Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Vahtera - 19.03.2025, 14:41:09
-
Olisiko tietoa s60 2,4bensa öljyä jäähdytysnesteessä kannentiiviste ok kansi ok öljylauhdutin ok mistä voisi vielä vikaa etsiä
-
Jos on automaatti niin lämmönvaihdin voi vuotaa jäähdyttimessä.
Jos tarkoitit lauhduttimella ??? moottoriöljynjäähdytintä.
-
Auto on manuaalivaihteinen
-
Onko Ardicia? Sen öljypohjassa kiinni olevan öljynjäähdyttimen olet ilmeisesti jotenkin elimoinoinut?
-
Mitäs ardic vaikuttaa öljyn sekoittumiseen jäähdytinnesteeseen.
-
Mitäs ardic vaikuttaa öljyn sekoittumiseen jäähdytinnesteeseen.
voi siitä dieselöljyä vuotaa. Siinä vaiheessa yleensä on kyllä lähellä että paisari tyhjentää itsensä taivaalle.
-
Mitenkäs on mahdollista että sinne olis dieselöljyä sekoittunut kun on kumminkin kyse bensa volvosta.
-
Mitenkäs on mahdollista että sinne olis dieselöljyä sekoittunut kun on kumminkin kyse bensa volvosta.
ei ollut mulla tietoa kumpi tekniikka on tässä. Saivartelu kyllä vituttaa kun yrittää auttaa kysyjiä
-
Miten todettu että kansi ja pahvi on ehjät?
Juu ja aloituksessa lukee että bensa.
-
Mitenkäs on mahdollista että sinne olis dieselöljyä sekoittunut kun on kumminkin kyse bensa volvosta.
Mikä tämän viestin sisältöarvo oli? Ihan kaverin puolesta kyselen.
Eiköhän tätä saivartelua ollut nyt ihan tarpeeksi. Toisiamme täällä autamme täysin pyyteettömästi, joten sallittakoon pienet virheet puolin ja toisin.
-
Tuohon ei montaa vaihtoehtoa ole, kiinnostaa myös että miten se motin yläpää on todettu ehjäksi ja tiiviiksi.
-
Kiinnostaa myös se, että onko vapari vai 2.4T.
Jos jälkimmäinen, niin muutamia yksilöitä ollut joissa turbo päästää öljyt läpi vesikiertoon.
-
Onks 2.4T turbon nestekierron osalta erilainen kuin muut turbolliset?
-
Kuinkahan paljon sitä öljyä paisariin tulee? Eikä yhtään painetta? Hirveän vähänhän me tiedetään tapauksesta. Näissä jos esim. on ensin öljynjäähdytin sekoittanut nesteitä ja vaihdettu, niin jos ei ole huolella kaikki jäähdytysnesteitä vaihdettu puhdistusaineiden kera, vaan pelkästään jäähdyttimestä, niin vanhoja öljyjäämiä voi ilmestyä aikoja myöhemmin paisariin.
-
Tuohon ei montaa vaihtoehtoa ole, kiinnostaa myös että miten se motin yläpää on todettu ehjäksi ja tiiviiksi.
Tuotapa tuolla ylenpänä myös ihmettelin.
Ei kai niissä turbollisten nestekierrossa eroja ole.
Tässä kun sanotaan vain 2.4 bensa niin oma oletus on että on vapari. :idiot2:
-
Onks 2.4T turbon nestekierron osalta erilainen kuin muut turbolliset?
Minun ruattintuonti XC vm:2000 ainakin oli. Ja oli myös vian aiheuttaja.
-
Mikä ero kierrossa oli?
-
Mä siis mietin onko sama systeemi kuin omassa ekan sukupolven D5:ssä. Vidassa varmaan olis jossain vesiputkiston kaavio että missä kaikkialla se neste kiertää. Kerran yksi revennyt letku uusittiin ja kukaan ei keksinyt mikä sen funktio edes oli.
-
Mikä ero kierrossa oli?
Emmää tiä oliko mitään eroa mutta vesijäähy garretti siä oli. Ja sitä kautta tuuppas öljyä ja ahtoo jäähdytysjärjestelmään.