta ei toiminut, tai toimi. Antoi tehostusta vajaan ratakierroksen ajan, välillä pudotti kokonaan pois pelistä mutkan aikana jne. Mehutanko ja sähköhydraulinen on ollut erinomainen.
-
V50 pumppua on käytetty mutta se juttelee CanBussia ja vaatii ohjaimen. (Maxxecu vaikkapa)
Minin pumppu on yksinkertaisempi ja ei vaadi erillistä ohjausta
-
Mulla on käytössä pienen Citroen Saxon pumppu. Se on sellainen vaaka-asennossa oleva, eikä tarvii kuin plussan ja miinuksen.
-
Noniin kiitoksia paljon vastauksista. Täytyy alkaa katselemaan noita pumppuja. Oletteko käyttänyt jäähdytintä tehostimen öljyille? Tarkotus olis käydä myös radalla pyörähtämässä tuolla autolla, niin herännyt ajatus että olisko sille tarvetta.