Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: O-P - 22.01.2012, 21:37:17
-
En tiedä mihin osioon tää ois pitäny laittaa mut onko noita 242 GT versioita vielä suomessa mahdollista löytää liikenne kuntoisina tai edes liikenteeseen laitto kuntoisena vai onko ajettu risaks,rallia,jokkista? :) :)
-
Aika vähissä on. Pari liikkuvaa tiedän ja pari projektia sekä yhden kunnostuskelvottoman (joka valitettavasti on meillä).
Pitäis hakea ulkomailta paremmin säilynyt yksilö tai sit tehdä replica ::)
-
Multa löytyy vielä 1kpl (toinen lähti jo taannoin kiertoon, molemmat 2,3L).
8)
-
Helsingissä liikkuu ainakin yksi 242GT. :)
-
Multa löytyy vielä 1kpl (toinen lähti jo taannoin kiertoon, molemmat 2,3L).
8)
Olen ollut muuten teitiltä vielä löytyvän GT:n kyydissä joskus aikoinaan. Isä harkitsi sen ostamista ja käytiin koeajamassa :)
-
Olen ollut muuten teitiltä vielä löytyvän GT:n kyydissä joskus aikoinaan. Isä harkitsi sen ostamista ja käytiin koeajamassa :)
Please, älä enää muistuta tuosta surullisesta tapauksesta (Sopisi paremmin topicciin "ihmeellisiä ostajia". Isäsi kanssa kun kaupasta jo lyötiin kättä päälle???), kun olin jo melkein onnellisesti unohtanut koko asian.
8)
-
Hopeanväristä 242 GT:tä olen kerran pari vuodessa nähnyt Pitäjänmäellä Helsingissä vanhemman +75v rouvashenkilön ajamana.
Jos en väärin muista niin siinä olisi jotkut musta "raitateippaukset". Auto sellaisen hieman kulahtaneet mutta ehjän oloinen.
Lienee käyttöauto edelleen.
-
Hopeanväristä 242 GT:tä olen kerran pari vuodessa nähnyt Pitäjänmäellä Helsingissä vanhemman +75v rouvashenkilön ajamana.
Jos en väärin muista niin siinä olisi jotkut musta "raitateippaukset". Auto sellaisen hieman kulahtaneet mutta ehjän oloinen.
Lienee käyttöauto edelleen.
Semmosiahan ne on alunperin ollut.. ::)
(http://image.automotive.com/f/images/9970021+pheader/0201_sccp_01_z+volvo_242gt+front_left_view.jpg)
-
Jenkkilässä tuntuu olevan GT volvoja paljonkin. Australiassa kanssa mutta niissä on ratti väärällä puolella ::)
Please, älä enää muistuta tuosta surullisesta tapauksesta (Sopisi paremmin topicciin "ihmeellisiä ostajia". Isäsi kanssa kun kaupasta jo lyötiin kättä päälle???), kun olin jo melkein onnellisesti unohtanut koko asian.
8)
Jotain tuollaistahan siinä oli, ota noista isistä selvää :idiot2:.
-
Semmosiahan ne on alunperin ollut.. ::)
(http://image.automotive.com/f/images/9970021+pheader/0201_sccp_01_z+volvo_242gt+front_left_view.jpg)
Meidän gt:ssä oli erilainen etupuskurin alalippa kuin kuvassa. ???
Osaako kukaan muuten sanoa gt:n alustan tietoja? Onko ne ihan turbo lankusta suoraan vai onko jotain speciaalia?
-
jos en ihan väärin muista niin gt:ssä on turboa vastaava alusta+ tuet tolppien ja tulipellin välissä konehuoneessa. ja oikeen muistan niin viimesissä on paksummat vakaajat mitä turbossa. meidän talossa ollut 2 kpl gt:tä, toinen purettiin osiksi huonon kunnon takia ja toinen on vielä nykyselläänki elossa taivalkoskella. tosin muuteltuna ja nykyään toivottoman laho. omistaja on kuiten kovasti pelastamassa sitä, mutta tuskin entisöi..
-
Toi etuspoileri kuuluu vuosimalliin 80.
Ekoissa GT:ssä taisi olla isompaa takavakaajaa ja ohuempaa etuvakaajaa kuin Turboissa myöhemmin? Kompensoitiin jousilla?
-
En tiedä mihin osioon tää ois pitäny laittaa mut onko noita 242 GT versioita vielä suomessa mahdollista löytää liikenne kuntoisina tai edes liikenteeseen laitto kuntoisena vai onko ajettu risaks,rallia,jokkista? :) :)
http://www.nettiauto.com/volvo/242/4869245
-
http://www.nettiauto.com/volvo/242/4869245
Oliskin gr-a perä ja joku viellä pultannu toisen banjon väärin perin :2funny:
-
Toi etuspoileri kuuluu vuosimalliin 80.
Ekoissa GT:ssä taisi olla isompaa takavakaajaa ja ohuempaa etuvakaajaa kuin Turboissa myöhemmin? Kompensoitiin jousilla?
Etuspoileri ja vanteet olivat ensimmäisissä -78-79 malleissa tällaiset:
(http://www.carwallpapers.cc/wp/volvo/240/1978-1981-242-gt/Volvo-242-GT-1978-1981.jpg)
1978 malleissa oli vielä vanhan mallinen takakontti ja B21E kone. Konehuoneessa oli GT tukiraudat alhaalla ja vakaajat tosiaan olivat edessä turbomallia ohuempi ja takana julma 25mm malli.
1979 malleissa oli jo B23E kone ja GT raudat ylhäällä iskaritolpan ja tulipellin välissä ja vakaajat käsittääkseni samaa luokkaa kuin turbo malleissa?
Sitten viimeisissä 1980-81 malleissa oli tuo perusmallin etuspoileri ja Turbo/GLT mallin Virgo vanteet vakiona.
-
Vähän menee aiheen ohi mutta mitähän mahtaa kuulua sille beigelle Volvo-auton -70/-80 lukujen taitteessa rakentamalle 16V DOHC 242"GTX":lle? Landian puolella siitä oli vielä jotain juttuakin ja sitä elvyteltiinkin melkoisella vaivalla.
-
turun miitissä kävi se gtx,ei oo sen koommin kuulunu. :-\
-
Tuli tuosta GTX mieleen että vihdissä ois kuulemma joku 740 samanlaisella koneella.