Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Christian Sjöberg - 25.04.2025, 20:05:23
-
Elikkä volvossa sellainen vika jolloin tasakaasulla ns "ryntäyttää moottoria" (vähän niinkuin pumppaisi kaasupoljinta) kun lisää kaasua normalisoituu. Luultavasti kaasuläppä vika. Onko jotain keinoa millä varmistaa että vika on kaasuläppä tai voiko sen korjata jotenkin. Sillä uusi osa olisi 700€ + työ. Tänään tullut vuosihuollosta jossa nollattiin myös vikakoodit, mutta vika on ollut jo ennestään. Myös jos jollain olisi oikeat mittausarvot tiedossa pistokkeelle joka menee kaasuläppään olisi avuksi.
-
No mitäs ne vikakoodit oli? Mitä korjaamo niistä sanoi?
-
ei mitään moottoriin liittyvää, öljytaso anturi oli menny, sit herjas ratin asentotunnistinta, ei muusta maininnu
-
Onko alipaine vuodot tutkittu? Miten vika on paikallistettu läppäkoteloon?
-
Ei ole katsottu pitää katsoa jos se olisi vika. Oireilut viittaisisivat kaasuläppäkoteloon jonka takia haluan varmistua siitä ennen kuin sitä korjauttaa.
-
Oliko siis huollossa sellaisessa paikassa missä on vida käytössä?
Siis volvon oma testeri.
-
Kotelo kannattaa testata ettei turhaan sitä vaihda. Osaava paja ja laitteet niin vika paikantuu yleensä nopeasti / tarkasti.
-
Jos herjaa tasoanturia niin kannattaa ottaa se pistoke irti ja kokeilla ajella,jos oikarissa niin saattaa häröillä muuallakin.