Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: -Silveri - 22.01.2012, 00:03:13
-
Vanhaa aihettani tässä päivittelen..
Mikähä mahtaa vaivata volvoa kun vaikka kolmosella lähtee pieniltä kierroksilla kiihdyttämään ja kun käy ahtamaan niin käy pätkimään ja saattaa paukkua putkessakin..? Mutta sitten ku on kierrokset korkeat ja tasaiset ahdot (1bar) nii vetää hyvin :P
-
Älä ainakaan ahtaammaksi porauta jos meinaat tehua ottaa...
-
Tarkoitus ois mennä tämmösel setil:
+Lastu
+Isommat suuttimet+bensanpaine
+Putkisto
+Isompaa väläriä
+Tietty ahdot 0.8-1.0 bar
Moottoriin uudet laakerit ja tiivisteet
Jossain vaihees isompaa ahdinta, kunhan ekaksi rikastuu ;D
-
Up!
Prkl, katkesi huohottimen paluu letku mikä menee oljypohjaan asti niin puolesta välistä. Pitääköhän kyseinen letku uusia?
-
Uppia, uusi aihe
-
Vanhaa aihettani tässä päivittelen..
Mikähä mahtaa vaivata volvoa kun vaikka kolmosella lähtee pieniltä kierroksilla kiihdyttämään ja kun käy ahtamaan niin käy pätkimään ja saattaa paukkua putkessakin..? Mutta sitten ku on kierrokset korkeat ja tasaiset ahdot (1bar) nii vetää hyvin :P
Kipunajännite jää vajaaksi, väittäisin.
Notta syttyhiluja tutkimaan! :hello:
-
Veikkaan jotta käy laihalla seokset.
-
Veikkaan jotta käy laihalla seokset.
Nepä ennemminkin nykii ja nakuttelee, mutta putkessa ne eivät paukauta! :hello:
Lisäksi tuo on helppoa todeta ihan tavallisen autoharrastajan välinein (laajakaistalambda), kipunan viat sen sijaan ovat vaikeampia löytää ilman oskiloskooppia.
-
Laajakaista löytyy, ei vedä laihalle.. Seilaa jonki verra ku käy pätkimään.
Joo, pitääpi tutkailla tota sytytystä, meinaiskoha se kun virranjakajan päähän kanteen tulee kaksi maatoa niin toinen meni poikki viime koneen noston yhteydessä ::)
-
Nepä ennemminkin nykii ja nakuttelee, mutta putkessa ne eivät paukauta! :hello:
Lisäksi tuo on helppoa todeta ihan tavallisen autoharrastajan välinein (laajakaistalambda), kipunan viat sen sijaan ovat vaikeampia löytää ilman oskiloskooppia.
Voit olla oikeassa, siksi mä sanonkin jotta en tiedä vaan veikkaan ;)
Tuntuu vaan hullulta jotta miksi kipinäjännite jäisi "välialueella" pieneksi, kun ei oo kuormaa paljoa eikä ahtoja? mutta kovemmila paineilla taas pelittäis?
Lambdakin voi välillä johtaa harhaan, pitäis nähdä HC ja O2 samaan aikaan niin tietäs paremmin ???
-
Maadoitus ei tee tuota, se voi aiheuttaa anturi-datalle ongelmia.
Tutki tulpat, piuhat ja virranjakajan hilut!
Tuntuu vaan hullulta jotta miksi kipinäjännite jäisi "välialueella" pieneksi, kun ei oo kuormaa paljoa eikä ahtoja? mutta kovemmila paineilla taas pelittäis?
Ainakin B230FK käyttäytyy juuri noin! Ja tämä on mitattua dataatm. :juhau:
Pytyn paine on korkeimmillaan siellä 3-4trpm nurkissa, jossa se vääntöhuippukin majailee... :hello:
Kipunan läpilyöntijännite on suoraan paineen fuktio. Mitä enemmän painetta, sitä korkeampi jännite tarvitaan läpilyöntiin, eli polttoaineen sytyttämiseen.
Kts. tämä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.msg584464#msg584464