Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: MakeV70D - 29.03.2025, 23:48:17

Otsikko: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: MakeV70D - 29.03.2025, 23:48:17
Tuleekohan jo ensi viikolla kutsu tarkistukseen/korjaukseen? Autot on latauskiellossa joten saako siniseltä käydä hakemassa bensakuponkeja siihen saakka kunnes auto on kunnossa?
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: tepaa - 30.03.2025, 00:58:59
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3867814b-309c-45b5-b0d8-9391e9d17113
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 30.03.2025, 11:46:49
Työkaveri tuosta uutisesta vinkkasi perjantaina ja kotiin tultua otin heti yhteyttä paikalliseen merkkikorjaamoon. Eivät heti vastanneet, mutta
suunnilleen tunnin päästä soittivat takaisin. No, kyselin tästä asiasta (oli varmaan jokunen puhelu ehkä tullut :buck2:) ja rekisterinumerolla
saa suoraan sen tiedon, että onko oma auto takaisinkutsukampanjaan. Ei muuta kuin ensi torstaina autolle tarkistusaika ja pitää viedä jo
edellisenä iltana eli ei ole saanut ladata, jotta testi tms onnistuu. Aika yllättävä homma, kun itse en ole huomannut latauksissa mitään outoa.
Toisaalta pari kertaa olen pyytänyt huolloissa tarkistamaan ne moduulit ja eka kerralta jo jäi yhdestä vähän kutinaa, että vois olla jotain,
kun nuo pykälät ovat vähän muita alempana (Module D, kuvissa). Meidän autoyksilö on valmistettu Kiinassa Chengdun tehtaalla eikä Göteborg
kuten tuossa uutisessa mainittiin joten en tiedä miten vaikuttanut sitten, kun meillä oma on tuontiauto Ruoåttista ja valmistusmaa Kiina.

(https://i.ibb.co/svt0Lcwj/XC60-T8-HYBRIDIAKUN-kunto1.jpg) (https://ibb.co/svt0Lcwj)

(https://i.ibb.co/HDLct4Pm/XC60-T8-HYBRIDIAKUN-kunto2.jpg) (https://ibb.co/HDLct4Pm)

Ihan hyvä asiahan tämä on, että Volvo pitää asiakkaistaan huolta ja hommaa aletaan korjaamaan. Autoon asennetaan joku diagnostiikkasofta.
Ensimmäinen kerta on vain tarkistus 1-2h ehkä ja jos tulee hylsy, niin sitten toisella kerralla oikeastikin tehdään jotain. Menee kuulema koko päivä.
Pistän ensi viikolla tietoa, että mitä testissä tapahtuu ja mitä toimenpiteitä jatkossa sitten tulee. 50/50...

Lisäysedit : löytyi myös tällainen linkki virallisesta tiedotteesta asiaan liittyen (Volvo Cars USA LLC)
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2025/RCMN-25V179-5639.pdf

Maininnat :
"Owners are advised not to charge their vehicles until the remedy has been completed. Dealers will inspect and replace the high-voltage battery
module as necessary. In addition, dealers will update the software to monitor the battery"

"If no evidence of a potential risk is found, vehicles will receive a software upgrade to monitor the battery module. If a potential problem is found,
the high-voltage battery module(s) will be replaced free of charge in addition to the installation of the diagnostic software mentioned above."


USA ja Kanada suunnilleen 8000 autoa yhteensä eli kyllä tuo n. 5000 autoa meillä kertoo siitä, että Volvosta tykätään. Jenkeissä asia ei etene läheskään
niin vikkelästi kuin meillä, kun tuossa tiedotteessa oli kirjeiden lähettäminen vasta toukokuun puolen välin paikkeilla. Ite pääsee varmaan melkein ekojen
joukossa tuonne pitkään jonoon. Saapa nähdä miten huoltojonot purkautuvat, varmaan tulee aika hirveitä ruuhkia just näin kesäkelejä odotellessa...
Öljyt kiertää hyvin moottoreissa, kun pitää bensallakin ajella eli antaa mennä vaan!
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 30.03.2025, 12:16:06
Lisäystä vielä edelliseen, niin ei pitene nuo kirjoittelut...
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2025/RCLRPT-25V179-8053.PDF (https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2025/RCLRPT-25V179-8053.PDF)
Pohjois-Amerikassa "Estimated percentage with defect : 5 %" 7483sta autosta
joten jos tuota samaa kaavaa laskee Suomen takaisinkutsukampanjan määrään, niin
suunnilleen 250-300 autoa olisi sitten korjattavana siitä 5300 kokonaismäärästä.
https://www.is.fi/autot/art-2000011127885.html (https://www.is.fi/autot/art-2000011127885.html)
Tuossa jenkkilän dokumentissa on vielä hyvä seikka se, että on mainittu erikseen eri Volvo-mallien tekniikasta ja korjauksen
tarpeesta/syy. LG akusto se on meilläkin ja valmistettu just tuona aikavälinä mikä tuossa XC60sen tarkennuksessakin on :
(https://i.ibb.co/5gqczQh0/N-ytt-kuva-2025-03-30-122108.jpg) (https://ibb.co/5gqczQh0)
Tuon kuvainfon mukaan YV-alkuiset VIN-koodit olisivat siis liipasimella eli vain Göteborgissa valmistetut...? No mene ja tiedä,
hyvä kun ottavat syyniin ja LG akusto meillä kuitenkin ihan varmasti on ja sitähän tuo huoltokampanjakin koskee.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: FinnDRZ - 30.03.2025, 15:16:49
Tuleekohan jo ensi viikolla kutsu tarkistukseen/korjaukseen? Autot on latauskiellossa joten saako siniseltä käydä hakemassa bensakuponkeja siihen saakka kunnes auto on kunnossa?

Kukas tuon latauskiellon on asettanut?  Iltalehti?
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: Ribbe - 31.03.2025, 13:16:48
Pistin omamekaanikolle viestiä, omalla rekkarilla ei löytynyt takaisin kutsua. Olettaen että Vidassa on tiedot ajantasalla. Oma auto on siis tuo 2021 vuoden S90 T8
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvotdi - 31.03.2025, 13:51:25
Pistin omamekaanikolle viestiä, omalla rekkarilla ei löytynyt takaisin kutsua. Olettaen että Vidassa on tiedot ajantasalla. Oma auto on siis tuo 2021 vuoden S90 T8

Eikö se ollut V/S90 2022–> eli -21 ei koske
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: Ribbe - 01.04.2025, 07:55:39
Eikö se ollut V/S90 2022–> eli -21 ei koske
Uutisen mukaan
Lainaus
Takaisinkutsu koskee S60-, V60-, S90-, V90-, XC60- ja XC90-lataushybridimalleja vuosilta 2020–2022.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvotdi - 01.04.2025, 11:51:59
Tarkistakaa täältä:
https://volvofi.s3.amazonaws.com/tiedote/recall.html
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvotdi - 01.04.2025, 11:52:31
Uutisen mukaan

Juu Volvon mukaan 2020-2022
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 01.04.2025, 23:00:11
Tarkistakaa täältä:
https://volvofi.s3.amazonaws.com/tiedote/recall.html
Tuohan on ihan perskeleen hyvä sivusto ja palvelu, syötin oman auton VIN-koodin tuohon ja hupsista
sieltähän se vahvistus myös tuli... Torstaina tietää lisää, toivotaan toivotaan että joku(nen) moduuli
tulis ihan uusiakin ::)
Osaiskohan joku selventää, että miten se softa autoon laitetaan tai tuleeko siihen mitään ilmoitusta tms vai
onko vaan jossain ECUn bittiviidakossa? Ja jotain sitten läväyttää kojetauluun jatkossa ilmoitusta, mikäli on
tulossa lisäongelmia niiden moduulien suhteen mitkä autoon sitten uusien kera jää...? Jossainhan on ollut
puhe, että ei saisi noita yksittäisiä moduuleita mennä vaihtelemaan (minulle paritkin mekaanikot kertoneet,
että on vaihdeltu jo vuosia ja "ei ole sen jälkeen tullut mitään")? Otapa noista selvää, toiset sanovat ettei
saisi uusia ja vanhoja sekoitella, toisaalla vaihtelevat sitten käytettyjäkin moduuleja esim. sähköautoihin...
Ite kyllä toivoisi, että vaihtaisivat kerralla koko akun autoon mikäli on niin huono tuuri, että oma kulkine on
just niiden n. 250-300 korjattavan joukossa... ???
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: JJJ - 02.04.2025, 08:37:45
Jotenkin tyypillistä kiinalaisille, että tuota linkkiä ei löydy Volvon omilta suomenkielisiltä sivuilta mistään, vaan se kiertää huhuna chateissa ja foorumeilla.
(Autosalpa on näköjään julkaissut tuon, Bilia ja Wetteri ei...)
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: JJJ - 02.04.2025, 09:51:29
edit: Onpas aivan vitun mystistä. Tietokoneen selaimella tuolla ei lue takaisinkutsusta mitään. Kännykän selaimella juttu on päällimmäisenä. https://www.volvocars.com/fi/l/tarjoukset/#pageHeader-4-section

Please fix.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: Ribbe - 02.04.2025, 12:20:37
Osaiskohan joku selventää, että miten se softa autoon laitetaan tai tuleeko siihen mitään ilmoitusta tms vai
onko vaan jossain ECUn bittiviidakossa? Ja jotain sitten läväyttää kojetauluun jatkossa ilmoitusta, mikäli on
tulossa lisäongelmia niiden moduulien suhteen mitkä autoon sitten uusien kera jää...? Jossainhan on ollut
puhe, että ei saisi noita yksittäisiä moduuleita mennä vaihtelemaan (minulle paritkin mekaanikot kertoneet,
että on vaihdeltu jo vuosia ja "ei ole sen jälkeen tullut mitään")? Otapa noista selvää, toiset sanovat ettei
saisi uusia ja vanhoja sekoitella, toisaalla vaihtelevat sitten käytettyjäkin moduuleja esim. sähköautoihin...
Ite kyllä toivoisi, että vaihtaisivat kerralla koko akun autoon mikäli on niin huono tuuri, että oma kulkine on
just niiden n. 250-300 korjattavan joukossa... ???
Menisikö mekaanikoilla auton moduulit sekaisin akuston moduulit sekaisin. Volvo ei taida vaihtaa yksittäisi moduuleja akustoon vaan aina uusi akku, siis jos vikaantuun. Tai ainakin näin ymmärtänyt. Mutta sitten näitä eri ohjainmoduuleitahan on vaihdettu iät ja ajat.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 02.04.2025, 17:14:39
Jotenkin tyypillistä kiinalaisille, että tuota linkkiä ei löydy Volvon omilta suomenkielisiltä sivuilta mistään, vaan se kiertää huhuna chateissa ja foorumeilla.
(Autosalpa on näköjään julkaissut tuon, Bilia ja Wetteri ei...)
Autosalpalle (tai Autosalvalle ;)) kyllä pitää antaa tuosta plussapisteet, hyvä että joku edes tuosta suoraan tiedottaa omillakin sivuillaan!
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 02.04.2025, 17:17:36
Menisikö mekaanikoilla auton moduulit sekaisin akuston moduulit sekaisin. Volvo ei taida vaihtaa yksittäisi moduuleja akustoon vaan aina uusi akku, siis jos vikaantuun. Tai ainakin näin ymmärtänyt. Mutta sitten näitä eri ohjainmoduuleitahan on vaihdettu iät ja ajat.
Niin voi toki olla, että ovat tarkoittaneet sitä esim. sisäistä laturia OBC? "moduulia" tai jotain yksittäistä ohjainlaitetta tms, mutta kun kyselin ihan yksittäisen "akkumoduulin" vaihtoa täällä paikallisesta, niin antoivat hinta-arvioksikin n. 3-4t€ eli luulisin, että ovat tarkoittaneet sitä ihan oikeaa hybridiakuston moduulia (6 vaiko 7 kpl)... Ainakin eräs mekaanikko sanoi, että ovat niihin alkupään 2016/2017 XC90siin noita vaihdelleet "ja sen jälkeen ei ole ollut mitään". Onhan tuokin 3-4t€ merkkiliikkeen hommana ihan sikahinta, kun kattelin että noita kokonaisia akustojakin saisi tuohon 11,6kWh malliin jollain parilla tonnilla... Eivät vaan ala merkkiliikkeessä varmaan noita käytettyjä "kolmannen osapuolen kautta hommattuja" vissiin kovin helposti vaihtelemaan. Vitsi kun tulis koko akusto uusiksi tosiaan, jos oma alkanut porsimaan. Ja tosiaan lisätietona kaikille, että ei ole väliä onko tehty Göötteborissa vaiko Kinkkilässä Chengdu eli tuolla VIN-tarkistuslinkillä vaan tsekkailemaan. Siitä LG akustosta se on kiinni, jos/kun tietyllä aikavälillä se tehty. Kaikkia niitä se tarkistus siis koskee oli malli mikä vaan.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: Misout - 03.04.2025, 10:58:30
Jaaha, tänne tuli bingo tarkastukseen  *taavih->
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: tepaa - 03.04.2025, 11:20:40
Tänne tuli viesti Volvolta ensin että auto kuuluu tarkastuksen piiriin ja nyt viesti että ei kuulu. Nettisivun haku vin koodilla näyttää edelleen että kuuluu. Huoltoaika on tilattu ja käydään kyllä jututtaa.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvotdi - 03.04.2025, 19:44:52
Menisikö mekaanikoilla auton moduulit sekaisin akuston moduulit sekaisin. Volvo ei taida vaihtaa yksittäisi moduuleja akustoon vaan aina uusi akku, siis jos vikaantuun. Tai ainakin näin ymmärtänyt. Mutta sitten näitä eri ohjainmoduuleitahan on vaihdettu iät ja ajat.

Kyllä Volvolla vaihtavat erikseen moduuleita akkuun. Kaveri osti uuden V60 T8 ja viikon päästä lähti lavetilla ja yksi moduuli on mykkä. Vaihtoivat uuden rikkinäisen tilalle ja ajoon.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 03.04.2025, 21:23:24
Kyllä Volvolla vaihtavat erikseen moduuleita akkuun. Kaveri osti uuden V60 T8 ja viikon päästä lähti lavetilla ja yksi moduuli on mykkä. Vaihtoivat uuden rikkinäisen tilalle ja ajoon.
Samaa mieltä Volvotdi kanssa. Kyllä niitä yksittäisiä moduuleita (onneksi) on mennyt ja vissiin Volvossa ihan toimiva huoltotoimenpide eli tasailee niitä jännitteitä sitten ja minulle ovat
sanoneet, että auton diagnostiikka pystyy kuulema ite paremmin mittailemaan ja päättelemään nuo erot kuin joku ulkopuolinen laite eli kait siinä jotain perää on, että tarkat erot
antaa ja sitä kautta voivat paikallistaa sen vian yksittäiseen, joita ovat sitten tilanteiden mukaan vaihdelleet. Meillä selvästi Module D on alemmissa jännitteissä niissä parissa paperissa
mitä käytännössä huollon yhteydessä ilmaiseksi saa, mutta eipä tuo meillä ainakaan mitään hälyttävää ole aiheuttanut eli ns. jatkoon meni tänään.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 03.04.2025, 21:32:16
Tänne tuli viesti Volvolta ensin että auto kuuluu tarkastuksen piiriin ja nyt viesti että ei kuulu. Nettisivun haku vin koodilla näyttää edelleen että kuuluu. Huoltoaika on tilattu ja käydään kyllä jututtaa.
Sama huopaa-soutaa -viesti tuli minullekin.... No joka tapauksessa tänään 7.30 - 8.00 aika pikaisesti tuon saivat katottua. Tuli heti tekstiviesti aamulla 8 jälkeen, että auto noudettavissa (vein ohjeen
mukaan jo edellisenä päivänä sen sinne pihalle "tasoittumaan"). Kaikki BEMC tai BCEM, kumpi nyt onkaan 6kpl akkumoduulitestit kaikki hyväksytysti läpi eli nyt taas "latausmeno maistuu". Itellä vaan
harmitti se, että eivät antaneet mitään dokumenttia mukaan eli sähköisesti toivottavasti jää nyt jokaisesta tarkastetusta autosta heille merkintöjä, että ei mene puurot ja vellit sekaisin... Tarkistus siis
suoritettu eikä aiheuttanut jatkotoimenpiteitä! :) Vaikka ite vähän odottelin, että 1 moduuli olis silti vaihdettu. Olen tuon 2 kertaa aiemmin pyytänyt tarkistamaan eli kyselkääpä rohkeasti määriksissä
noita lappuloisia, helppolukusia ja selkokielisiä ovat ne printit, jos on tasaiset varaus/käyttöjännitteet per moduuli ja ei hirveitä eroja, niin ei muutakö kovalle ajolle!!! Oli siellä aika monta Volvoa kyllä
iltapäivällä noudettaessa kaikki nosturilla joten kiirettä pitää. Omamekaanikko sanoi, että korjausajat menisivät muutenkin aika pitkälle toukokuuhun jotenka reilun 1kk noita tarkistelevat ihan täällä
omassa pitäjässäkin ja korjaukset alkavat touko-kesäkuussa. Muutamia olivat jo tällä viikolla aloittaneet eli ei ihan ekoja oltu sentään meidän autolla :P
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: volvoandy - 03.04.2025, 21:36:13
Kyllä Volvolla vaihtavat erikseen moduuleita akkuun. Kaveri osti uuden V60 T8 ja viikon päästä lähti lavetilla ja yksi moduuli on mykkä. Vaihtoivat uuden rikkinäisen tilalle ja ajoon.
Tämähän kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta sikäli, että jos kyseessä ollut ihan uusi long range, niin tietääkseni niiden akut (ainakin tiettyjä valmistussarjoja tms) on jo jonkin aikaa
valmistettu Suomessa Salon akkutehtaalla? Pitääköhän tämä paikkansa, että Salonkin moduuleissa on sitten susia? Voi toki olla joku sellainen yksilö, että on eri valmistajan tai paikan
akusto ollut kyseessä?!?
https://yle.fi/a/3-12181376 (https://yle.fi/a/3-12181376) Tuo artikkelihan ei siis näköjään koske niitä autoja, jotka ovat tehty siis muualla kuin Göteborg tai Charleston/USA.
(Niin voihan tuo "uusi" V60 olla siis valmistettu suunnilleen 2019-2022...)
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: tepaa - 03.04.2025, 22:19:41
Oliko ohjetta viekö auton täydellä vai tyhjällä akulla. Jos veis tyhjällä 20% varauksella vois saada isommat erot kennojen välille. Mielestäni kennotesti pitäisi tehdä 20% varauksessa olevana.

Katsokaa oikealla alhaalla tummennettu ohjeteksti.

(https://i.ibb.co/WpPMDc5f/IMG-7366.jpg) (https://ibb.co/WpPMDc5f)
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: Scraab - 04.04.2025, 11:21:35
Tämähän kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta sikäli, että jos kyseessä ollut ihan uusi long range, niin tietääkseni niiden akut (ainakin tiettyjä valmistussarjoja tms) on jo jonkin aikaa
valmistettu Suomessa Salon akkutehtaalla? Pitääköhän tämä paikkansa, että Salonkin moduuleissa on sitten susia?
Miksi ei Salosta tulisi sutta ja sekundaa? Suomalainen ”laatu” on tunnettua, eikä kaikki akkutehtaan kuulumiset ole ole mitään iloista kuultavaa. Esimerkiksi Avant perusti oman akkutehtaan, vaikka alussa oli salolaisten asiakas. Eikös Volvon oma akkutehdas ole myös jo valmistumassa?

Suomesta piti tulla akkuteollisuuden kärkimaa, mutta se(kin) jäi politikkojen puheiksi. No, onneksi Northvolt asettui Ruotsiin :)!
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: tepaa - 09.04.2025, 12:15:39
Onko tietoa mitä autolle tehdään tutkimuksissa?
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: Misout - 10.04.2025, 10:08:35
Onko tietoa mitä autolle tehdään tutkimuksissa?

Taustaa:
Tutkimuksemme aikana havaitsimme, että korkeajänniteakun akkumoduuleissa saattaa olla valmistusvirhe. Tämä vika saattaa aiheuttaa akussa ylikuumenemista ja pahimmasa tapauksessa tulipalon, kun ajoneuvo on täysin ladattu ja pysäköity.

Asianomaisten ajoneuvojen korjaamiseksi Volvo Cars:

Analysoi akkumoduulit korjaamon vianmääritystyökaluilla.
Vaihtaa kaikki analyysin aikana havaitut vialliset moduulit.
Asentaa uuden ohjelmiston joka seuraa jatkuvasti akkumoduulin suorituskykyä. Uusi ohjelmisto havaitsee poikkeamat.
Mitä teidän pitää nyt tehdä?
Koska autonne kuuluu korjaukseen kutsuttaviin autoihin, pyydämme Teitä ystävällisesti ottamaan mahdollisimman pian yhteyttä Volvo -jälleenmyyjään ja sopimaan huoltoajan yllä mainittujen huoltotöiden suorittamiseksi. Tämä toimenpide tehdään teille maksutta ja kestää vähintään 3 tuntia. Huoltoaikatauluista johtuen voimme tarvita autoanne pitemmän ajan.

Volvo Cars suosittelee, ettet lataa ajoneuvoasi ennen kuin takaisinkutsu on suoritettu.
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: tepaa - 10.04.2025, 15:37:47
Yksi moduleista menee vaihtoon takuuna...

Käyköhän siinä niin että uusi moduuli ladataan sitten vajaaksi muiden vanhojen mukana?
Otsikko: Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
Kirjoitti: tepaa - 13.04.2025, 20:20:48
Arvatkaas onko Jaguarin I-Phasessa myös LGn valmistamat akut kuten Volvossa...

https://youtu.be/P6Jrb29eEsc?si=_TNvjtMNkZ7xRona

https://www.greencarreports.com/news/1142653_jaguar-recalls-early-i-pace-evs-over-fire-risk