Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kreator - 21.01.2012, 14:51:43
-
Tarviisiin lisää valotehoo 940 keulille, mutta saattaa äkkisiltään tulla vittumaisen näkönen keulasta jos heitän sinne mitkä tahansa lisäpitkät, onko teillä kuvia omista asennuksista niin tietäisin paremmin miltä keula näyttää?
Että pitäskö ne valot olla pyöret vai minkämuotoiset ja kokoset ja väriset jne.
mielessäni on tietty 225mm pyöreät lisäpitkät
xenoneista sun muista en ymmärrä mitään, enkä jaksa osata asentaakaan
jos ei oo kuvia niin voiko joku photoshopata 940 keulan eri variaatioilla, tässä ois jollekin tietokoneexpertille mukava lauantai illan homma.kiitos
-
Mallia ruotsista.
(http://www1.garaget.org/archive/118/117832/274389/274389-2586296.jpg)
-
Tuo nyt on aika helppo kuvitella... :D (http://farm1.static.flickr.com/230/510330100_dc5dc18526_o.jpg)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2125578.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/4304201_4304300/volvo-940-4304248_b_89bd8ddeea1776e5.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/4296601_4296700/volvo-940-4296656_b_045b12b0fde7423c.jpg
Jos pitää lisävalot laittaa, laittaisin pyöreät.
Ps. Mitähän pykälät sanoo jos heität lisäpitkät niin silloin palaa 6kpl pitkiä... Oisko noissa joku referenssi. ;)
Ite oon ratkaissut tuon laittamalla niihin omiin lisäpitkiin 100W bulpsit. Ihan hyvä lisäapu.
-
Ekaan 940 tein tollasen ratkasun ::)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2767317.jpg)
-
http://aijaa.com/001439402049 (http://aijaa.com/001439402049)
-
Hieman ehkä OT, mutta miten on inssi suhtautunut neljään lisäpitkään? Ellen nyt ihan väärin muista, keulalla saa palaa neljä pitkää lankaa kerralla plus lyhyet, jos H7 tms. Itse sain hieman ylipuhua, että seiskan keulalla kaksi paria lisäpitkiä kelpasi. Tällöinkään orkkispitkät eivät olleet käytössä.
Tulkintaa oli kuulemma muutettu, aikaisemmin ei ollut väliä, mitkä ne neljä pitkää polttimoa olivat, mutta nykyään saisi kuulemma olla vain yksi pari lisäpitkiä.
Ysissähän on jo vakiona "lisäpitkät", oletteko kytkeneet ne pois toiminnasta neljän lisärin ollessa päällä?
-
Omassa (http://db.tt/59nlbnxF) Bosch 225 (http://www.ojanpera.net/index.php?sivu=tuote-esittely&tuoteid=45&tuoteryhmaid=93) asennettu kilvenalustelineeseen ja tangot maskin läpi, polttimoina 35w xenon.
Voin suositella, valokuvio leveä ja pitkä ja on halvatkin vielä.
Ysissähän on jo vakiona "lisäpitkät", oletteko kytkeneet ne pois toiminnasta neljän lisärin ollessa päällä?
Aika turha niitä on polttaa siellä oikeiden lisäreiden kanssa, ovat aika pistemäiset ja niitä ei voi erikseen suunnata.
-
Kysymys kuuluu, miksi laittaa lisävaloja (pitkiä) merikontin keulaan?
Eikö alkuperäiset riitä? :o
Jos ei, niin umpiot vaihtoon ja releillä sähköt umpioille, niin johan maailma kirkastuu... Voi yllättyä joka valotehon nousun määrästä, kun umpiot on uudet! ;)
Itsellä ei ole mitään tarvista valotehon lisäämiseen pitkillä, leveämpää keilaa voisin toivoa. Lyhyilläkin riittää kirkkaus mutta valokuvion leveydessä tai pikemminkin muodossa on toivomisen varaa..
-
On tuo 9 kyllä helpoimpia autoja laittaa lisävalot. Kun ne löytyy jo orkkiksena keulilta, säästyy paljolta piuhanvedolta.
Itse meinasin laittaa Bilteman testivoittaja ämpärit xenoneilla maskin taakse köllöttämään, ja orggis lisäpitkiin ne 100w polttimot.
Maksimi referenssilukuhan nousi tuossa taannoin 100:n, mutta lisäpitkiä ei saa kai toiminnassa olla yhtä paria enempää?
Tässä nykyisessä oli viikon vanhat heijastinpinnat ja lasit kun sen hankin, ja ero edelliseen on kyllä aivan mahdoton!!
-
On tuo 9 kyllä helpoimpia autoja laittaa lisävalot. Kun ne löytyy jo orkkiksena keulilta, säästyy paljolta piuhanvedolta.
Itse meinasin laittaa Bilteman testivoittaja ämpärit xenoneilla maskin taakse köllöttämään, ja orggis lisäpitkiin ne 100w polttimot.
Maksimi referenssilukuhan nousi tuossa taannoin 100:n, mutta lisäpitkiä ei saa kai toiminnassa olla yhtä paria enempää?
Tässä nykyisessä oli viikon vanhat heijastinpinnat ja lasit kun sen hankin, ja ero edelliseen on kyllä aivan mahdoton!!
se 100 referenssilukuna koskee vain uusia autoja, ja älä vaan laita 100w polttimoita sinne auton omiin valoihin, lumisateella paukkuu lasit halki
-
Hieman ehkä OT, mutta miten on inssi suhtautunut neljään lisäpitkään? Ellen nyt ihan väärin muista, keulalla saa palaa neljä pitkää lankaa kerralla plus lyhyet, jos H7 tms. Itse sain hieman ylipuhua, että seiskan keulalla kaksi paria lisäpitkiä kelpasi. Tällöinkään orkkispitkät eivät olleet käytössä.
Tulkintaa oli kuulemma muutettu, aikaisemmin ei ollut väliä, mitkä ne neljä pitkää polttimoa olivat, mutta nykyään saisi kuulemma olla vain yksi pari lisäpitkiä.
Ysissähän on jo vakiona "lisäpitkät", oletteko kytkeneet ne pois toiminnasta neljän lisärin ollessa päällä?
Ei ollu inssin kanssa mitään ongelmaa ku valot oli asennettuna vain pimeän ajan... Leima vasta kesällä ::) Lisäpitkille toki oli omat katkaisijat mutta muuten sai käytettyä auton omia ja noita samaan aikaan. Lataus kyllä notkahti aika huolella ::)
Tässä nykyisessä oli viikon vanhat heijastinpinnat ja lasit kun sen hankin, ja ero edelliseen on kyllä aivan mahdoton!!
Toi heijastimen vaihdolla saatu ero on muute huomattava :o tohon 240 tuli uudet umpiot hankittua nii lisäpitkät ja turhiks ::)
-
ja älä vaan laita 100w polttimoita sinne auton omiin valoihin, lumisateella paukkuu lasit halki
Hyvin mulla meni ysikuupassa neljä vuotta ilman paukkumista :)
-
Minulla on pyöreät lisäpitkät. Siellähän ei saa palaa lakien mukaan kuin neljä lamppua
pitkillä niinkuin edellä todettiin. Referenssiluku saa olla yhteensä 100 niissä pitkissä.
-
se 100 referenssilukuna koskee vain uusia autoja, ja älä vaan laita 100w polttimoita sinne auton omiin valoihin, lumisateella paukkuu lasit halki
Ei oo paukkunut...
-
ja älä vaan laita 100w polttimoita sinne auton omiin valoihin, lumisateella paukkuu lasit halki
Jos lasit on likaiset tms. niin voivat paukahtaa halki, mutta jos lasit ovat puhtaat ja umpiot kunnossa, niin riski on olematon. Kaikki heijastumisen heikentyminen ja lasin valonläpäisyn pienentyminen muuttuu umpiossa/lasissa lämmöksi.
Itse en laittaisi sen 50% valotehon kasvamisen vuoksi 100w polttimoita, vaan uusisin umpiot ja piuhat, niin tulos on täysin sama tai parempi.
-
se 100 referenssilukuna koskee vain uusia autoja, ja älä vaan laita 100w polttimoita sinne auton omiin valoihin, lumisateella paukkuu lasit halki
Ei kai lasit pauku, mutta pidemmällä käytöllä voi kyllä sanoa heijastimen kromeille hei hei ::)
-
Itse en laittaisi sen 50% valotehon kasvamisen vuoksi 100w polttimoita, vaan uusisin umpiot ja piuhat, niin tulos on täysin sama tai parempi.
Ei välttämättä olekkaan järkevää, mutta niin kuin omalla kohdallani priimat umpiot ja tuoreet lasit + 100w polttimot niin voin kertoa, että siinä autossa oli parhaat valot henkilöautoista joilla olen ajanut.Ei kai lasit pauku, mutta pidemmällä käytöllä voi kyllä sanoa heijastimen kromeille hei hei ::)
Ei suomessa oo pimeetä kun talvella ja silloin on kylmää. Kyllä OEM-umpiot tuntuu hyvin kestävän.
-
Noiden normaalia isompien hehkujen kanssa pitää vähän järkeillä millainen umpiokin on kyseessä. Hellan comet? 200ff umpioista meni viikossa heijastimet sameiksi 100w:lla, tosin unehtuivat parkissa "työvaloiksi" yhden ojasta hinauksen ajaksi, kun valot huomattiin sammuttaa niin umpiot oli täynnä savukaasua. Vastaavasti sit Bosch Navigatoreiden asennusohjeessa sanotaan jotenkin et, Ei suositella käytettäväksi yli 160W polttimoita.., eikä kyllä ole 130W hehkuista ollut moksiskaan vaikka monesti ovat toimineet työvaloinakin.
-
Oman vollen orkkisumpiot olivat saaneet lämpövammoja (kromit lähteneet) polttimoiden yläpuolelta, joten merikontin umpioon ei kannata laittaa 100W halogeenia. Jos valoa haluaa lisää, niin sitten 35w ksenonit, niin lämpökuorma pienenee ja valoteho kasvaa....
Tai jos nälkä on iso, niin 50W ksenonit.... :)