Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jukkam - 17.02.2025, 19:19:02

Otsikko: Common rail pumppu asennus
Kirjoitti: jukkam - 17.02.2025, 19:19:02
Kansi, nokat ja CR pumppu oli irti kun hihna katkesi
Nyt kaikki kasassa mutta ei meinaa startata millään. Ilmaa on poistettu ja saattaa sitä vielä putkissa olla, on kyllä kuplinut ja löpöä tullut. Poistopuolelta tulee tavaraa reilusti kun oli sen liitin irti. Eli löpöä tulee tankista eteen saakka. Tämä liitin on kiinni vain muoviklipsillä.
Missä mahtaa olla vika, edelleen ilmaa putkissa?
Vai onko pumpun asennuksessa jotain erikoista? Tässä mallissa ei mielestäni ollut mitään kohdistusta miten päin pumpun hahlot piti laittaa. https://www.autodoc.fi/bosch/7309261#korkeapainepumppu
Voiko hahlot olla 180 astetta pielessä?
Suuttimien syöttöputkista tihkuu löpöä kun löysällä. Kannattaako aloittaa ilmaus vasemmalta ja edetä järjestyksessä?
Otsikko: Vs: Common rail pumppu asennus
Kirjoitti: Lankku - 17.02.2025, 22:07:52
Pumpun asennolla ei ole väliä, se hoitaa vain paineentuoton. Pitäisi käynnistyä muutamalla pidemmällä startilla vaikka konehuoneen puolelta on kaikki linjat tyhjät.

Nouseeko polttoaineenpaine startatessa? Tulihan nokat keskenään oikeaan asentoon?
Otsikko: Vs: Common rail pumppu asennus
Kirjoitti: jukkam - 17.02.2025, 23:43:32
Ongelma ratkesi! CR pumpulta jakotukille tuleva putki oli jäänyt hieman löysälle, menetti ilmeisesti paineet sieltä. Kiristys ja muutama starttaus niin heti lähti.

Nokat pitäisi olla kohdillaan, 1 piste kahden välissä. Alipainepumpun hahlo oli pystysuorassa kun oli lukitustappi kiinni ja cr pumpun hahlot jossain klo 7-8 ja 1-2 kohdilla.
CRPumppu pitää ns normaalia ääntä mutta mistä tiedän miten hyvin paine nousee? Paluuputkun muoviholkki jäi pois aluksi niin pumpulle tulevasta putkesta tuli aika reippaasti löpöä.