Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Automies76 - 22.02.2025, 17:05:23

Otsikko: V70 2010 1,6 drive hiukkasloukku
Kirjoitti: Automies76 - 22.02.2025, 17:05:23
Heps!
Vaihdoon ko autoon hiukkasluokun ja pakopaine anturin.
Pitääkö vaihdon jälkeen nollata jotain?
Vai pitäskö ajaa myös pakko regenerointi?
Vikavalo kuitattu ennen vaihtoa..

 
Otsikko: Vs: V70 2010 1,6 drive hiukkasloukku
Kirjoitti: jak900 - 22.02.2025, 21:33:42
Paine-ero anturin ilmeisesti vaihdoit, ei tarvi nollata, regenoinnin pitäisi alkaa itsellään kun tarpeen. Tuon pöntön vaihdosta en varmaksi sano tuosta 1.6 koneesta, esim v50 malleissa loukun voi kuitata vaihdetuksi. Vida jos käytössä niin katso sieltä ecm osioista ja tarkennetuista onko tuota kuittaus mahdollisuutta.
Otsikko: Vs: V70 2010 1,6 drive hiukkasloukku
Kirjoitti: Automies76 - 22.02.2025, 22:03:15
Juu paine-eroanturin vaihdoin(sillä näköjään monta nimeä)
Samalla uusi pönttö, mutta itsellä ei konetta millä lukea/nollata mitään.
Kaverilla autocom sillä katteltu sielun syövereihin.
Siksi aattelin kantsiiko ajella ennenkuin nollattu pönttö vaihdetuksi...
Jossain oli että voi tarvita regeneroinnin ennen kuin lähtee ajelemaan...
Tiedä näistä...montaa eri tapaa tarjolla...
Otsikko: Vs: V70 2010 1,6 drive hiukkasloukku
Kirjoitti: Vauxi - 27.02.2025, 21:13:16
Hiukkaspönttö pitää merkata vaihdetuksi.