Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Piiparinen1 - 19.03.2025, 17:46:43
-
V 70 2.5T 2003. Imusarjan alla, ilmeisesti kaasuläppäkotelo, ja sen ympäristö jonkin verran öljyinen. Onko näissä jotain tyyppivikaa, mistä öljy tulee. Kotelon alla tiiviste tms.?
-
Huohotin esim. tai joku turbon putki tulee mieleen. Katoaako ohjaustehostimen nestettä?
-
Jos kaasuläppäkotelosta tai sen ympäristö ja ahtoputkista löytyy öljyä, niin kyllä se taitaa ahtimesta tulla läpi.
Syökö auto paljon öljyä?
-
Tehostimen öljyt pysyy. Näyttäis , että ahtoputken, ja kaasuläppäkotelon liitos on märkä öljystä .
Auto ei savuta missään tilanteessa normaalia enempää, ja öljyä menee aika vähän. Ajan tosin vain muutaman kilsan ajoa sinnetänne kaupungissa.
Minkälainen operaatio on ahtimen vaihto itse. Ahtaalta näyttää...tarviiko erikoisempia avaimia?
-
Menee sinne putkiin öljyä huohotuksen mukanakin. En ole itse antanut häiritä.
Ota nyt ensin imuputki ahtimelta irti ja kokeile akselista kuinka suuri välys siellä on akselin suuntaisesti ja pystysuunnassa.
Ettei ala kaapimaan siivet koteloon.
Tuo liian suuri välys akselin suuntaan päästää sinne laakeroinnista öljyä.
Paljonko sillä on ajettu?
-
360 000km