Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Mihkole - 24.04.2025, 18:54:12
-
Mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon jos tuollaista b200e konetta lähtis turbottamaan? Onko K-jettiin isompia suuttimia tai riittääkö vakiot? Onko K-jetin kanssa edes kannattavaa turbottaa? Miten katsastaminen onnistuis? jne. oon aika noviisi näissä XD
-
Mun mielestä ei kannata k-jetin kanssa alkaa tappeleen, puristuksetkin on liian korkeet vakiona.
-
Suosittelen unohtamaan tuon k-jetin ja suuntaamaan ajatukset jälkiasenteiseen ruiskuun ja lh:n ruiskuun. Jälkimmäinen helpompi jos etsii suoraan auton missä olisi jo sähköruisku.
-
Mun mielestä ei kannata k-jetin kanssa alkaa tappeleen, puristuksetkin on liian korkeet vakiona.
Puristussuhde on ahtokäyttöön oikein sopiva, ei ole aivan hengetön alhaalta ja herää paremmin. Moottorinohjaus vaan kuntoon niin huoletonta menoa vakio purkalla ahdettuna kunhan pitää järjen päässä noiden linnunluu koneiden kanssa väännön suhteen ettei tule niitä ylimääräsiä tarkistusreikiä lohkon kylkeen.
-
Puristussuhde on ahtokäyttöön oikein sopiva, ei ole aivan hengetön alhaalta ja herää paremmin. Moottorinohjaus vaan kuntoon niin huoletonta menoa vakio purkalla ahdettuna kunhan pitää järjen päässä noiden linnunluu koneiden kanssa väännön suhteen ettei tule niitä ylimääräsiä tarkistusreikiä lohkon kylkeen.
No sitä just meinasin että vakiohiluilla, sis moottorinohjauksen ja linnunluut niin eipä siitä hirveitä oteta.
Säädettävä niin joo mutta kanget katkee tai menee silleen hassusti ässälle. :D
Voihan se hetken kestää jotain 250hp. Ehkä.
Sitten onkin kytkimen ja vaihteiston vuoro porsia. Varmaan siinä on joku m47 niin akseli taipuu ja menee rattaat kärkiotteelle, se on sitten raps vaan.
Joku parisataa kun ottaa niin voi ajella.
-
Onhan B200E parempi lähtökohta kun B200K jos näin miettii :) Ajattelen että kun öljypaine sekä palulinjat pitää värkätä niin ainakin itse nostaisin mylly veke niin samalla vaihtaa ne linnunluut. B200K pattimännät on vähän huonoja ahtamiseen kun taas B200E männät siinä mielessä parempia ja myös jos käyttää kjet imusarja niin saa vähän erilainen kombo ja lisäksi B200E pitäisi muistaakseni sisältää A nokka mikä on ei paras mutta hyvä lähtökohta. Eli anna mennä vaan
-
Mulla oli b200e:ssä V nokka. Niitä on kait aallakin.
K-jetti ei silti oo mikään helpoin rasti turbottaa.
No joo. Siitä 200K:sta nyt ei viitti...
-
Kiitos vastauksista! Katotaan jos jostain onkis vaikka b230f tekniikan jota lähteä popittamaan kun omaan korvaan kuulostaisi ehkä hieman helpommalta ratkasulta. Jos jollain on koko paketti ruiskuineen päivineen niin saa tarjota! Katotaan että riittääkö kate tilillä vielä moiseen. Miten muutoskatastaminen tulis sit ottaa huomioon? Varmaan vakaajat täytyy ainakin hankkia paksummat, mutta jarruista ei mitään hajua tarviiko päivittää? Korihan on siis 744 -88