Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: raikkuri - 23.01.2012, 20:17:36
-
Tarttis saada volvo johdon jatkoksi. Minkälainen lämmitin olisi hyvä (lohko, säteily?) (mitä eroa), tietääkö kukaan hintaa ja onko vaikea itse asentaa?
-
Kertoisitko autosta vähän enemmän tietoja?
-
Kertoisitko autosta vähän enemmän tietoja?
2.4 automaatti 170heppaa.. -00
-
Tarttis saada volvo johdon jatkoksi. Minkälainen lämmitin olisi hyvä (lohko, säteily?) (mitä eroa), tietääkö kukaan hintaa ja onko vaikea itse asentaa?
Tuohon et lohkolämmitintä saa, koska on alumiinilohko, ainoat vaihtoehdot on säteilijä, tai letkulämmitin.
Hinnat osista saa vaikka varaosaliikkeistä, säteiliä on helppo asentaa, mutta lämmitysteho on,,,,no riittävä jos on kolmisentuntia päällä, letkulämmitin lämmittää hyvin, mutta on pikkusen kinkkisempi asentaa.
-
Jos yhtään valintaa auttaa, niin calixin letkulämmittimen jälkeen en oo kyllä kusemaskaa säteilylämmittimien suuntaan. Korkeintaan niiden päälle ;)
-
Tuohon et lohkolämmitintä saa, koska on alumiinilohko, ainoat vaihtoehdot on säteilijä, tai letkulämmitin.
Hinnat osista saa vaikka varaosaliikkeistä, säteiliä on helppo asentaa, mutta lämmitysteho on,,,,no riittävä jos on kolmisentuntia päällä, letkulämmitin lämmittää hyvin, mutta on pikkusen kinkkisempi asentaa.
Onko siihen joku tietty mallinumero mikä käy, vai onko joka autoon erilainen? Sori kun kyselen tyhmiä, mutta kun en tiedä ..
-
Täältä toinen ääni letkulämppärille.
Säteily kuuluu ydinvoimalaan....
-
Onko siihen joku tietty mallinumero mikä käy, vai onko joka autoon erilainen? Sori kun kyselen tyhmiä, mutta kun en tiedä ..
Auton mallin mukaan tarvikeliike osaa myydä oikeanlaisen. Voit myös itse etsiä calixin nettisivuilta sopivan.
-
Ainakin S60 2.4 bensaan jossa on sama kone, löytyy calixin sivujen mukaan letkulämmitin joka on jopa helpompi asentaa kuin säteilijä. Säteilijä kun asennetaan moottorin takapuolelle altapäin katsottuna niin ylös että taitaa olla kannessa asti.
Letkulämmitin taas tulee öljypohjan viereen lämmönvaihtimen letkuun.
Itse olen miettinyt josko vaihtais defan säteilijän tilalle defan letkulämmittimen juuri samaiseen paikkaan jossa calixin lämmitin on.
Letkulämmittimet toimii ilmeisesti em. koneessa hyvin?
-
Ainakin S60 2.4 bensaan jossa on sama kone, löytyy calixin sivujen mukaan letkulämmitin joka on jopa helpompi asentaa kuin säteilijä. Säteilijä kun asennetaan moottorin takapuolelle altapäin katsottuna niin ylös että taitaa olla kannessa asti.
Letkulämmitin taas tulee öljypohjan viereen lämmönvaihtimen letkuun.
Itse olen miettinyt josko vaihtais defan säteilijän tilalle defan letkulämmittimen juuri samaiseen paikkaan jossa calixin lämmitin on.
Letkulämmittimet toimii ilmeisesti em. koneessa hyvin?
Calixin letku käytössä ja on hyvä(D5 -02). Onko Defallakin ko. moottoriin sopiva letkuläm?
-
Kyllä se letkulämmitin,calix pelittää hyvin.Auto s80-04.
-
Letkulämppäri ehdottomasti, jos haluaa, et rahalliselle sijotukselle saa jotain vastinettakin.
Merkki on sitten makuasia, mut enite tuli takuuvaihtoja Calixilla, enneku boikotoin sen kokonaan, ja siirryin asentamaan pelkästään Defan lämppäreitä.. Ei viittiny ilmaseksi tehdä samaa hommaa moneen kertaan.
Tosin toi on jo saattanut muuttua tokikin, eli pelittävät yhtä hyvin nykyään. Toivottavasti.
-
Calixin letku käytössä ja on hyvä(D5 -02). Onko Defallakin ko. moottoriin sopiva letkuläm?
Ei, defan järjestelmän mukaan ei ole mutta samanlainen letkulämmitin (ulkoisesti ja wateiltaan) joka calixilta löytyy, löytyy myös defalta. Joten miksei sitä voisi käyttää samassa paikassa kuin calixinkin? Nyt puhun siis tuosta bensa 2,4 koneesta.
-
Mitä vikoja Calixissa sitten on (ollut)? Itse menin "pyöräyttämään" sitä vastusta siinä pesässä ja ilmeisesti siitä välistä nyt tiputtaa, varsinkin nyt lämmityskaudella :( Ai niin ja toinen asennukseen liittyvä juttu; minulla ei ainakaan tullut mitään kiinnitysrautaa tai -korvaketta (jossain ohjeessa tai esitteessä muistan nähneeni), joten tuuppasin letkun ja lämmittimen johtoineen sinne koneen taakse. Öljynvaihdossa huomasivat, että vastus oli hangannut vetoakselia vasten useamman millin kuopat itseensä eli kannattaa käydä jossain nosturilla katsomassa lopullinen kiinnitys (ja varata nippusiteitä).
-Tomppa
-
Calixilla takuu raukeaa jos vastusta on käytetty ns. pulssisähköllä(päälle ja pois jaksoittain). Defalla takuu pysyy.
Sitä nyt en tiedä tarviiko tuosta käyttötavasta kenellekään kertoa...
-
No asennuksessahan tarvii aina olla tarkkana, ettei tuu mitään häröjä....
Mutta noista takuu-töitä teettäneistä vioista, eiköhän ihan yleisin ollut vain vastuksen hiljeneminen - joskus jopa oikosulku vastuksella, sit jokusia ulkosen pistokkeen hyytymisiä, eli virta pysähtyi puskurille ja tolpasta poksahti sulake....
Ja toi siis sisäisestä viasta, ei kertyneestä paskasta pistokkeessa.
Haaroitussarjojen kanssa ei ollut ainakaan mulla koskaan mitään ongelmia.
Ja niinkuin sanoin, tän pvn tilannetta laadullisesti en tiedä, mä kun hylkäsin Calixin ky*****neenä jo 2003. Asennevamma kyllä on edelleen tallella.