Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: järviin - 22.01.2012, 14:30:02
-
Täristää aika vahvasti tuo pikkuviri B230 740(ei hydrauliset kumit)
Dieselin kumeja jotkut kuulemma laittaneet?
Onko jollain valmistajalla ihan virikäyttöön tarkoitettuja?
-
Täristää aika vahvasti tuo pikkuviri B230 740(ei hydrauliset kumit)
Dieselin kumeja jotkut kuulemma laittaneet?
Onko jollain valmistajalla ihan virikäyttöön tarkoitettuja?
Diisselin kumeja tosiaan käytetty mutta jos vielä kovempaa haluaa niin 2kpl jääkiekkoja päällekkäin per puoli :)
-
Diisselin kumeja tosiaan käytetty mutta jos vielä kovempaa haluaa niin 2kpl jääkiekkoja päällekkäin per puoli :)
Jos nyt kuitenkin hieman pehmeämpää... :)
-
Nuo dieselin kumit on edullinen ja hieman käyttöautoystävällisempi valinta kuin kiinteät korvat / jääkiekot. Kokeile aluksi niitä.
-
Nuo dieselin kumit on edullinen ja hieman käyttöautoystävällisempi valinta kuin kiinteät korvat / jääkiekot. Kokeile aluksi niitä.
Paikallinen varaosaliike ei tuntenut dieselin kumeja, joten täytyy kääntyä sinisen puoleen.
-
Motonetistä löytyy kans. ;)
-
Motonetistä löytyy kans. ;)
Tarkoitus olisi hankkia kunnolliset. ;)
-
Tarkoitus olisi hankkia kunnolliset. ;)
Alkuperäiset dieselin kumit ovat merkittävästi tarvikekumeja löysemmät. Itse ostaisin tarvikekumit tai sitten varaosaliikkeestä sellaiset yleismalliset kumityynyt, jotka ovat vielä dieselinkin kumeja hieman isommat ja kiinnitys 12mm muttereilla.
-
Alkuperäiset dieselin kumit ovat merkittävästi tarvikekumeja löysemmät. Itse ostaisin tarvikekumit tai sitten varaosaliikkeestä sellaiset yleismalliset kumityynyt, jotka ovat vielä dieselinkin kumeja hieman isommat ja kiinnitys 12mm muttereilla.
Onko näin?
Menipä tämäkin homma vaikeaksi. :'(
-
Onko näin?
Menipä tämäkin homma vaikeaksi. :'(
Onpa hyvinkin. Joskus jouduin ostamaan orkkiskumin, kun ei varaosaputkassa ollut kuin yksi tarvikemalli. Ero oli käsinkosketeltavissa :)
Käyttöiässä saattaa olla etu orkkiksen puolella, mutta yleensähän jostain virivehkeistä hajoaa jotain muuta paljon ennen...
Yleismallin kannatinkumi
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2471905.jpg)
-
Tarkoitus olisi hankkia kunnolliset. ;)
Kannattaa sitten katsoa, kun saat osan käteen vaikka sieltä Fixuksesta, ettei ole tullut samalta linjalta ulos kuin Motonetin kama. Tarvikkeena en usko että noille kumeille on kovin montaa valmistajaa, jos edes kahta.
-
Kannattaa sitten katsoa, kun saat osan käteen vaikka sieltä Fixuksesta, ettei ole tullut samalta linjalta ulos kuin Motonetin kama. Tarvikkeena en usko että noille kumeille on kovin montaa valmistajaa, jos edes kahta.
Ikäväkseni olen huomannut tuon ilmiön yleistyvän.
-
Joskus hain ETRA:sta isot hyväntuntuiset kumit, mutta ne irtosi vulkanoinnistaan viikossa. En tiedä missä ne oli valmistettu kun oli noin huonot.
-
Joskus hain ETRA:sta isot hyväntuntuiset kumit, mutta ne irtosi vulkanoinnistaan viikossa. En tiedä missä ne oli valmistettu kun oli noin huonot.
ite oon hoksannut jos kumi jää "väännöksiin" ni löysää aika äkkiä irti
-
Juu teollisuuden värinänvaimentimille on speksattu tietyt voimat mitä ne kestää vääntöä ja kiertoa. Lisäksi myös esim. 200-sarjassa on täysin surkea se vinottainen tuenta vakiona tuollaisia vulkanoituja ajatellen muutenkin. Monet noista teollisuuden värinänvaimentimista on mitoitettu staattiselle pystykuormalle.
R-Sport International ja pari muuta puljua myy myös polyuretaanisia tukia, ovat tosin hieman kalliimpia kuin perustuet.
http://yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/poenmo.html
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=138261
Rally Racesta kannattaa myös kysyä, usein löytyy sopiva tuote jostain muusta autosta vähintään jos antaa mitat http://www.rallyracefin.fi/
-
Tommoset piti hommata syksyllä kun ovat vaan 27mm korkeet, mutta tuli niin kiirus että tilasin Lautamäeltä yleismallin 36mm korkeet.
http://www.sambilmode.se/products/images/competition/323286.jpg
On kyllä aika suolasen hintaset, kun taitaa olla 240 turbon a-ryhmän luokituksen mukaset eikä niitä taida kovin monesta paikasta löytyä. Muutenkin noita matalia kumeja tuntuis olevan vaikee löytää.
-
Mites toi jääkiekko "kumit" niin oisko niitä mitään järkeä laittaa? Kun omasta 240 on kumit täysin loppu ja ajattelin että vakiota jäykemmät saisi olla, mutta onko tosiaan järkeä nuita laittaa vai haenko suosilla vaikka ne dieselin kumit motonetistä..
-
Mites toi jääkiekko "kumit" niin oisko niitä mitään järkeä laittaa? Kun omasta 240 on kumit täysin loppu ja ajattelin että vakiota jäykemmät saisi olla, mutta onko tosiaan järkeä nuita laittaa vai haenko suosilla vaikka ne dieselin kumit motonetistä..
No jos ajelet kuulosuojaimet päässä muutenkin, niin ilmanmuuta jääkiekot.
-
Joo tota yleensä käytän niitä ajaessa :) eli siis täytyy ehtiä jotkiin jämäkämmät tarvike kumit tai dieselin kumit
-
Joo tota yleensä käytän niitä ajaessa :) eli siis täytyy ehtiä jotkiin jämäkämmät tarvike kumit tai dieselin kumit
Jep. :)
-
Mulla oli yhessä jääratarassissa jääkiekko värinäkumina. Kuulosuojaimet pitää olla ja paksu pehmuste ratissa ettei kädet puudu. Värisee ihan sietämättömän paljon
-
Orkkis/tarvike kumetkin kestää ihan kohtuudella jos tukee koneen yläpäästä koriin. Reaktiotanko tms koneen ja korin väliin.