Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: TJA - 06.02.2025, 00:46:21
-
Nyt meni sormi suuhun, taas.
Hain M46 vaihdelaatikon, oletettavasti 9/740 Volvosta koska erilainen keppiteline ja pyöreä kardaanin laippa.
Mitä kaikkea mekaanista osaa tarvitsen että saan kyseisen yksilön sovitettua 200-sarjalaiseen?
Keppiteline, varmaan oltava 240 Volvosta kyseiselle M46 laatikolle (onko semmoista olemassa), kardaanin etupätkä (käykö mistä vaan korista, onko oltava pyöreä laipppa vai voiko laipan vaihtaa kolmionmalliseen kumikiekolliseen)? Vaihteensiirtäjä?
-
Pyöreä kardaanin laippa - se oli ainakin vaihdevaijerillisissa laatikoissa 240 sarjan osalla.
Käsittääkseni keppitelinettä on ollut ainakin yhdellä kantikkaalla raudalla, ja sellaisella useamman pyörötangon versioilla.
Jos keppitelineellä tarkoitetaan laatikon päätyyn kiinnitettävää osaa, johon sitten vaihdekepi tulee kiinni.
Kokemukset siis 240 sarjan osalta M45-M46-M47 laatikoista.
Ehkä diesel ja bensa mallien välillä on eroja myös?