Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Teemu- - 21.01.2012, 17:18:13
-
Joo, tehdään ihan oma ketju tälle.
B19K siis hyytyi viime yönä kesken ajon (risteykseen tullessa kytkin pohjaan ja hiljentämään - sammui siihen, näin ettei ketään tule mistään niin kytkin ylös ja auto lähti käyntiin ja matka jatkui). Ylämäkeen päin lähdettäessä risteyksestä se booasi ja hyytyi totaalisesti. Epäilys oli että bensa loppui.
Kaveri siinä auttoi ja käytti huoltoasemalla hakemassa vitosella bensaa kokeillakseen onko totta että bensa loppui, mutta virrat päälle laitettua viisari kyllä nousi hyvin. Ja nytkin laitettiin bensaa lisää sinne, bensa haisee mutta ei paljon tapahdu mitään.
Suodattimessa bensaa.
Hinatessa autoa pois sieltä (joku 15km?) kokeiltiin kolmosella hinauksen aikana käynnistää, meinasi käynnistyä pari kertaa (pystyi antamaan kierroksia hetkellisesti ja sammui heti.)
Viittaako tämä siis lähinnä kaasuttimen jäätymiseen? Vai mistä pitäisi vikaa etsiä, kun auto käy niin kipinässä ei ainankaan vika voi olla?
TEHTY:
Kärkien johto poikki -> Uusittu
Tulpanjohtojen järjestys -> Uudelleenjärjestetty
Kaasarin putsaus auttoi
-
Virranjakajankansi+pyörijä kannattaa melkein ekana katsoa läpi.
-
Virranjakajan kansi uusittu vasta, ei pitäisi vikaa löytyä siitä, mitenkäs sitten "lähetyssaarnaaja"?
E: Myös pyörijäkin uusittu, meinasin kokeilla vanhoilla osilla mutta kylmähän tässä on kun muutaman tunnin viime yönäkin ulkona seisoskeli..
-
kuulin kerran kaasarin jäätymisestä , sanoi kaasarin kuurettuvan en tiedä pitääkö paikkansa.ota letku bensapumpulta irti, laita joku astia alle ja kaveri starttaa.
-
Virranjakajan kansi uusittu vasta, ei pitäisi vikaa löytyä siitä, mitenkäs sitten "lähetyssaarnaaja"?
E: Myös pyörijäkin uusittu, meinasin kokeilla vanhoilla osilla mutta kylmähän tässä on kun muutaman tunnin viime yönäkin ulkona seisoskeli..
Lähetyssaarnaaja (onpahan vitun typerä nimi) = pyörijä.
Niin onko se sytty kärjetön vai ei?
-
tulpat pimentyny,sanoisin.
-
Kyllä minäkin lähtisin siitä kipinästä, tarkistat ny ekana että kipinää tulee tulppaan asti, ja sen jälkeen tarkastat tulpat kuten tommi sano
-
Kipinä tulee, kokeiltiin irtotulpilla.
Kärjiltä oli yksi johto poikki ja vaihdettiin kärjet sinne, nyt nekin on kunnossa.
Mistä tähän nyt lähtee vielä etsimään syytä.. Starttaa hyviin, putkesta tulee pakokaasua tjs ulos kyllä.. Ei vain lähde käyntiin, pitääkö se kaasari puhdistaa... :buck2:
-
Sahaa, sahaa & sahaa.
Ei vain nyt ymmärrys riitä missä voisi vika löytyä. Kipinä on hyvä, tulpat hyvät, bensa haisee mut ei se inahdakkaan.
-
oliko konkkaa jakajan kyljessä, milloin vaihettu? Mikä kaasari?
-
Bensa haisee paisarissa. Liekkö kannentiiviste entinen..
(http://lh6.ggpht.com/_e37saSw2AJw/SvFrCZlnCmI/AAAAAAAAAyM/K-wxMRPUzcU/22102009634.jpg)
Sama kuin tuossa kuvassa, eli pystyimukaasari.. Mikä nyt sitten onkaan.
-
mites bensapumppu onko kalvo ehjä? Hajallinen kannentiiviste pistää öljyt ja vedet sekaisin, öljy harmaata tjn.vuotaako ulospäin mitään? Mittaa puristukset jos pahvia epäilet.
-
Kaasuttimena näyttäisi olevan Cisacin korkea malli. Niitä ei tainnut olla muissa kuin -84 vuoden B19K moottoreissa. Myöhemminhän käytössä oli Cisacin matala malli.
Tuli mieleen tällainenkin ajatus (voi olla vähän kaukaa haettu):
Voisko olla, että seos säätöruuvi on löystynyt ja irronnut kokonaan kolostaan? Tällöin oireilee siten, että ei pysy käynnissä muutoin kuin pitämällä kaasua yllä reilusti, eikä lähde käyntiin ilman kaasun pitämistä tai voimakasta ryypyttämistä myös lämpimällä moottorilla. Pysyy tyhjäkäynnillä ainoastaan, jos ryyppy on vedetty erittäin pitkälle. Kaasuttaessa tulee myös tuollainen edellä mainittu booaus-efekti aika voimakkaasti. Tällaisen vaivan kohdalla seosruuvin reijästä imee liikaa ilmaan, ja seos laiha.
Muita ajatuksia vois olla seuraavat:
Onko sytytyspuola kunossa? Eräässä autossa (ei Volvo) rikkinäinen puola toimi sen aikaa (heikosti) kun moottori oli kylmä. Kuumana ei ollenkaan.
Missä kunnossa kärjet (jos on kärjellinen)? Jos kärkiväli lähes olematon niin käy huonosti. Samalla kun kärjet kuluvat, niin samalla myös sytytysennakkokin muuttuu, ja käynti heikkenee.
-
Vielä tuli eräs vaihtoehto mieleen...
Kaasuttimen kyljessä oleva magneetti venttiili... Onko kiinni ruuvattuna kevyesti sormitiukkuudella ja johto kiinni päässä? Jos ei ole niin ei käy kone.
-
Vielä tuli eräs vaihtoehto mieleen...
Kaasuttimen kyljessä oleva magneetti venttiili... Onko kiinni ruuvattuna kevyesti sormitiukkuudella ja johto kiinni päässä? Jos ei ole niin ei käy kone.
Piuha kyllä tulee kiinni mutten oo tarkemmin tutkinut sitä. Pitää tsekata.
Kaasuttimena näyttäisi olevan Cisacin korkea malli. Niitä ei tainnut olla muissa kuin -84 vuoden B19K moottoreissa. Myöhemminhän käytössä oli Cisacin matala malli.
Tuli mieleen tällainenkin ajatus (voi olla vähän kaukaa haettu):
Voisko olla, että seos säätöruuvi on löystynyt ja irronnut kokonaan kolostaan? Tällöin oireilee siten, että ei pysy käynnissä muutoin kuin pitämällä kaasua yllä reilusti, eikä lähde käyntiin ilman kaasun pitämistä tai voimakasta ryypyttämistä myös lämpimällä moottorilla. Pysyy tyhjäkäynnillä ainoastaan, jos ryyppy on vedetty erittäin pitkälle. Kaasuttaessa tulee myös tuollainen edellä mainittu booaus-efekti aika voimakkaasti. Tällaisen vaivan kohdalla seosruuvin reijästä imee liikaa ilmaan, ja seos laiha.
Muita ajatuksia vois olla seuraavat:
Onko sytytyspuola kunossa? Eräässä autossa (ei Volvo) rikkinäinen puola toimi sen aikaa (heikosti) kun moottori oli kylmä. Kuumana ei ollenkaan.
Missä kunnossa kärjet (jos on kärjellinen)? Jos kärkiväli lähes olematon niin käy huonosti. Samalla kun kärjet kuluvat, niin samalla myös sytytysennakkokin muuttuu, ja käynti heikkenee.
Kärjet hyvässä kunnossa. Puola kunnossa kun kipinä tulee hyvin. Seosruuvi on omalla paikallaan.
mites bensapumppu onko kalvo ehjä? Hajallinen kannentiiviste pistää öljyt ja vedet sekaisin, öljy harmaata tjn.vuotaako ulospäin mitään? Mittaa puristukset jos pahvia epäilet.
Ei olla viel keretty tutkimaan. Fuskaa nestettä ulos imusarjan alapuolelta bensapumpun yläpuolelta
-
Fuskaa nestettä ulos imusarjan alapuolelta bensapumpun yläpuolelta
Imusarjan tiiviste siis vuotaa vähintään imusarjasta ulospäin. Imusarjasssa kiertää lämmin jäähdytysvesi. Vuotaakohan myös imusarjan sisälle, jolloin koneeseen pääsee vettä. Tämä vois selittää sen paisuntasäiliön bensan hajunkin.
-
Vuoto kyllä vaikuttaisi siltä että ei ole imusarjan tiiviste, mutta pitääpä huomenna tarkistaa tilanne ottamalla sen irti kokonaan ja putsaamalla kaasuttimen..
Vastaillaan sitten tarkemmin kuvilla vaikka.
-
Bensa haisee paisarissa. Liekkö kannentiiviste entinen..
(http://lh6.ggpht.com/_e37saSw2AJw/SvFrCZlnCmI/AAAAAAAAAyM/K-wxMRPUzcU/22102009634.jpg)
Sama kuin tuossa kuvassa, eli pystyimukaasari.. Mikä nyt sitten onkaan.
Vuoto kyllä vaikuttaisi siltä että ei ole imusarjan tiiviste, mutta pitääpä huomenna tarkistaa tilanne ottamalla sen irti kokonaan ja putsaamalla kaasuttimen..
Vastaillaan sitten tarkemmin kuvilla vaikka.
Muista sitten vaihtaa öljyt tuommosen sahailun jälkeen. Varmasti on kohtalaisen reippaasti holvattu bensaa koneeseen ilman palamista joten ne löytynee alakerrasta :)
Itse vikaan lähtisin perusjutuista liikkeelle. Tarkista ilmanputsari, ja alipaineletkut / imuvuodot. Niin ja tuplat voi olla entiset jos niitä on rajusti bensalla huuhdeltu joten suosittelen vaihtamaan nekin sitten kun saat itse vian korjattua.
-
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240028.JPG/folderthumbnocrop?hash=31996) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240028.JPG) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240027.JPG/folderthumbnocrop?hash=31942) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240027.JPG)
Mikä on tämä tarkalleen ottaen? Edellinen omistaja vedellyt näköjään uusia sähköjohtoja tuonne tuolta mötikältä..
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240029.JPG/folderthumbnocrop?hash=32056) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240029.JPG)
Kaasari otettu irti, siellä luki SOLEX oikein.. Muuta ymmärrettävää tekstiä ei löytynytkään, kaasarin kun sai irti niin kusi kivasti bensat tallin lattialle ja sormille niin jäätääpä nyt vähän. :2funny:
Tiiviste-asiaa EDIT
27-2102 Imusarjan tiiviste B19-21-23E 5,50€
27-1726 Kaas/imus tiiv Volvo200/300 1.35 €
ZenithStromberg-kaasuttimeen: Kaasutin/imusarjan välitiiviste
Ovatko nuo nyt mm. oikeat tiivisteet tähän hetkeen valittu? Käykö tuo 2102 -tiiviste tuonne, luulisi käyvän? Ainankin sanovat B19.
27-1395 Kannentiiviste B19/B21/B200 Volvo 12.90 € - Tämän pitäisi myös käydä tuohon?
-
Imusarjaan:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=27-1695
Kannentiiviste on tuo minkä mainitsit. Kaasarin ja imusarjan väliin en osaa sanoa.
Osta kannentiivari sitten muualta, jos motonetti tarjoaa pingbongia.
-
Jooh. Ainankin tiivisteet näyttää imusarjalla ehjältä, ettei oo sieltä mistään kussut nesteitä ulos, voi perse.. :buck2:
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240001.JPG/folderthumbnocrop?hash=41223) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240001.JPG) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240006.JPG/folderthumbnocrop?hash=41515) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240006.JPG)
Mutta kaasarinkin avasin nyt, ja tutkailin sitä myös. Vähän ns. mustan öljybensapaskan peittämänä vähän noi läpät tuolla (?)
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240002.JPG/folderthumbnocrop?hash=41283) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240002.JPG) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240004.JPG/folderthumbnocrop?hash=41396) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240004.JPG)
Mitenkäs nuo suuttimet nyt noissa kuvissa menee..? Kolme jonkinlaista suutinta löysin kun avasin kaasarin..
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240009.JPG/folderthumbnocrop?hash=41688) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240009.JPG) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240008.JPG/folderthumbnocrop?hash=41688) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240008.JPG) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240010.JPG/folderthumbnocrop?hash=41746) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240010.JPG)
No, kai tuo imusarjan täytyy sisältä olla vähän tommonen ns. karhea?
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240007.JPG/folderthumbnocrop?hash=41576) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1240007.JPG)
-
Kyllähän tuo imusatsin tiiviste jo vaihtokelpoiselta näyttää.
-
Kyllähän tuo imusatsin tiiviste jo vaihtokelpoiselta näyttää.
Joo, selvä peli, pitää laittaa listaan.
Mitenkäs tuo imusarjan sisäosa..? Kuuluuko sen olla tuollainen niinkuin kuvassa on (jos saa selvää?) Vähän karhea ja kiiltelevä tuossa aukon kohdalta..
-
Kaasuttimen ja imusarjan väliin ei käy tuo 27-1725 tiiviste, se on tarkoitettu vaakakaasuttimelle. Solexin ja imusarjan välissä on paksu kumilaippa, sitä ei vissiin Motonetin valikoimissa ole, tai ainakaan en löytänyt. Myöskään tuo imusarjan tiiviste 27-2102 ei käy, oikea malli on 27-1695. Imusarja näyttää ihan normaalilta.
-
Joo, kumilaippa löytyi tuolta kaasarin ja imusarjan välistä ihan hyväkuntoisena.
Eli 27-1695 on se oikea imusarjan tiiviste tuohon ja 27-1395 (Kannentiiviste B19/B21/B200 Volvo 12.90 €) käy tuohon?
Mitenkäs suuttimet menee tuossa kaasarissa? Uskaltaa kai puhaltaa huoletta paineilmalla läpi kun on tuollein "puolitettu" (purettu osiin siis)
-
Jep tuo 1695 on kaasutin mallin imusarjan tiiviste ja kansipahvi 1395 on oikea.
-
Kumpi näistä on nyt se ns. henkireikä kaasarilla (ylempi (paksumpi) vai alempi (ohuempi)?)
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1250049.JPG/folderthumbnocrop?hash=57648) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P1250049.JPG)
-
Vaikka tuplaa tulee niin tulkoot.
Uudet tulpat, uus bensansuodatin (aiempi oli jotenkin jäätynyt?)
Suodatin melkein täynnä bensaa, uusilla tulpilla kyllä kipinä muttei silti inahdakkaan. Mikähän tässä vielä voisi mättää.. Voisko kärkien väli olla syyllinen vaikka?
-
Kyllähän pielessä oleva kärkiväli tekee huonon kipinän, mutta jos kärjet avautuvat ja menevät kiinni niin pitäisi kyllä lähteä käyntiin.
Eihän jako ole hypännyt? Jakopäästä ylempi muovisuoja pois, kampiakselin hihnapyörän merkki nollakohtaan ja nokan hihnapyörän pisteen pitäisi olla venttiilikopassa olevan loven/viivan kohdalla (jos näyttää alaspäin pyöritä kampiakselia kierros uudestaan merkkiin) ja pyörijän ykkösen nastaan jakajan kannessa.
-
Joo-o, pitääpä lähteä selvittämään mikä mättää.
Eilen illalla starttasin niin losautti (eli ampui) putkessa, siihen se jäikin sitten.. Jos se tänään alkaisi jo rokkaamaan ennenkuin usko täällä menee..
Pitää alkaa perinpohjainen syynäys, kuitenkin muistin kaikki johdot ja letkut laittaa autoa kasatessa paikalleen ettei oo siitä kiinni..
EDIT: Volvo rokkaa taas, kattelin tulpanjohtoja hetken aikaa ja muistelin miten ne aiemmin on ollut (kuvista) niin vaihtelin paikkoja ja käänsin avaimesta ja se lähti käyntiin!
-
Joo, se lähti kyllä käyntiin, muttei käynyt kuin kolmella. Katoin pyörijän paikalleen virranjakajan koppaan, laitoin tulpanjohdot paikoilleen uusiks.
Nyt ku sitä käynnistää niin ampuu vaan putkessa.
Mitä per..
-
Onkohan ne tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä? Kammen merkki nollaan ja katsot, että pyörijän kärki osoittaa ykkösen nastaan. Jos ei osoita, katso onko nokkapyörän merkki kohdallaan. Jos ei niin pyöritä kampea kierros, nyt pitäisi olla nokan merkki kohdallaan ja pyörijä osoittaa ykkösen nastaa. Jos taas kammen ja nokan merkit ovat kohdallaan mutta pyörijä ei osoita ykkösen nastaa niin johdot väärässä järjestyksessä. Laitat ykkösen johdon siihen nastaan mihin pyörijä osoittaa ja loput jakajan kanteen järjestyksessä 1-3-4-2 vastapäivään kiertäen.
-
Alkoi nyt eilen sen verran rokkaamaan että liikkuu ominvoimin eteen & taakse.
Kaasari siis putsattu suutin suuttimelta, yms. muutenkin siistitty.
Kärjet vaihdettu (sieltä oli johto poikki niin sen takia meno hyytynyt, tilapäiskärjet vaihdettu)
Ja nyt se on alkanut sitten pätkiä ajossa, kakkos ja kolmosvaihteella ruvennut nyt kuulumaan outoa rallatusta konehuoneesta, pitäisi paikantaa se mutta vähän mahdotonta kun tyhjänkäynnillä kaasutellessa ei kuulu.. Ei kyllä ole kytkimeltä, kardaanilta eikä perältä.
-
Joku tiivistepaikka jääny höllään?
-
Imusarjan ja kaasuttimen ruuveja/muttereita joutunee kiristämään myöhemmin hieman, kun kilometrejä takana. Kaasutinta ei saa kiristää kovin lujalle. "Sopivasti" on riittävä. En osaa oikein kuvailla paremmin mitä tarkoittaa "sopivasti". :-)
Toisaalta löystynyt imusarja tai kaasutin ei kyllä tapaa pitää mitään rallattavaa ääntä. Ennemminkin sellaista, huonoa tyhjäkäyntiä, tai sammumista imuvuodon takia.
-
Kävi tässä äsken mielessä ajellessa, että loivissa käännöksissä ja ylämäkiosuuksissa lämpömittari nostaa itsensä normaalia korkeammalle, että onko minkälainen toi mittarintoteutus, tai anturissa johdossa kosketushäiriöä?
Kaasutin kiristetty just tuohon sopivaan eli ei käännetty kiinni naama punasena, sen verran kuitenkin tullut joskus tuhottua moposta kaasuttimen pinnapultit turhan tiukalla kiristyksellä :2funny:
-
Mitenkäs toi ruuvi, mihin se tonne kaasariin vois mahdollisesti kuulua?
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P2010001.JPG/folderthumbnocrop?hash=35534) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/244/remonttifotot/P2010001.JPG)
Ja joo, kun avaat öljyntäyttökorkin niin höyryä niin sanotusti nousee koneesta, korkissa vähän huohotusmönjää.. Mihin viittaa? Kansipahvi on varmaan aika vahvalla sijalla yksi tässä..?
EDIT: Puskeeko muilla 200-sarjalaisissa jostain tulipellin suunnasta kylmää ilmaa sisälle? Itellä puhaltaa lämppäripaneelin takaa muunmuassa..? :idiot2:
-
Tuo ruuvi taitaa olla juurikin se tyhjäkäynnin seosruuvi/neula, josta oli aiemmin puhettakin.
Jos osui oikeaan, niin tulee kaasuttimeen siten, että kun katsot autoa edestä päin, niin kaasuttimen alaosaan kaasuvivun/kiekon taakse, jonka ympärille kaasuvaijeri kiertyy. Sieltä löytyy reikä, johon tyhjäkäynnin seosruuvi sopii (jos on ylipäänsä se tyhjäkäynnin seosruuvi).
EDIT:
Kuva kertoo enemmän kuin sanat. Lainasin aiemmin tässä ketjussa ollutta kuvaa ja lisäsin siihen nuolen mihin kohtaan tyhjäkäynnin seosruuvi tulee kiinni.
(http://i7.aijaa.com/b/00040/9510060.jpg) (http://aijaa.com/000409510060)
-
Meikäläiselläkin on nyt vähän vastaavaa ongelmaa!
Eli taustatietoja:
244,-83, B23A. Toimi melko hyvin. Vaihdoin öljyt,öljysuotimen,virranjakajanpyörijän ja kaasarin kalvon.
Lähti käyntiin huollon jälkeen hyvin, kuten normaalistikkin. Käytin lämpimäksi ja sitten hieman kierrättelin konetta (kokeillakseni onko muutosta parempaan suuntaan huollon jälkeen). Kerran polkasin kierrokset aikalailla tappiin niin kone sammui eikä lähtenyt enään käyntiin. Kone siis ei lyönyt mitenkään jumiin mutta sammui.
Ekaksi epäilin kanssa että bensa loppui (kun oli aika vähissä jo ennenkun rupesin ropeltamaan). Hain kannulla 10L ja ei mitään vaikutusta. Ok. Nyt sitten kokeilin niin bensaa kyllä tulee ja kastelee tulpat.
Pienen ropeltamisen jälkeen rupesi kumminkin lupailemaan vakuuttavasti ja lähti melkeen käyntiin mutta ei sitten ruvennut käymään. Kokeilin vanhallakin pyöriällä mutta ei vaikutusta.
Oliskohan kärjet tai konkka mennyt? Samalla kun vaihdoin pyöriän niin putsasin jakajaa samalla. Jakajan kansi, tulpat ja tulpanjohdot on syksyllä vaihdettu. Mutta en usko että putsaamisen yhteydessä olisi hajonnut mitään. Lähti kumminkin vielä hyvin käyntiin..
Mikä sytkäosa on mahtanut ottaa itseensä kovilla kierroksilla? Tollanen rajottamaton sytkähän antaa vapaalla polettaessa aika paljon kiertää..
-
Aukeehan ne katkojan kärjet ? Kerran kloppina hiljeni Avengeri samaan tapaan, kun yhtäkkiä katosikin se nostokappale kärjiltä .... ei muuten osunut ekana silmään tietty tuokaan ... :D
-
Jos kärjet aukeaa ja menee kiinni, ei ole piikkiä kärjissä ja jakajan kannessa nastat tallella niin olisko jako hypännyt?
-
Jaon hyppääminen kävi kanssa mielessä. Sen verran avasin koppaa että näki ainakin että hihna ei ole katki, mutta rupes jo hämärtämään ulkona niin en ruvennut enempää purkamaan.. Sen tarkistan kanssa seuraavaksi..