Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Rasba - 05.02.2025, 21:08:34
-
Terve!
uusi näillä dieselmoottoreilla ja muutenkin näin uudella alustalla (v60 2015 d4 AWD) niin ajattelin kysästä vähän vinkkejä että mistä kannattaa lähteä lisätehoa hakemaan. BSR- optiflow tötteröineen ja putkineen on tilattu, joten, onko järkevää siirtyä pakoputken puolelle, imupuolelle(välijäähy) vai ohjelmointiin. Josta tullaankin tähän pääasiaan, mistä, mitä ja miksi ? On bsr ja polestar ja muita ?
Ja pahoittelut jos tästä löytyy jo keskusteluja, saa laittaa linkkiä jos on jotain.
-
En ota kantaa kenen tekele on paras, se kyllä täällä kohta selviää. ;)
Polestar on aika vaisu.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=97424.0
Ps Kirotusvihre korjatu. :)
-
Terve!
uusi näillä dieselmoottoreilla ja muutenkin näin uudella alustalla (v60 2015 d4 AWD) niin ajattelin kysästä vähän vinkkejä että mistä kannattaa lähteä lisätehoa hakemaan. BSR- optiflow tötteröineen ja putkineen on tilattu, joten, onko järkevää siirtyä pakoputken puolelle, imupuolelle(välijäähy) vai ohjelmointiin. Josta tullaankin tähän pääasiaan, mistä, mitä ja miksi ? On bsr ja polestar ja muita ?
Ja pahoittelut jos tästä löytyy jo keskusteluja, saa laittaa linkkiä jos on jotain.
Ohjelmointi riittää kun sillä saa jo niin paljon, että seuraavaksi pitää laatikko vahvistaa. 280hv ja 580Nm tuosta lähtee ja kaikki saastelaitteet paikoillaan. Vaihteisto on tärkeä, että sieltä muokataan siihen liittyvät kartat tai muuten lipsuu ja hajoaa.
BSR Rica osastolla kovasti kehutaan 280hv saavan, mutta ainuttakaan yli 240hv mittausta en ole todistanut eli kriittisesti kannattaa noihin ulkomaan lupauksiin suhtautua.
Täältä kaikenkattava versio: www.lisaatehoa.fi/jalleenmyyjat
-
Onhan noita muitakin ja hienosti toimivat, polestar nyt hinnoiteltu metsään niin kuin moni muukin saadun hyödyn suhteen.
-
ajattelin kysästä vähän vinkkejä että mistä kannattaa lähteä lisätehoa hakemaan. BSR- optiflow tötteröineen ja putkineen on tilattu, joten, onko järkevää…
Ei ehkä ollut kovinkaan järkevää hankkia ”vapaavirtaussuodatinta” tänne suolapölyihin. Lyhyt huoltoväli, eikä mielestäni ole ollenkaan kivaa lutrattavaa tuo pesu ja öljyäminen. Pienkonemoottoreissa sitä joutuu tekemään. Teho ei lisäänny, mutta melu lisääntyy, eli teiniviritys on valmis :).
-
Eipä sillä vv-suodattimella näissä teholukemissa oikeen mitään saavuta. Volvon alkuperäissuodatin riittää melko pitkälle.
Saahan sillä itselleen työmaata ja pihalle kohinaa.
Monasti myös moottorin kulumista ja maf anturin sotkeentumista.
Pakopuolen muutokset melkeinpä parempia, tosin hintavampaa.
Itsellä tosin bensakone mutta avarampi putkisto ja siinä eron jopa persdynossa huomaa. Eikä tehoa oo edes kolmeasataa. :D