Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Lassi00 - 04.03.2025, 07:02:23
-
Nonii alkaa olla volvoon kaikki osat vaihdettu ja edelleen tyhjäkäynti epätasainen erityisesti kylmällä koneella vähän pahempi, mut lämpimälläkin koneella kierrokset seilaa! Mikä avuksi? Lambda uusi, bensapaineen säädin uusi, lämpöanturi, imusarjantiiviste, pa tiiviste, imuvuodot check, ykk anturi, tulpat yms mut ei vaan vikä lähde
-
Onks mitä vikakoodeja?
Kaasuläppäkytkin oikein.
Lisäilmaluisti toimii.
Ai nii, vikakoodinluku ei toiminu tässä ...
Ja vapariha tää oli???
-
Kaasuläppä säädetty ja täsä 93vm eioo sitä luistii ja juu vapari
-
Luistilla tarkoitettiin varmaan "tyhjäkäyntimoottoria" siellä imusarjan alla.
Tää oli kai FD koneella? Onko pulsairin kaikki osat ehjät?
-
Pulsair?
-
Jajuu Fd pannu
-
Se letkuhässäkkä ilmasuodatinboksilta joka menee kanteen pakopuolella ja sekoittaa ilmaa pakokaasuihin. Tietääkseni pitäisi löytyä jos on FD kone tehtaalta. Ainakin vuoto siinä vaikutti lievästi tyhjäkäyntiin.
-
Mullei kyl pakopuolel men mittä letkui ilmansuodattime
-
No ne nyt varmaan on heitetty hornan tuuttiin jos on fd, tulpattu vain pakopuolen lähdöt.
Eihän se niitä tarvii eikä leimasetä mitään ole sanonut niiden puutteesta. Tuskin ne edes sitä tajuaa.
Pese nyt se tyhjäkäyntimoottori mistä oli puhe ja ravistele sitä jonkin aikaa että kuuluu kolinaa sisältä.
Voit testata sitä piuhoilla akulta.
-
Yksi hyvä konsti sulkea sekoileva tyhjäkäyntiventtiili pois laskuista on puristaa siitä letku luttuun. Koneen pitäisi käydä pelkästään kaasuläpän välistäkin auttavasti tyhjäkäyntiä ainakin lämpimänä jos säätö on oikein tehty. Naksahtaako kaasuläpän kytkin heti kun kaasua avaa?
-
Naksahtaa ja seon säädetty lämpimäl koneella pistämällä just se letku luttuun, siitä tyhjäkäynti ekaks ja sit se kaasuläpän asentoanturi ja ei vaan auta, käynnistäes käy hetken melkee nolla kierroksilla epätasaesti, lämmetessään 700-900 paikkeilla ja viisari väpättää kokoaika
-
Samavika jatkuu, uus tk moottori, lambda, bensapaineensäädin, tulpat, tulpanjohdot, ilmamassamittari, inusarjan tiiviste, pakosarjan tiiviste, lämpöanturi, kaasuläpän asentoanturi ja kaikki muoviämpäri uutta eikä vaan toimi, käy epätasasesti ja pirun rikkaalla
-
Onko IMM aito Bosch vai tarvike?
Tarvikkeet ei tahdo pelata, ois hyvä kokeilla oikealla Bosch Immulla.