Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kartano740 - 26.04.2025, 10:46:40
-
Hei,
Olen ostamassa x70 d5 -04 autoon hammastankoa, kun rattiakselilta hammastankoon tulevassa osassa klappia ja öljyvuoto kun auto on käynnissä
Asentaja sanoi että klapin vuoksi ei tulisi kuntoon stefan/holkin vaihdolla 100% varmasti
Autodocilta löytyi vain lauberin tankoa (smi) varastosssa. Mistä tiedän että tuo käy varmasti autoon?
Noissa pituudet näyttää vaihtelevan 1090 - 1100 cm, onko eroa/merkitystä sitten tuolla pituudella tai muilla asioilla.
https://www.autodoc.fi/lauber/3357981#hammastanko
Onko muita turvallisia paikkoja tilata tanko, tarkoitan että palautukset ym muu asiointi myös helppoa?
Soitin Volvolle ja sanoivat rekkarilla osanumeroksi 8684272 ja tuolla etsin netistä. Volvolta sanoi että tuolla pitäisi löytyä käypänen, tosin toinen numero sarja on tangon kyljessä, jota ei tullut kirjattua ylös kun oli nosturilla, missä mahtaa sijaita tuo toinen numerosarja?
Volvolta tai muualta ei saa tankoja enää
Ainut paikka suomessa oli 1 Motonetin varastossa ja hinta pantteineen 1600e
-
Hei,
Olen ostamassa x70 d5 -04 autoon hammastankoa, kun rattiakselilta hammastankoon tulevassa osassa klappia ja öljyvuoto kun auto on käynnissä
Asentaja sanoi että klapin vuoksi ei tulisi kuntoon stefan/holkin vaihdolla 100% varmasti
Autodocilta löytyi vain lauberin tankoa (smi) varastosssa. Mistä tiedän että tuo käy varmasti autoon?
Noissa pituudet näyttää vaihtelevan 1090 - 1100 cm, onko eroa/merkitystä sitten tuolla pituudella tai muilla asioilla.
https://www.autodoc.fi/lauber/3357981#hammastanko
Onko muita turvallisia paikkoja tilata tanko, tarkoitan että palautukset ym muu asiointi myös helppoa?
Soitin Volvolle ja sanoivat rekkarilla osanumeroksi 8684272 ja tuolla etsin netistä. Volvolta sanoi että tuolla pitäisi löytyä käypänen, tosin toinen numero sarja on tangon kyljessä, jota ei tullut kirjattua ylös kun oli nosturilla, missä mahtaa sijaita tuo toinen numerosarja?
Volvolta tai muualta ei saa tankoja enää
Ainut paikka suomessa oli 1 Motonetin varastossa ja hinta pantteineen 1600e
Helpoiten varmistat mikä sulla on kun könyät auton alle ja katsot miten sulla tulee putket kiinni hammastankoon SMI KIERRETTÄVILLÄ liittimillä ja ZF Push in ports (laipalla ja yhdellapultilla kiristys)
-
Välyksen voi säätää pois, tangossa on sitä varten kiristysmahdollisuus.
Laippaliitoksella olevan ZF:n tangon voi korvata kierrettävillä liittimillä olevalla kunhan vaihtaa linjat samalla. Painelinjaan pitää tehdä helmiliitos matkalle, koska normaalisti ZF on uudemman tehostimenpumpun kanssa jonka liitäntä on erilainen.
-
Hei
Kiitos vastauksista, täytyy tarkastaa
Tuleeko kun hammastangon tilaa niin kaikki tarvittavat osat ns koko paketti vai pitääkö ostaa volvolta tms muualta letkuja tai muuta uuden hammastangon vaihtoa varten, että saisi kerralla laitettua kuntoon?
Oliko muita turvallisia paikkoja tilata kuin tuo autodoc?
Tässä ketjussa oli jokin toinen vastaus myös kysymykseeni mutta on ainakin multa hävinnyt näkyvistä
-
Tuolta tilaillut osia muutamaan kertaan omiin ja kavereiden autoihin:
https://aeromotors.fi/
-
Moi
Kiitti tiedosta
Itse asiassa ad.ltä löytyi kun kaiveli niin tuon lahden motonetin (boschin) hammastangon numeron alta ns. käännöllä edullisempi spidan/zf hammastanko, tämä tosin eri oe numerolla nähtävästi mutta pitäisi ad mukaan varmaan käydä tohon mun autoon?
Onko tosiaan että eri oe numeroilla olevat saattaa olla sopivia tähän mun autoon?
Kuulemma volvolla paljon näitä että tilaus vähän epävarmaa että onko tanko annetuilla tiedoilla 100% varmasti käypänen kys. Autoon
Varmistin niin itsellä zf tanko ja ns W-mallinen läpykkä olikohan torx/kuusiokolo kiinnikkeillä pitää ohuempia putkia paikaan
Rattiakselin ja hammastangon välissä olevaa ristikkoniveltä tarvitseeko vaihtaa?
Tilasin samalla ulommat hd meylen raidetangonpäät
Täytyy katsoa ennen vaihtoa läpi (jos tanko pitää vaihtaa) että on varmasti käypänen tanko, eikös rattiakselista pitäisi nähdä päälle päin käykö kiinnitys akselilta/ristikkoniveleltä hammastankoon?
Onko muita osia joita tulee/kannattaisi vaihtaa samaan remonttiin? Seuraavaksi menossa nelipyöräsuuntaukseen kunhan saa tuon kuntoon ja uudet kumit alle
Hyvää vappua! ELK
-
Pikkuputket on kaikissa laipalla joka kiinnittyy Torxilla. Isommat putket, eli paine ja paluu, on ZF:ssä myös laipalla ja muissa kiertämällä. Mikäli tilatussa osassa isot putket on laipalla niin silloin käy suoraan.