Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: joutmes - 05.05.2025, 14:09:16
-
Potilaana Volvo S60 vm 2006. Vaihtelin autoon kytkinpaketin ja kasaamisen jälkeen autoon ilmestyi kummallinen ominaisuus. Auto rajoittaa kierrokset 2000 rpm ja ilmoittaa ruotsiksi "jarrupoljin rajoitettu". Vikakoodeista löytyy häiriömerkintä molemmista lambda-antureista sekä jarrun alipaineen häiriöstä? Varmasti johdotus on voinut saada laatikon irrottaessa kipeää mutta kiinnostaisi mistä kohtaa alkaa asiaa purkamaan? Käytin jo lambdojen johdotuksen irti mutta mitään irtopoikkijohtoa en siinä nipussa huomannut. Onko mahdollista, että kampiakselin tunnistin tekisi näinkin hölmöjä ilmoituksia vai pitääkö epäillä vikaa jossainpäin johdotusta? :-\ :-\
-
Vaihtuiko vauhtipyörä?
-
Vauhtipyörää ei vaihdettu.
-
voisiko olla jarrutehostimen alipaineletku irti tai rikki, ei tee alipainetta tehostimeen ja imee mittaamatonta ilmaa koneeseen ja lambdat sekasin?
-
voisiko olla jarrutehostimen alipaineletku irti tai rikki, ei tee alipainetta tehostimeen ja imee mittaamatonta ilmaa koneeseen ja lambdat sekasin?
Tämä tuli kanssa ensimmäiseksi mieleen. Letkut tarkastukseen että paikoillaan ja oikeissa paikoissa.