Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Lassi00 - 06.03.2025, 22:49:37

Otsikko: 940 alipaineletkut
Kirjoitti: Lassi00 - 06.03.2025, 22:49:37
Moro, eli hakusessa vähän kaaviota tai tietoa mihin pienet alipaineletkut valkoinen ja keltainen kuuluu vetää siitä kuskinpuolelta konetilasta, lähtevät kahdesta semmosesta pienestä ”mötikästä” ja mihin kaasuläpän päällä olevasta kahdesta nipasta kuuluu vetää letkut? molemmat on entinen omistaja tukkinut
Otsikko: Vs: 940 alipaineletkut
Kirjoitti: Acke - 07.03.2025, 06:39:46
Kaasuläpän päältä menevät hiilipönttöön kuskin etuvalon takana. Ne pienet liittyvät EGR ohjaukseen jos "mötikkä" on kiinni iskaritornissa. Samanlaiset hoitaa myös Pulsairin ohjauksen. Itse EGR venttiilli on lohkon päällä imusarjan alla, mutta tarkista onko se paikallaan jos tosta nyt on revitty pulsair pois.
Otsikko: Vs: 940 alipaineletkut
Kirjoitti: Lassi00 - 07.03.2025, 19:09:10
Juu on kaks mötikkää iskaritornissa ja eio tota hiilipönttöö eikä egr kaik revitty vittuu, voiko niis jossai ol syy toho rikkaal käymisee ja epätasasee/raskaasee tyhjäkäyntii
Otsikko: Vs: 940 alipaineletkut
Kirjoitti: Acke - 07.03.2025, 20:40:57
Tietämättä miten on tehty, sanoisin, että voi. Imu/pakovuotojen riski kasvaa jos on huonosti tehty ja vikakoodejakin pitäisi tulla.