Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jepeliux - 22.03.2025, 13:51:15
-
Eli pitkän työmaan jälkeen 850 t5 kone on kasassa, kone männät jne kiertää kiltisti mutta ei vaan käynnisty. Kipinä tulee ja bensaa tulee. Kipinää ohjaavat anturit ja puolan jakaja uusia.
Ei niinkun yritäkkään.
Viimesimpänä arveluna oli että eikö venttiilit aukee kun uudet hyd nostimet, mutta konetta pyöritetty ilman tulppia jne, monen minutin verran yhteensä joten pitäisi olla öljyn paine sisässä.
Heittäkääs tietävämmät ideoita kehiin..
Kun luulis että jos on kipinä ja polttoainetta että edes yrittäs hörähdellä tai yskien käynnistyä mutta kun ei tosiaan oo lähelläkkää..
-
Mistään mitään tiedä,mut jos bensa ja kipinä löytyy ja jako on kohdallaan ni oudolta tuntuu ettei edes hörähdä.
Oleks kokeillu hörähtääkö brake cleanerilla?
-
Mistään mitään tiedä,mut jos bensa ja kipinä löytyy ja jako on kohdallaan ni oudolta tuntuu ettei edes hörähdä.
Oleks kokeillu hörähtääkö brake cleanerilla?
Jeeep..
Ei vaikuttanu cleanerikkää
-
Onko tulpanjohdot oikein?
Ota huomioon että kun katsot jakajaa kuskin puolelta níin pyörimissuunta on vastapäivään. :)
Roope selostaa
https://youtu.be/fOEHckD8Ra4?si=46D-ZJDFTrIOwWRj
-
Onko tulpanjohdot oikein?
Ota huomioon että kun katsot jakajaa kuskin puolelta níin pyörimissuunta on vastapäivään. :)
Roope selostaa
https://youtu.be/fOEHckD8Ra4?si=46D-ZJDFTrIOwWRj
Johdot oli kiinni jakajassa operaation ajan
-
Molemmat nokat oikeassa asennossa? Ne voi laittaa 180 astetta pieleen ja kone pyörii ympäri.
-
Molemmat nokat oikeassa asennossa? Ne voi laittaa 180 astetta pieleen ja kone pyörii ympäri.
Niissäkin oli hammashihna pyörät paikoillaan jossa merkit ajotukselle
-
Uutena tarkennuksena, kun kipinää lähdin tutkimaan lisää, nii kipinä joka tulee tuleekin semmoisina sykleinä/intervalli sykäyksinä.. ???
Siis silmillä nähtävin, taukoja välissä
Ja välillä ei tullut ollenkaa sitä kipinää ja nyt ei tulee enää ollenkaan
-
Eihän -94 850 oo mitään ajon estojärkkää??
-
En muista. Onko siinä iso vai pieniperäinen avain? Isossa siru.
Iso
(https://i.ibb.co/rKVdBR3C/86559846-b365-4d78-a2f0-d6e213a604d1.jpg) (https://ibb.co/rKVdBR3C)
Pieni
(https://i.ibb.co/27S2rtJt/41-Rfv-Qg-Du-L-AC-SX300-SY300.jpg) (https://ibb.co/27S2rtJt)
Mikä on puolan jakaja?
Tarkoitatko v-jakajan pyörijää? Menikö se oikein? Kannen hiili kunnossa ja jousi toimii?
Puolan johto uusittava. :D eihän oo saanu kipeetä? Tarkista silmällä ja mittaa vastus kun vääntelet sitä.
-
-94 ei ole tehtaalta ajonestoa. Jos on jälkikäteen laitettu alkuperäinen ajonesto, silloin on tikku sitä varten eikä edes starttaa jos ajonesto on päällä.
-
-94 ei ole tehtaalta ajonestoa. Jos on jälkikäteen laitettu alkuperäinen ajonesto, silloin on tikku sitä varten eikä edes starttaa jos ajonesto on päällä.
Joo ok, vanhan mallinen pieni avain on tässä
-
En muista. Onko siinä iso vai pieniperäinen avain? Isossa siru.
Iso
(https://i.ibb.co/rKVdBR3C/86559846-b365-4d78-a2f0-d6e213a604d1.jpg) (https://ibb.co/rKVdBR3C)
Pieni
(https://i.ibb.co/27S2rtJt/41-Rfv-Qg-Du-L-AC-SX300-SY300.jpg) (https://ibb.co/27S2rtJt)
Mikä on puolan jakaja?
Tarkoitatko v-jakajan pyörijää? Menikö se oikein? Kannen hiili kunnossa ja jousi toimii?
Puolan johto uusittava. :D eihän oo saanu kipeetä? Tarkista silmällä ja mittaa vastus kun vääntelet sitä.
Joo ::) sitä jakajan pyöriään tarkotin tosiaa
-
Puola uusittu
-
Nyt löytyy kipinää, ja bensaa tulee. Jako tarkistettu varmuudeksi. Ei vika koodeja.
Rupee ideat loppumaan... ???
Vaikka suhuttaa suoraan brake cleaneriä pyttyihin tai imulinjaan ei hörähäkkää.
Crankatessä varsinkii ku painaa kaasuaputkesta tulee savua, mutta ei vaan hörähä.
Yksi outous todettu että välillä kun pitempää starttaa nii jostain pihahtaa painetta ulos.
-
Jos ei cleanerilla hörähdä,niin kipinä tulee väärään aikaan tai puristuspaineen alla ei ollenkaan.
-
Nyt ihan nyt varmuudeksi on puristuksetkin tarkistettu, ja bensan painekkii kunnossa.
Rupee ideat loppumaan.
Kipinä tulee, ja en ymmärrä miten se voisi tulla väärään aikaan kun pyöriä pyörii ja kansi on kuten kuuluukiin ja myös johdot on oikein...
-
Löytyhän se syy :) pyöriä pyöri mut oli ns ylös alasin, kun ei tosiaan ollu niitä kuvia ennää tallessa nii meni muistikuvan mukaan paikalleen ja nyt vasta tuli se tarkistettua
-
Oliko oikeesti niin että ne ruuvit on symmetrisesti että sen saa väärään asentoon...
Eikö siinä pyörijässä ollu se nypy että se menee pohjaan vaan oikeessa asennossa.
Ei ollu pohjassa? :P
-
Oliko oikeesti niin että ne ruuvit on symmetrisesti että sen saa väärään asentoon...
Eikö siinä pyörijässä ollu se nypy että se menee pohjaan vaan oikeessa asennossa.
Ei ollu pohjassa? :P
Pyöriä oli urassaan ja ruuvvit kohillaan, mutta se jotan enkku foorumeilla kuhtuvat "distributor drive dog" eli se pelti levy, mikä kiinnittyy nokka akseliin,joho tulee pyöriä kiinni,nii se menee kahdella tavalla kun siinäkin on tosiaa semmoset ohjurit, nii oli tässä tapauksessa ns ylös alasin joten sytys oli käyt päin vastoin ::)
-
Sekään ei väärinpäin mene jollei pikkaisen pakota, kynnet on tarkoituksella epäkeskosti kuten nokan urakin ;)