Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: ama65 - 17.04.2025, 20:50:40
-
B20A moottori nykii pintakaasulla ja moottorilla jarruttaessa. Kaasutin on Strömberg 175 ja siihen on vaihdettu kalvo ja neulan suutin. Neulaakin olen vaihdellut ja säädellyt, sekä virranjakajaa säädellyt. Virranjakajaa on uudet kuluvat osat vaihdettu ja puolakin tuli uusittua. Olisiko jollain hyviä ideoita mistä jatkaa vian etsintää.
-
Paraneeko käynti, jos ajossa avaa hieman ryyppyä?
Jos paranee niin seos on laihalla.
-
Eipä ole ryypystä suurempaa vaikutusta. Tuntui menevän huonompaa suuntaan.
-
Onko virranjakajan akselin heloissa paljon väljää ?
-
Alipainekellon letku irti tarkistaa ja laittaa perusennakoks vaikka 10ast eykk.
Ja jättää vaikka sen alipaine-ennakon letkun irti jakajasta testailujen ajaksi ja tulppaa sen.
Tai sitten heittää suosiolla perusennakoks vaikka 0 ja koittaa paraneeko.
Tuppaa nuo jakajat olemaan sen verran vanhoja/paljon ajettuja että keskipakoennakko tulee aikaisemmin kuin kuuluisi ja enemmän kuin alunpitäen.
Vaikka toisaalta pinta-kaasulla ilman kuormaa ennakkoa saakin olla aikasta paljon että sikäli en usko että siitä kiinni on.
Nin ja ennen tuota katsoo että kärkiväli on kunnossa.
Tuo että toimii huonommin ryypyn kanssa viittaa siihen että käy rikkaalla.
Kurkkaa myös onko tulpat nokiset nii tietää että onko rikkaalla.
E2: Nii ja ottaa imusarjasta jarrutehostimen letku irti ja tulppaa sen imusarjan päästä,jos siis on tehostetut jarrut?
Ja tekee saman huohottimen letkulle jos se menee imusarjaan niin saa eliminoitua niistä johtuvat imuvuodot.
Tuo että nykii moottorijarrussa kuulostaa erikoiselta mielestäni, siihen en keksi oikein muuta selitystä kuin sen että ennakko menee liian aikaiselle ja alkaa potkiin vastaan.