Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Sigismund - 05.05.2025, 21:41:12
-
Cross countryssa alapallonivelet väljät. Löytyy sekä niveliä että tukivarsia, mutta jää vaikutelma, että helpompi ja halvempi vaihtaa koko tukivarsi, koska räjäytyskuvassa nivel näyttää tukivarteen integroidulta?
-
Pallonivel on erillinen osa. Esim. https://aeromotors.fi/kataloog/article/10435880/vv-bj-16747-moog
-
Kokemuksesta tiedän, että myös vaihto on helppoa. Minulla ainoa pulma oli mutterin kiristykseen tarvittava voima, käytettävissä olleella varrella ei papu riittänyt täysiin asteisiin. No, kiinni ovat pysyneet :).
-
Pysyykö alapallon vaihdossa pyörän kulmat? Tukivarren puslien kiinnityksessä näyttää olevan väljemmät reiät, joten suuntaus lienee paikallaan jos sen vaihtaa.
-
Pysyykö alapallon vaihdossa pyörän kulmat? Tukivarren puslien kiinnityksessä näyttää olevan väljemmät reiät, joten suuntaus lienee paikallaan jos sen vaihtaa.
Saattaa olla ainakin lähelle. Aina syytä tarkastaa silti.
-
Vaan kun ei onnistunut, pallot integroitu tukivarsiin eli tukivarret meni uusiksi. Vm 2018. Voikohan vuosikerroilla olla merkitystä mihin onnistuu pelkkien alapallojen uusiminen ja mihin ei?
-
Näkkyy olevan joo. CC mallissa ainakin 2016 etiäpäin.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/11165847/43183-01-lemforder
Eipä tuo maltaita maksa, halvempi samanmerkkisenä kuin vanhoihin p2 malleihin :)
-
Näkkyy olevan joo. CC mallissa ainakin 2016 etiäpäin.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/11165847/43183-01-lemforder
Eipä tuo maltaita maksa, halvempi samanmerkkisenä kuin vanhoihin p2 malleihin :)
Laatikkovian linkkaama nivel on ikään kuin yläpallonivel.
Mitähän aloittajan autoon oikein vaihdettiin?
-
Nii onkii.
Tosta sitten kattoon sellaset johon toi erillinen alapallo sopii.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/10508846/manufacturers
-
Kukin tavallaan, mutta omaani ruuvaan tarvittaessa alkuperäisosia, kun eivät nekään maltaita maksa. Piraattiosien valut kriittisissä kohdissa eivät oikein houkuttele ELK.
-
Peruuttelen vähän, korotetuissa SPA-autoissa on erilainen tukivarsi ja alapallo, myydään alkuperäisenäkin pakettina.
-
Alkuperäisetkin tekee joku tietty valmistaja joka tekee myös omalla merkillään osia.
Hyvä huomio siellä takana
Tai siis tuossa alempana. Tarkoitin vain sitä mitä nyt on viestistä jäljellä.
Ei oo mullekaan Aeromotorsilta tullut muuta kuin mitä luvataankin. Kerran tosin oli Daycon kiristinrulla Inan paketissa.
Oli varmaan käynyt jollakin ja oli vaihtanut eikä ollut enää tarkistettu paremmin. :knuppel2:
-
Eipä ole aeromotorsilta vielä kertaakaan selkeitä piraattiosia tullut. Kai täällä nyt kuitenkin ymmärretään, että piraattiosa tarkoittaa tuoteväärennöstä, eikä ns. tarvikeosaa?
-
Eipä ole aeromotorsilta vielä kertaakaan selkeitä piraattiosia tullut. Kai täällä nyt kuitenkin ymmärretään, että piraattiosa tarkoittaa tuoteväärennöstä, eikä ns. tarvikeosaa?
Tätä minäkin mietin ku kovasti puhutaan piraattiosista. Jos jollakin on lyödä faktat tiskiin, et tarvikeosa on hajonnut kesken ajon ja esim vaaratilanne on tullut nii ei ku tänne vaan. Ja nyt en kysy kestävyyttä, vaan hajoamista.