Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: UKKOMETTO - 05.03.2025, 16:37:55

Otsikko: KATOAVAT VIRRAT v70/mk1
Kirjoitti: UKKOMETTO - 05.03.2025, 16:37:55
moikka
kertokaas mihin ihmeeseen voi hävitä virrat täydestä akusta, ajossa??
mikään varotusvalo ei pala, ei myöskään latauksen valo, mut täys akku tyhjenee parin kilsan matkalla...
tollasen virtamäärän purkautuminen  pitäs polttaa kokoauto, ...akunvaihdolla pääsi taas puoltoista kilsaa, kunnes mittaristo loisti,kuin joulukuusi
ja sytytys rupesi pätkimään, kunnen sammui taas kokoauto, uus akku....sama juttu, mut en löydä mitään paikkaa,mikä kuumenis
.voiko olla muu,kuin laturi, ja miten ihmeessä sekin imasee akun kuiviin hetkessä,...KUN auto on käynnissä :idiot2: :idiot2: :idiot2:
Otsikko: Vs: KATOAVAT VIRRAT v70/mk1
Kirjoitti: UKKOMETTO - 05.03.2025, 16:39:30
siis akun vaihdon jälkeen täydellä akulla ei pala mikään valo, syttyy hetken ajon jälkeen...
Otsikko: Vs: KATOAVAT VIRRAT v70/mk1
Kirjoitti: Reeds - 06.03.2025, 11:26:08
Ihan X-Files kamaa...

kun otat sen tyhjentyneen akun irti,niin onhan nyt oltava jotain merkkiä jossain tuollaisen ampeerimäärän yhtäkkisen häviämisen takia.600-700 ampeeria maihin polttaa sulakkeettomat virtapiuhat hetkessä.Akunkengät vähintään tulikuumat tai sulaneet akunnavat.Ja kun kytket uuden täyden akun kiinni,niin pitäishän akunkenkien iskeä ankaraa kipinää. Jos näin ei käy,niin virtaimuri ilmestyy kuvioon vasta auton käydessä. Laturin diodit jos on menny ni en usko että parin kilsan ajolla tyhjää akun.Jääkö startti päälle? Siis ihan pakosti jostain on noustava toimintasavua näkyviin.
Otsikko: Vs: KATOAVAT VIRRAT v70/mk1
Kirjoitti: laatikkovika - 06.03.2025, 11:33:41
Startti on yks mahdollisuus jos vetää kenttään. Sen kyllä pitäis kans lämmetä lujasti.
Yhdestä tojotasta jäi kerran startti otteelle kun oli rempula virtalukko ja outo kuski. Ei se kyllä sen jälkeen startannut, kaapelista suli kuoret ja startin sisällä ei ollut muuta ehjää kuin akseli ja pari kourallista pölyä.  :D

Pensaa litran pullo mukaan ja palovakuutus. ;)