Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Lassi00 - 06.02.2025, 19:50:24
-
Eli edelleen samavika kuin ennenkin, käynnistäessä käy kuin traktori ihan ku vajailla kävisi pienenaikaa, satunnaisesti myös jättää kierrokset leijaamaan vaikka kaasusta irrottaa. Vaihdettua osaa on nyt imusarjantiiviste, pa-tiiviste, virranjakajan tiivisteet, kaasuläpän asentoanturia yritetty säätää, kaasuläppä putsattu ja uudet tiivisteet, sen huomasin et lambdan kuin irrotin ja käytin pesussa ni 10km jälkeen oli taas ihan nokinen ja tukossa lambda? Onko jollain ollut vastaavaa vaivaa ja mikä on ollut avuksi tarttis saada tuo nyt toimimaan!
-
Kuulostaa suutin vialta
Toki tulpat ja niiden johdotki voi tehdä tota
-
Jos vaikkapa suutin vuotaisi niin kiskon paineenhan pitäisi tippua sammutuksen jälkeen suht nopsaan. Olikos näissä tarkistusnippa kiskossa?
Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on vuotava PA-paineensäätimen kalvo
Kolmantena se perinteinen moottorin lämpöanturi jonka kunto selviää vaikka yleismittarilla jos ei halua summassa vaihtaa.
Onko jonkun pytyn tulppa selvästi erivärinen? Sillä voisi vähän kohdentaa vikaa että viittaako tiettyyn sylinteriin vai johonkin muuhun.
Se kaasuläpän / tyhjäkäynnin perussäätökin kannattaa tehdä ihan alusta alkaen vaihe vaiheelta eikä summassa käännellä anturia, ohjeet löytyy kyllä täältä eikä ole paha rasti.
-
Kaikki tulpat vaihdoin just ja kaikki yhtä mustia oli, mistä tommone pa paineensäädin löytynee?
-
Tossa joku juntti vaihtaa sen. Onko ilmaletkussa bensaa? Jos on niin se on risa. Koita letkusta imeä, jos ilma tulee läpi niin risa on.
https://youtu.be/2sg_f7SpxE0?si=F_6hA3_mU3OWn-Hw
-
Jaa niii bensapaineesäädin, vaihdettu seki samalla ku vanha suutinkisko meni särki ja ei vaikutusta