Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Cossukka - 23.04.2025, 18:57:22
-
Nonnii.
Alkaa silmäkulma nykimää kohta.
Tänään kun ei muuta keksinyt tuo auto niin ecm-170f koodi tuli. No vaihdoin mapin ja menin tutkimaaan antureiden arvoja niin eihän siellä imuilmanlämpö (9c) eikä painearvot (975kpa)eläneet ollenkaan.
Voiko ajoin kiukkuava mahdollinen cem vika tehdä tuon vai pitääkö lähteä ronkkimaan moottorinohjaimen liitintä ja johtosarjaa? Onko muut törmänneet samaisiin ongelmiin?
Tässähän olise vikaettä abs puolelta katsottuna virran syöttö oli vaan 10.08v mutta absyksikölle kyllä menee sen minkä akku antaa kun mittailin piuhoista. Kaikki maatot ja virran kulkupaikat on katsottu.
-
Jos pitää heittää hatusta puhdas arvaus, niin CEM. En muista kovin usein lukeneeni ECM-vioista. CEMistä sitten sitäkin enemmän. Oliko ABS-alijännite korjattu jo siis?
-
Elä nyt ainakaan ensimmäiseksi cem yksikköä lähde uusimaan, tästä on jo tullut muotia että aina kun joku vika päällä niin cem korjuuseen tai vaihtoon, näitä tulee jo liian usein itsellä vastaan ja noilla toimenpiteillä mikään ole muuttunut muuta kuin lompakon paksuus. Auto nyt ensimmäiseksi vidan päähän, testit ohjelman ja koodin mukaan niin voi selvitä huomattavasti helpommalla ja edullisemmin..
-
Elä nyt ainakaan ensimmäiseksi cem yksikköä lähde uusimaan, tästä on jo tullut muotia että aina kun joku vika päällä niin cem korjuuseen tai vaihtoon, näitä tulee jo liian usein itsellä vastaan ja noilla toimenpiteillä mikään ole muuttunut muuta kuin lompakon paksuus. Auto nyt ensimmäiseksi vidan päähän, testit ohjelman ja koodin mukaan niin voi selvitä huomattavasti helpommalla ja edullisemmin..
Cemmi on päällepäin ok. Käsittääkseni uudemmallaprossulla tai mikä siellä kannen alla nyt on. Pitää tutkia nyt ekana moottorinhjauksen pinnit yms. Moottorinohjauksen johtosarjaan menevä maajohto hantinpuolella oli pahasti hapettunut, mietin että olisiko siinä hapettumaa myös toisessapäässä mihin se ikinä liittyykään/ yhtyy?
Onkos JOENSUUN seudulla kenellä Vidaa?
-
Hassu ajatus...
Kai sinne tuli oikeen mallinen map?
Kun en nyt tiedä elikö ne map arvot ennen anturin vaihtoa...
En tiiä sopiiko tän vanhemman töpseli ees uudempaan mappiin jossa on 4 pinniä kun tässä vanhemmassa on 3.
Vanhassa kun on ahtoilman lämpöanturi erikseen siinä imusarjan alla ahtoputkessa mapin vieressä ja uudemmissa on pelkkä map johon on integroitu lämpömittaus samaan, siellä coolerin ulostulossa.
Uudempi tuli 8/2002.
Mutta joo tutkimaan vaan vidalla. Kai se joku johtovika on tai joku muu. :D
-
Toimivasta autosta otin, pysyy saman molemmilla antureilla. Uudemman mappeja olisi 3millä kokeilla mutta kun ei käy jos ei sitten yritä soveltaa, hmmmm. VÄHÄN alkaa tuntua johtosarja vialta kun uusia vikojatuleeja menee :idiot2:
Mutta oliko sitä Vidaa JOENSUUn seudulla, joku antakoon kiitos itsensä ilmi...
-
tehty tyhjää työtä. Otin ja mittasinpaineanturilta johdotboksille ja tieto kulkee. Otin myös liittimen romuauton johtosarjasta ja kokeilin uudemman mallin anturia ja tieto ei muutu. Eli Vidaa tarvitaan.
-
ELK tuleeks sinne anturille ohjausjännite?
Johdot voi olla ehjät mutta tuleeko se ~5V sinne anturille.
Jos ohjaus on ok ja johdot ehjät ja anturi ehjä niin vika boksinpäässä.
-
ELK tuleeks sinne anturille ohjausjännite?
Johdot voi olla ehjät mutta tuleeko se ~5V sinne anturille.
Jos ohjaus on ok ja johdot ehjät ja anturi ehjä niin vika boksinpäässä.
Tulee reunoille n. 5v ja toiseen n. 3,5v? Onko se liian matala? Keskellä maatto ja ilmeisesti boksi maadottaa? Tässä tänään totesin että aika moni maadoitus hapettunut kun katsastukseen ronklasin konhuoneesta etuvalojen pistokkeita ja sumuvalojen myös :-\
-
Tuolla suunnalla jos touhuttu niin onhan sulla map anturin letku paikoillaan? Paras mitä itsellä tullut vastaan niin asiakkaan koneen vaihdon jälkeen käynti ongelmia ja mappia löytynyt mistään, oli jäänyt kuulemma johonkin pöydälle killumaan.
-
Tuolla suunnalla jos touhuttu niin onhan sulla map anturin letku paikoillaan? Paras mitä itsellä tullut vastaan niin asiakkaan koneen vaihdon jälkeen käynti ongelmia ja mappia löytynyt mistään, oli jäänyt kuulemma johonkin pöydälle killumaan.
Kadotti mapin yhtäkkiä. Mappihan on ahtoputkessa ja kaikki letkut on tarkistettu ja vaihdettu mitkä mahineet.
-
Ostin miniviila sarjan mutta olisi pitänyt näköjään ostaa neulaviilat myös. Tein noille pikku pinneille viimeistelynaulaimen naulasta rassaus piikin viilaamalla. Aiemmin rassasin vail ohuella rautalangalla mutta kun eiole karkeutta tarpeeksi niin ei ole tainnut puhdistua.?
Eilen sain mapille toiseenkin pinniin n. 5v ja kun mapille laittaa paineilmaa niin käynti HEILAHTAA mutta tieto poksilla ei muutu. Cemmille lähtevissä johdoissa ecmmältä oli eniten hapettuman näköistä kun aiemmin putsailin. Eli vielä viilaten tuulilasin liitokset auki ja pitää irroittaa absin yksikkö kun siellä näkyi parissa pinnissä hapettumaa aiemmin.
Paljonkohan lie tehoa puuttuu kun ei saa painetietoa?