Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mmiikkaaa - 28.02.2025, 16:49:28
-
Nonii tuli käytyä katastuksessa ja auto olis menny muuten läpi kehotuksilla mutta tämmösen sitten sankari keksi kun oli iskaritestin aikana jarrun päällä seissyt. Eli hylätty: Jarrujärjestelmät, käyttöjarrun dynamometritesti, (1.2) Poljintuntuma, Poljin painuu pohjaan, mutta jarruvaikutus saadaan aikaan.
Eli jarrutestit kaikki läpi mutta jos jää siihen polkimelle istumaan niin se menee pohjaan ja auto hylätty sen vuoksi, eihän tuo ajamiseen vaikuta eikä risteyksissäkään millään tavalla ja tää on aikasemmin mennyt leimasta läpi tuollaisenaan. Ja tuossahan on laitettu käyttöjarrun dynamometritesti vaikka se on iskareita ollut jo testaamassa. Vidalla luin auton eikä nuo bcm pressure sensorit ainakaan havaitse paineen putoamista kun odottaa poljin pohjassa. Häviääkö tuo ongelma kun vaihtaa uuden jarrupääsylinterin ELK
-
Mikä moottori autossa että oliko tää diesel creep
-
Jos nestettä ei häviä niin pääsylinteri siellä laskee takaisinpäin säiliöön eli se vaan vaihtoon.
-
On diesel creep creep jos se mihinkään vaikuttaa, oottasko vaan kk ajan umpeen ja eri setälle :P
-
Jos pidät jarruilla jyrkässä mäessä ja poljin menee noin nopeasti pohjaan, niin ei ne jarrut kyllä hyvät ole, vaaralliset vaikka veneen laskussa, kannattaa laittaa kuntoon. Perusjutut että satuloiden raudalangat oikein ja paineet ei karkaa mistään. Mun d5:saä ei ole tuota ongelmaa.
-
Eikö ne tiedot oo silti näkyvissä vaikka sen kuukauden odotteliskin? :P
Äkkiä ajatellen tosiaan pääsylkky vaihtoon.
Isot pojathan sanoo että jarrupalojakin vaihtaessa kun painaa mäntiä sisään pitäis ilmaruuvia avata ettei pääsylinterin kumit tykkää huonoa kun virtaus tulee väärinpäin. Enpä tiedä...
Ilmaustahan voi kokeilla ja nesteiden vaihtoa jos sitä ei oo tehty hetkeen.
-
Katsoisin ne rautalangat vielä toisenkin kerran.
-
Jaa nii noi?
Klik.
(https://i.ibb.co/LDLfYwpb/hq720.jpg) (https://ibb.co/LDLfYwpb)
-
Jaa nii noi?
Klik.
(https://i.ibb.co/LDLfYwpb/hq720.jpg) (https://ibb.co/LDLfYwpb)
Yep - väärin asennettuna palat on kaukana ja poljin painuu
-
Pitää kyllä ehottomasti kahtoo eka nuo palojen raudat ja ilmata varuiks uudestaan, pääsylinteri näkyy just olevan tuo kalliimpi dstc malli.
-
Jaa nii noi?
Klik.
(https://i.ibb.co/LDLfYwpb/hq720.jpg) (https://ibb.co/LDLfYwpb)
Ei perse, itekki ihmetelly polkimen hidasta painumista niin noi raudat on mulla väärin asennettu ja olleet ennenkin. Kiitos kuvasta tuhannesti arvon Laatikkovika *karkuun->
-
Kuha linkkasin.
Korjaamollakin niillä tahtoo jäädä tuo keskiosa tuohon päälle kun sen pitää mennä tuon "sormen" taakse.
Viime talvena käytin pajalla vaihdattaan iskarin ylätuen, koiranluun ja jarrulevyt+palat.
Onneks kyttäsin vieressä kun arvasin että olis menny väärin.
On semmonen paja ettei ne heitä sieltä ulos korjaamon puolelta jos vähä kattoo perään. En mä koko ajan niskan takana huohota. :2funny: En itekään siitä kyllä tykkäis ja onhan se kai turvallisuus näkökohtakin...
-
No jo on korjaamo jos asiakkaan pitää olla siellä silminä ja neuvomassa, ei taida paljoa luottoa herättää, kiertäisin kaukaa ohitse :2funny:
-
Nii, tuleehan niitä virheitä niillekin joita ei kytätä. ;) en oo nähny semmosta asentajaa jolle ei koskaan satu mitään kämmiä. Ehkä siellä etelämmässä semmonenkin ihme jossain on :o
Onko se sitten parempi että virhe jää eikä korjata tehtäessä. Enpä tiiä.
Mersuja ja volkkareita noi enimmäkseen ropeltaa, niissä kun tuntuu työmaata olevan. Eikä täällä pikkupaikalla oo paljoo varaa valita, kaikkia on kokeiltu...
-
En tiiä oonko vaan paska asentaja vaikka sitä vuosia oon tehnytkin mutta tuntuu kyllä siltä että virheen mahdollisuus moninkertaistuu jos joku kyttää vieressä eikä saa tehdä hommaa rauhassa ilman keskeytyksiä. Jos se iteltä käy niin paljon paremmin niin miksi tuoda auto korjaamolle? ::)
-
En tiiä oonko vaan paska asentaja vaikka sitä vuosia oon tehnytkin mutta tuntuu kyllä siltä että virheen mahdollisuus moninkertaistuu jos joku kyttää vieressä eikä saa tehdä hommaa rauhassa ilman keskeytyksiä. Jos se iteltä käy niin paljon paremmin niin miksi tuoda auto korjaamolle? ::)
Juuri näin, monessa korjaamossa ole asiakkailla mitään asiaa halliin, sitten kun sattuu sattumaan joku haveri asiakkaalle niin voi voi. Joskus joku tunkenut jopa käsiään hommaan mukaan niin siinä vaiheessa homma keskeytyy ja pidetään pidennetty kahvi paussi, loppulaskukin siinä voi huomaamatta kasvaa..
-
Jos tämä katsastuksen hylkäys nyt etäisesti vielä liittyy mahdollisiin rautalankojen väärinasennuksiin tms. - turha tässä on asettaa vastakkain hallin palkattua työntekijää vs asiakas. Kuten jo aiemmin todettua, ei kukaan normaalisti pääse seuraamaan oman autonsa huoltoa hallin puolelle. Jos joku on päässyt, kyse lienee hyvistä suhteista. Kokeneellekin asentajalle voi tulla katkos kahvi- tai lounastunnin kohdalla ja jotain unohtuu, mutta sellaista se on, yritetään kuitenkin parastamme.
-
Nojuu silleehä se tässäkii tapauksessa että meikäläinen oman auton asentajana olin laittanut nuo raudat just tuolle ulommalle puolelle. Silti kyllä painuu jonkun verran mutta pitää nyt ilmata vielä ja kattoo vaihtaako sen pääsylkän vielä jos se nyt on mahdollista että ne paineet voi pysyä samana vaikka se laskee takasi säiliöön.