Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 14.05.2025, 17:40:32
-
940/98 bensa Onko paha homma vaihtaa toi lauhdutin?ei oo vielä koskan tarvinnut vaihtaa.
-
Purkuhommana ei ollut paha. Putkien liitoskohta alanurkassa oli pahin, kiinnityspultti oli kivasti jumissa. Etupuskuri ja valot oli poissa jo tässä vaiheessa, joten hyvin pääsi käsiksi.
-
Okei,se vissiin tulee alakautta pois?
-
Yös/eteen otin, pakettina jäähdyttimen kanssa. Siinä alla on se palkki mihin lauhdutin ja jäähdytin nojaa. Ehkä saa pelkän lauhduttimen sitä kautta, mutta mahtaa olla ahdasta.
E: hain ruotsin foorumeilta ja näköjään mahtuu alakautta, tässä jotain kuvia isommasta urakasta vaparin kanssa: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=344127
-
Kiitän ;)
-
Purkuhommana ei ollut paha. Putkien liitoskohta alanurkassa oli pahin, kiinnityspultti oli kivasti jumissa. Etupuskuri ja valot oli poissa jo tässä vaiheessa, joten hyvin pääsi käsiksi.
Tämä, tuli joskus teurastettua kun pulttikatkes. Vuosia sitten sen E muotosen palikan sai uutena marmorilta ostettua
-
Mie vaihdoin vasta lauhdutinkennon 960:een. Putkien pulttia ei saanut ehjänä irti, se oli pahin homma. Mutta alakautta tuli ulos eikä tarvinnut edes keulaa tunkata ylemmäs. Jäähdyttimeen ei tarvi koskea millään lailla.
Lukkopellin alla on muovilippa, jonka taakse kennon yläosa lukittuu. Alaosa vain pudotetaan sitten poikkipalkissa oleviin reikiin. Ei varmaan ole vaikeampi homma 940:ssä.