Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: v50rs60 - 14.02.2025, 22:12:42
-
juuh elikkäs aluksi korjaamolta tuli diagnoosi että turbon alipainekellon kalvo rikki-->kello vaihdettiin, tehot edelleen hukassa-->uusi paineenmuunnin(akun viereinen), tehot edelleen hukassa. p2263 koodia antanut koko tämän ajan. kun auton käynnistää niin tuntuu että on hyvin vetoa ekan 10 sec ajon aikana, mutta sitten onkin mopo. voisiko kello olla säädetty huonosti korjaamolla että antaisi liikaa tai liian vähän ahtopainetta turbolle jolloin menee vikatilaan ja tehot häviää?
-
voiko olla että egr jumii auki asentoon ja turbo pukkaa ilmat egr.ään ja pakosarjaan imusarjan kautta ? ja sit tulee toi p2263 ? tuleeko esim koodia p1335?
-
Live datasta katsoo seuraako ahtopaine ecun pyyntiarvoa, jos ei niin syy selviää jumittavista ahtimen siivistä, kellon säädöstä, tcv venttiilistä (jumittaa koska keräävät pölyä sisäänsä), alipainelinjan ongelmasta (vuoto tms) tai ahtimen kunnosta.
Aiempaa tarinaa vastaavasta ongelmasta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=76217.0
Edit: Ja tosiaan Jani75:n mainitsema EGR tai muukin turboon liittymätön ulkopuolinen vika saattaa selittää oireet. Mutta selvitä ensin tuo ahtopaineen ja turbon käyttäytyminen.
-
voiko olla että egr jumii auki asentoon ja turbo pukkaa ilmat egr.ään ja pakosarjaan imusarjan kautta ? ja sit tulee toi p2263 ? tuleeko esim koodia p1335?
Joo korjaamossa anto 1335 egr faulty signal ym…
-
voiko olla että egr jumii auki asentoon ja turbo pukkaa ilmat egr.ään ja pakosarjaan imusarjan kautta ? ja sit tulee toi p2263 ? tuleeko esim koodia p1335?
Ja auton ollessa tyhjäkäynnillä obd testeri live data antaa map anturille arvoiksi (kpa) 102-103, ajaessa kiihdyttäessä 122 max, ja sammuksissa 103.